Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@04:02:37 GMT

کاهش تولید فولاد در نتیجه بحران جهانی انرژی

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۳۳۸۶

کاهش تولید فولاد در نتیجه بحران جهانی انرژی

افزایش جهانی قیمت سوخت بر تولید فولاد در سراسر دنیا تاثیر گذاشته و آن را تا ۱۴۴.۴ میلیون تن پایین آورده است. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس،انجمن جهانی فولاد اعلام کرد تولید فولاد در ماه سپتامبر در سراسر دنیا تا 144٫4 میلیون تن کاهش یافته‌است که چهارمین کاهش پی در پی ماهانه را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تولیدکنندگان فولاد در سراسر جهان زیر بار سنگین افزایش هزینه انرژی قرار گرفته‌اند. برای مثال، قیمت روی در اوایل ماه جاری میلادی به بالاترین رقم طی 14 سال گذشته رسید. شرکت نیراستار، تولیدکننده بلژیکی روی، اعلام کرد تولید خود را در پاسخ به افزایش هزینه انرژی کاهش خواهد داد.
تولید فولاد در ماه سپتامبر نسبت‌به 154٫4 میلیون تن ماه قبل‌از آن کاهش‌یافته است. دراین‌بین، تولید فولاد 8٫9 درصد هم نسبت‌به سال گذشته پایین آمده‌است.
تولید فولاد در چین در ماه سپتامبر تا 73٫8 میلیون تن کاهش‌یافته است. این رقم در ماه اوت برابر با 83٫2 میلیون تن بود.

تاثیر بحران انرژی اروپا در کاهش حجم تجارتورشکستگی عرضه‌کنندگان انرژی در انگلیس در بحبوحه افزایش قیمت گاز

انجمن آهن و فولاد چین با بررسی عملکرد این بخش در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی اعلام کرد:« صنعت فولاد فعالانه به تغییرات تقاضا در داخل و خارج پاسخ داده و تمام تلاش خود را برای غلبه بر مشکلاتی مانند افزایش قیمت مواد اولیه و سوخت و همچنین افزایش فشار برای حفاظت از محیط‌زیست کرده‌است. عملکرد این صنعت برای تامین تقاضای داخلی و خارجی در نه‌ماهه اول سال موفقیت‌آمیز بوده‌است، البته چالش‌های بسیاری مانند فضای پیچیده بازار و مشکلات کاهش هزینه‌ها و افزایش کارآمدی وجود دارد».
هند دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در دنیا 9٫5 میلیون تن در بحبوحه بحران زغال‌سنگ در کشور تولید داشته‌است که 7٫2 درصد افزایش سالانه را نشان می‌دهد اما تولید فولاد هند نسبت‌به 9٫9 میلیون تن تولید شده در ماه اوت کاهش یافته‌است.
در این بین تولید فولاد ژاپن به 8٫1 میلیون تن رسیده که 25٫6 درصد افزایش سالانه داشته‌است.
اتحادیه اروپا هم 12٫7 میلیون تن فولاد تولید کرده است، یعنی 15٫6 درصد بیشتر از سال گذشته میلادی.
انتهای پیام/82

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاهش یافته تولید فولاد میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه شنبه افزایش یافته است. تمایل به خرید این فلز گرانبها به خاطر تشدید تنش‌های خاورمیانه و علیرغم بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است. افزایش بیش از حد انتظار خرده فروشی در آمریکا در ماه مارس احتمال به تاخیر افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری میلادی افزایش داده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۳۸۶ دلار و ۳۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۶۹ درصدی به ۲۳۹۹ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

به نظر می‌رسد این افزایش قیمت طلا بیشتر مربوط به تنش‌های ژئوپلیتیکی و اظهارات نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی مبنی بر تلافی حمله موشکی ایران به خاک این رژیم باشد.
حمله ایران در آخرین ساعات روز شنبه اولین حمله به خاک رژیم صهیونیستی توسط یک کشور دیگر طی سه دهه گذشته بود که ترس از گسترش درگیری‌های منطقه‌ای را بالا برده است.
گزارش افزایش بیشتر از حد انتظار خرده‌فروشی در آمریکا در ماه مارس ارزش دلار را ۰.۲ بالا برد و سود اوراق قرضه خزانه داری این کشور هم به بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته رسیده است.
بازار حالا انتظار دارد فدرال رزرو نرخ بهره را دو بار و هر کدام ۲۵ واحد پایین بیاورد در حالی که قبلا انتظار سه بار کاهش نرخ بهره می‌رفت.
برخی عقیده دارند آرام شدن تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی قیمت طلا را در کوتاه مدت تا ۲۲۰۰ دلار پایین خواهد آورد.
در بین سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۸ دلار و ۷۹ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۳۶ درصدی ۹۷۰ دلار و ۲۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد
  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد
  • افزایش ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟