Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ سامع خورشاد، در تشریح این خبر در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران و ارایه شکوائیه‌هایی مبنی بر کلاهبرداری شخصی نامعلوم ازطریق ایجاد صفحه منتسب به آنان درشبکه‌های اجتماعی اینستاگرام ، موضوع به طور ویژه دردستور کار این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه و ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام کلاهبرداری شده است، گفت: ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهم این پروندها را شناسایی کردند و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی وی را در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: قابل ذکر است مبالغ کلاهبرداری شده ازهموطنان تا این لحظه ۵.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بر آورد شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کلاهبرداری پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری میلیاردی رمال در شبکه های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده انتظامی کازرون گفت: با شکایت خانمی ۴۹ ساله مبنی بر کلاهبرداری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی یک فالگیر از وی در یکی از شبکه‌های مجازی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
اسماعیل زراعتیان افزود: فرد شاکی در بازجویی اولیه بیان کرد به دلیل بیماری فرزندم در یکی از شبکه‌های اجتماعی به یک صفحه دعانویس و فالگیر برخوردم و ارتباط من با مدیر صفحه آغاز شد و در ادامه با درخواست وی، در چند مرحله ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال واریز کردم، اما بعد از چند روز، متهم  جواب پیام را نمی‌داد و فهمیدم که وی کلاهبردار بوده است.
وی بیان کرد: ماموران در تحقیقات خود توانستند هویت مدیر صفحه مذکور  را که زنی ۵۵ ساله  و ساکن یکی از استان‌های غربی کشور بود را شناسایی کنند.
وی بیان کرد: موضوع به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارجاع  شد و پس از هماهنگی با مرجع قضایی و تماس با فرد کلاهبردار ، وی پول را بازگرداند.
زراعتیان گفت: برخی از شهروندان به جای مراجعه به متخصصان روانشناسی و مشاوره خانوادگی، به رمال‌ها رجوع کرده که این امر پیامد‌های ناگواری را به دنبال دارد.

دیگر خبرها

  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی
  • ۲ روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی | دختر ۱۶ ساله می گوید ۳ روز در اتاقی زندانی بود و شکنجه می شد اما دوست اینستاگرامی او می گوید...
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال در شبکه های اجتماعی
  • اغفال دختر بالاشهری توسط مرد الکلی | فرار دختر ۱۸ ساله با مردی که می‌خواست او را به خارج ببرد
  • دستگیری عامل اغفال دختر ۱۸ ساله در شمال شهر تهران
  • بازداشت مرد الکلی به دلیل اغفال و فراری دادن دختر ۱۸ ساله
  • رابطه سیاه با دختر ۱۵ ساله در اتاق پشتی سوپر مارکت جنجال به پا کرد + فیلم دوربین مدار بسته