Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ عین الله جهانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از مهمترین دلایل اعمال قانون و جریمه رانندگان خودروهای بین شهری و دارای مجوز تردد که مجوز آنها عمدتا توسط فرمانداری ها صادر می شود، ارسال نشدن لیست پلاک انتظامی خودروهای این رانندگان به پلیس راهور ناجا است.

وی اظهار داشت: اگر صادرکنندگان مجوز تردد خودرو که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، فرمانداری ها و ادارات پست نیز در برخی شهرهای کشور عهده داری این موضوع از سوی فرمانداری شده اند به موقع لیست های صدور مجوز تردد را آماده کرده و در اختیار پلیس راهور قرار دهند، خودروهای دارای مجوز تردد اعمال قانون نشده و جریمه ای برای آنها منظور نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی ادامه داد: در این ارتباط برای برخی رانندگان دارای مجوز تردد بین شهری نیز که پس از خروج از استان دارای شرایط کرونایی پیامک اعمال قانون از سوی پلیس راهور ارسال می شود، به رغم کندی ارسال لیست شماره پلاک این خودروها از سوی صادرکنندگان به پلیس، اما پس از بررسی پلاک ها جریمه ای برای آنها اعمال نخواهد شد.

سرهنگ جهانی با تاکید بر اینکه اگر لیست خودروهای دارای مجوز تردد بین شهری به موقع در اختیار پلیس راهور قرار گیرد، ریالی جریمه برای پلاک خودروها صادر نخواهد شد، گفت: از رانندگان خودروهای دارای مجوز تردد و جریمه شده می خواهم تا اطمینان از حذف جریمه خود در سیستم پلیس راهور از برگه های مجوز خود نگهداری کنند.

ممنوعیت تردد کرونایی همچنان باقیست

وی درمورد آخرین وضعیت تردد بین شهری برای شهرهای قرمز و نارنجی نیز گفت: براساس اعلام قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا، ممنوعیت تردد همچنان برای ورود و خروج از شهرهای قرمز و نارنجی باقی است و تغییر خاصی ایجاد نشده و خودروهای بدون مجوز تردد اعمال قانون شده و برای آنها جریمه صادر خواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی در خصوص تمدید تاریخ وکالت های تعویض پلاک خودرو نیز گفت: با پیگیری های پلیس راهور ناجا و به منظور تسهیل خدمات نقل و انتقال و ارتقای رضایت مندی آحاد جامعه و با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا مقرر شد اعتبار کلیه وکالت نامه های نقل و انتقال در مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودروها برای مدت سه ماه(تا آخر آذر) تمدید شود.

وی با تاکید بر اینکه این تاریخ تمدید نخواهد شد، اظهار داشت: بدین ترتیب مدت وکالت آن دسته از هموطنانی که برای نقل و انتقال خودروهایشان در مراکز تعویض پلاک به واسطه تعطیلی و یا محدودیت های خدمات ۵۰ درصدی مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودروئی در وضعیت قرمز کرونایی در سال جاری منقضی شده تا پایان آذر ماه ۱۴۰۰ اعتبار خواهد داشت.

پلیس راهور باید پاسخگوی خودروهای جریمه شده دارای مجوز تردد باشد

مدیرکل روابط عمومی فرمانداری تهران نیز در خصوص وضعیت خودروهای جریمه شده دارای مجوز تردد بین شهری به خبرنگار ایرنا گفت: اسامی پلاک خودرو های دارای مجوز تردد بین شهری در شرایط کرونایی هر روز بطور سیستمی در اختیار پلیس راهور قرار خواهد گرفت و اگر جریمه ای برای این خودروها صادر شود، پلیس راهور نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد نه فرمانداری.

ایمان قربانی افزود: از این رو حدود سه ماه است که با هدف تسهیل امور مردم، کاهش هزینه رفت و آمد و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، درخواست و صدور مجوز تردد از طریق سامانه صورت می پذیرد.

منبع: الف

کلیدواژه: دارای مجوز تردد اعمال قانون پلیس راهور تعویض پلاک نخواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۸ میلیون و ۷۴۴ هزار تردد در جاده‌های استان مرکزی

مهرداد جهانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۲۴ اسفندماه تاکنون شمار خودروهای وارد شده به استان را یک میلیون و ۸۶۲ هزار و ۷۰۵ دستگاه و خودروهای خارج شده ۲ میلیون و ۱۵ هزار و ۶۰۲ دستگاه بوده است.

وی افزود: از ۲۴ اسفندماه تاکنون ۸ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۴۸۴ تردد دستگاه وسیله نقلیه توسط ۷۰ سامانه ترددشمار آنلاین در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

جهانی گفت: ۳۶ هزار و ۴۵۱ دستگاه ناوگان اتوبوسی نیز از جاده‌های استان عبور کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد مناسبی همراه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی میزان تردد خودروهای سنگین یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۴۰ دستگاه بوده است.

جهانی تاکید کرد: تا پایان تعطیلات نوروز، راهداران استان مرکزی به‌صورت مستمر و شبانه روزی در سطح محورهای مواصلاتی و ۳۵ راهدارخانه استان مرکزی استمرار دارد تا خدمات مطلوبی به کاربران جاده‌ای ارائه شود.

کد خبر 6062836

دیگر خبرها

  • جریمه سرعت غیر مجاز ۷۰۰ هزار تومان شد | جریمه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای این تخلف رانندگی | اعلام نرخ جدید برخی جرایم رانندگی توسط پلیس
  • نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد + جزئیات | زمان اجرای جریمه های جدید
  • ۵۹ دستگاه وسیله نقلیه بدون پلاک در مهاباد توقیف شد
  • توقیف ۵۹ دستگاه وسیله نقلیه بدون پلاک در مهاباد
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی برای خودروهای سواری در مرز بازرگان
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی خودروهای سواری در مرزبازرگان
  • ثبت بیش از ۸ میلیون و ۷۴۴ هزار تردد در جاده‌های استان مرکزی
  • ادعای مخبر در مورد علت تصادفات: مردم بی‌احتیاط هستند/ همکاری دولت با پلیس برای افزایش جریمه‌ها؟
  • بازدید معاون اول رییس جمهور از ستاد پلیس راهور فراجا
  • معابر و بزرگراه‌های سطح شهر تهران خلوت است