Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: یک‌هزار و 750 کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل عمر بالای 10 سال دارند و آسفالت آنها تخریب شده است.

کلیم‌الله وثوقی ۹ آبان ماه در جلسه بررسی مشکلات راه‌های روستایی در اردبیل اظهار کرد: 208 کیلومتر بزرگراه، 715 کیلومتر راه اصلی و فرعی و دو هزار و 775 کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که ما تلاش می‌کنیم در برنامه‌ریزی‌های میان مدت راه‌های روستایی را ارتقا ببخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در شرایط کنونی استهلاک راه‌ها و عدم بهسازی و نوسازی راه‌های مواصلاتی به ویژه راه‌های ارتباطی در بین شهرستان‌هاست که مشکلات جدی را رقم زده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ضرورت بهسازی و مناسب‌سازی نقاط حادثه‌خیز را یادآور شد و گفت: کمبود نقدینگی و عدم تأمین قیر به موقع در سال جاری مشکلاتی را برای راهداری به وجود آورد به طوری که ما با گذشت چند ماه از فصل کاری، روکش و بهسازی آسفالت راه‌های اصلی و روستایی را آغاز کردیم.


وثوقی ارزش راه‌های استان را در حال حاضر بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این در شرایطی است که اعتبار اندکی برای نگهداری از این سرمایه‌ها اختصاص یافته و ما با چالش‌های جدی در تأمین اعتبار و ردیف‌دار شدن راه‌ها با رویکرد بهسازی و نوسازی روبه‌رو هستیم.


وی به تخصیص کم اعتبارات اشاره کرد و ادامه داد: هر چند راه‌ها جز پروژه‌های پیشران در مسیر توسعه است اما عدم تأمین اعتبار مناسب و تخصیص اسناد به این حوزه مشکلاتی را به وجود آورده و ما حتی قادر به تأمین قیر مورد نیاز برای پروژه‌های عمرانی خود نیستیم.


وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه روستاهای با جمعیت بالای 50 خانوار باید از راه دسترسی مناسب و آسفالت بهره‌مند می‌شدند که 40 روستا همچنان چشم انتظار اجرای طرح‌های آسفالت‌ریزی و زیرسازی مناسب هستند.


وی اضافه کرد: 250 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت راه‌های روستایی به استان ابلاغ شده که بخشی از آنها تأمین شده اما همچنان درگیر تأمین قیر از طریق شرکت‌های بورسی هستیم.


وثوقی میانگین عمر آسفالت راه‌های روستایی را در استان بالای 20 سال اعلام کرد و گفت: در کنار تدارک زیرساخت‌های حوزه راه،‌ ما با فرسودگی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر نیز روبه‌رو هستیم به گونه‌ای که عمر میانگین باری استان 23 و مسافری 12 سال است که این خود چالش‌هایی را به وجود آورده و به نوعی مصرف سوخت را افزایش داده است.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی درخواست کردیم تا نسبت به نوسازی ناوگان باری و حمل و نقل مسافر در استان اقدامات جدی انجام شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راهداری و حمل ونقل جاده ای راه هاي روستايي اسفالت راه روستایی استانی اجتماعی راه های روستایی استان اردبیل حمل و نقل راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۴۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز «محمد رستگاری» در حاشیه سفر به شهرستان بهاباد و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این سفر یک روزه از کلیه راه‌های استحفاظی شهرستان بهاباد بازدید شد و مسائل با حضور معاونان و کارشناسان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی در مورد تقاطع روستای پرک و دو بانده شدن این مسیر از سه‌چاهون تا بافق نیز گفت: تقاطع روستای پرک یکی از نقاط حادثه‌خیز استان براساس پایش سال ۱۳۹۴ کشور تعیین و در کنار ۱۰ نقطه حادثه‌خیز استان براساس این پایش در اولویت اصلاح قرار گرفته است که امیدواریم در این مورد خاص تا یکی دو ماه آینده شاهد اصلاح کامل این تقاطع باشیم.

رستگاری ابراز امیدواری کرد: با اصلاح این تقاطع در قالب یک میدان استاندارد با دسترسی‌های کافی، بار ترافیکی معادن منطقه از روستای پرک خارج و به سمت کوشک و روستاهای اطراف نیز کاهش یابد.

وی در مورد دو بانده شدن مسیر بهاباد به چادرملو نیز اظهار کرد: این مسیر خطرناک و پرحادثه که از مشکلات اصلی مردم بهاباد و هزاران کارگری است که در این مسیر تردد دارند، یک محور اختصاصی بوده که در گذشته جهت ایجاد راه دسترسی توسط خود مجتمع معدنی چادرملو ایجاد شده است ولی اداره کل راهداری آماده تحویل گرفتن این محور برای تامین اعتبار جهت رفع نواقص آن و با توافق مسئولان چادرملو، دو بانده سازی آن هستیم.

مدیر کل راهداری استان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا در بهاباد راجع به آسفالت برخی راه‌های روستایی بهاباد مانند راه‌های روستایی درند، ندن، بموئیه، خرمتک و تنگل و کمکوئیه، گفت: راه روستاهای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار امکان آسفالت دارند و هم اکنون نیز تمام روستایی با این شرایط در استان دارای راه آسفالت هستند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228097 برچسب‌ها سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای تردد جاده ها ترددهای جاده ای

دیگر خبرها

  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • ۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح راه‌های روستایی بوشهر
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است
  • روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند
  • آسفالت 9 هزار متر از محورهای روستایی اردبیل در قالب طرح هادی
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • آسفالت ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی استان کرمان در سال ۱۴۰۲