Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: از ۲۹۱ مورد نمونه‌برداری انجام‌شده صرفاً ۸ درصد مغایرت‌های جزئی با ادعای تولیدکننده بر روی برچسب فراورده‌ها گزارش‌شده و بیشترین درصد فراوانی کم‌فروشی در بین کالاهای بررسی‌شده مربوط به نوشابه گازدار، خرما و ماست بوده است.

مسلم بیات در گفت‌وگو با میزان، درباره نتایج بررسی‌ گزارش‌های کم‌فروشی و پایین بودن حجم و وزن برخی کلاها و مواد غذایی، گفت: یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای پایش رعایت موازین استاندارد کنترل کیفیت فرآورده‌های تولیدی، از طریق خرید از مراکز عرضه و فروش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح خرید از بازار موجب استمرار حضور سازمان ملی استاندارد در مراکز توزیع و عرضه کالا می‌شود به این منظور در سال جاری سازمان ملی استاندارد در راستای شرح وظایف خود و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به بررسی وزن و حجم فراورده‌های غذایی موجود در سبد خانوار با ادعای تولیدکننده بر روی  برچسب کالا اقدام کرده است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت:بر اساس این طرح نظارتی، بازرسی و نمونه‌برداری از فرآورده‌های غذایی پرمصرف شامل فرآورده‌های لبنی (شیر پاستوریزه، ماست و پنیر) انواع ماکارونی، انواع خرما و نوشابه گازدار از سطح مراکز عرضه و توزیع کالاها توسط ادارات کل استاندارد استان‌های منتخب در بازه زمانی مرداد و شهریورماه سال ۱۴۰۰ انجام‌شده است که نتایج آماری مشخص شده است.

بیات اظهار کرد: تعداد کل نمونه‌برداری انجام شده در کلیه فرآورده‌های مشمول طرح، ۲۹۱ مورد است که از این تعداد ۹۲ درصد دقیقا با حجم و وزن درج شده بر روی برچسب کالا مطابق داشته و صرفاً ۸ درصد مغایرت‌های جزیی با ادعای تولید کننده بر روی برچسب فراورده‌ها گزارش شده است.

وی تاکید کرد: بیشترین درصد فراوانی کم‌فروشی در بین کالاهای بررسی‌شده مربوط به نوشابه گازدار، خرما و ماست بوده است.

جزئیات عدم انطباق هریک از فرآورده‌های مشمولین در به شرح جدول ذیل است:

  معاونت نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: در پنیر تازه ۳۲ مورد نمونه‌برداری انجام‌شده و عدم انطباقی وجود نداشته همچنین ۱۲۷ نمونه‌برداری از شیر پاستوریزه صورت گرفته که ۵.۵ درصد انحراف داشته و ۱۷ مورد نمونه‌برداری در ماست اتفاق افتاده که ۹۴ درصد عدم انطباق داشته است.   وی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم درج حدود رواداری دربند نشانه‌گذاری استانداردهای ملی مربوط به فرآورده‌های مذکور گزارش انطباق و یا عدم انطباق وزن، حجم محتوای فرآورده‌ها صرفاً بر اساس اظهار تولیدکننده در برچسب فرآورده انجام‌شده است.   بیات تصریح کرد: به واحدهای تولیدی که نتایج میانگین وزنی فرآورده‌های آن‌ها دارای عدم انطباق با حدود رواداری درج‌شده بر روی برچسب فراورده‌هاست تذکرات قانونی داده‌شده و اقدامات حقوقی لازم  نیز در راستای اجرای قوانین توسط ادارات کل استاندارد استان‌ها صورت گرفته است.   معاونت نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: با تمامی تخلفات در تمامی استان‌ها برخورد شده و اقدامات لازم به‌عمل‌آمده است به پرونده متخلفان نیز طبق کمیسیون ماده ۴۲ با حضور دادستان بررسی و رسیدگی می‌شود و جریمه‌هایی که در سازمان ملی استاندارد در نظر گرفته‌اند شامل جمع‌آوری کالا، تذکر به متخلفین، اخطار، ابطال پروانه، حبس و جرائم نقدی است.   وی اظهار کرد: هر ساله حدود ۲۸۰ هزار بازرسی و بعضا نمونه برداری در قالب طرح طاها به منظور حصول اطمینان از حفظ و استمرار کیفیت و بعضا شناسایی تقلبات صورت می پذیرد که سال گذشته بیش از هزار و ۱۰۰ مورد جعل علامت استاندارد شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: رئیس سازمان ملی استاندارد: متخلفان کم‌فروشی در صورت عدم توجه به قوانین و تذکرها رسانه‌ای می‌شوند

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی استاندار تهران کم فروشی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی استاندار تهران کم فروشی نمونه برداری بر روی برچسب فرآورده ها عدم انطباق فراورده ها انجام شده کم فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، حراج خرده فروشی برخط اموال تملیکی در ۶ استان کهگیلویه و بویر احمد، تهران، قم، شیراز، کرمان و اصفهان آغاز شده است. شرکت کنندگان امروز می‌توانند تا ساعت ۱۹ قیمت‌های پیشنهادی را برای کالاهای مختلف ارائه کنند و فردا نتایج اعلام می‌شود.

در این حراج خرده‌فروشی، ۱۰۰ ردیف کالا از جمله لوازم خانگی برقی، سرمایشی و گرمایشی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل تنظیف و سایر موارد عرضه شده است.

خریداران از سه سامانه سامانه ستاد الکترونیک دولت، پنجره هوشمند و سازمان اموال تملیکی می‌توانند در این حراج شرکت کنند.

سامانه حراج خرده فروشی از خردادماه سال ۱۴۰۲ راه اندازی شد که تا پایان سال گذشته، تعداد ۲۶۳ مرحله حراج خرده فروشی در ۲۵ استان کشور برگزار شد. در این مراحل ۶ هزار و ۵۰۰ قلم کالای لوازم خانگی، اثاثیه منزل، تجهیزات سرمایشی گرمایشی، تجهیزات کامپیوتری، وسایل تنظیف و سایر موارد عرضه شد که ارزش کالاهای فروش رفته در این حراج‌ها ۴۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر 6085290

دیگر خبرها

  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • ۱۶ میلیارد تومان حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی استان تهران ثبت شد
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد