Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@13:45:21 GMT

یک عکس و هزار حرف!

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۷۶۳۹

یک عکس و هزار حرف!

در حاشیه نشست گروه بیست در ایتالیا، توجه ویژه‌ای به حضور رهبران فرانسه و استرالیا شد که به تازگی درگیر مناقشه زیردریایی‌ها شده‌اند. فاصله دور و بی‌توجهی آنها به یکدیگر حین عکس دسته‌جمعی هم از چشم رسانه‌ها دور نماند.

به نوشته روزنامه گاردین، با توجه به تلاطمی که اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا در آغاز فصل حضور کوتاه خود در رم با آن مواجه شد، تمام چشم‌ها به "عکس خانوادگی" روز شنبه در نشست جی۲۰ بود؛ سنتی که در آن رهبران در کنار هم برای روز اول این رویداد عکس می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

روزنامه‌نگاران حاضر در نشست رم که در حال تماشای زنده از مرکز رسانه‌ای جی۲۰ بودند، دیدند که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا احوالپرسی گرمی کردند. در طرف دیگر، اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا قرار داشت که بر سر جنجال قرارداد زیردریایی‌ها خشم فرانسه را برانگیخته است.

پیشتر رئیس‌جمهوری آمریکا در ضمن حضورش در برابر دوربین‌های تلویزیونی به ماکرون گفت که این تلقی را داشته که فرانسه از قصد استرالیا برای لغو قرارداد ۹۰ میلیارد دلاری خرید زیردریایی با گروه نیروی دریایی فرانسه "مدت‌ها قبل از علنی شدن" پیمان سه‌جانبه "آکوس" با موضوع تامین زیردریایی‌ها با موتور هسته‌ای برای استرالیا، مطلع بوده است.

در سکوی عکاسی روز شنبه، در طرفی که نخست‌وزیر استرالیا قرار داشت، صحبت و خنده چندانی رویت نشد. آنجا خیلی آرام بود. همچنین هیچگونه تماس اتفاقی با بایدن که احتمالا او را سرزنش کرده یا ماکرون که قطعا از او گلایه کرده است، دیده نشد. دست‌کم هیچ تماسی حین گردهمایی علنی وجود نداشت.

اما دفتر موریسون تاکید دارد که اوضاع در محفل خصوصی فرق داشت. یک سخنگوی دولت استرالیا گفت که موریسون پیش از حضور همه برای گرفتن عکس یادگاری، با ماکرون در سالن استراحت رهبران احوالپرسی کرده بود.

پس از آن خبرنگاران از نخست‌وزیر استرالیا پرسیدند که در تماس خصوصی به رئیس جمهوری فرانسه چه گفته است و او پاسخ داد: گفتم روز بخیر.

موریسون توضیح داد که ماکرون با شخص دیگری صحبت می‌کرد و او رفت و دستش را روی شانه رئیس جمهوری فرانسه گذاشت. به گفته او، ماکرون به نظر خوشحال می‌آمد. تصادفاً عکاس رسمی نخست‌وزیر برای ثبت این لحظه جادویی آماده بود. تصاویر آن هم برای اثبات موضوع در اختیار خبرنگاران قرار گرفت.

عکاس موریسون همچنین تصاویری از این نخست‌وزیر در کنار دیگر رهبران گرفت. تصاویری از لبخند زدن او به جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا و لبخند زدن به نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند. همچنین یک دسته عکس از لبخند زدن او به بایدن منتشر شد!

در ادامه، یک سری تصویر هم از موریسون و ماکرون منتشر شد که چندان دوستانه به نظر نمی‌رسد. این احتمال وجود دارد که لبخند رئیس جمهوری فرانسه پشت ماسک صورتش پنهان شده باشد. اما اگر ماکرون در حال لبخند زدن بوده، باید گفت که این لبخند به چشمان او نرسیده بود./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهوری فرانسه نخست وزیر استرالیا لبخند زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ماکرون درباره تلاش داعش برای حمله به فرانسه

رئیس‌جمهور فرانسه ضمن ارائه پیشنهاد همکاری به روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم، مدعی شد که همان تروریست‌های داعشی که به مسکو حمله کردند، برای حمله به فرانسه نیز برنامه‌ریزی کرده بودند.

به گزارش مشرق، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به اینکه «همان گروه‌های داعش که به مسکو حمله کردند، تلاش کردند فرانسه را نیز هدف قرار دهند»، اعلام کرد که پاریس به روسیه پیشنهاد افزایش همکاری در زمینه جنگ علیه تروریسم را داده است.

در حالی که فرانسه پس از حمله تروریستی در سالن کنسرت «کروکاس» در حومه مسکو وضعیت هشدار امنیتی را به بالاترین سطح رسانده است، ماکرون تأکید کرد که فرانسه به نهادهای امنیتی روسیه و همچنین شرکای خود در منطقه برای افزایش همکاری در جنگ علیه تروریسم پیشنهاد همکاری داده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ایتالیا: با اعزام نیروی ناتو به اوکراین مخالفیم
  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • اولین صعود آسیا رقم خورد: استرالیا!
  • پژواک حمله تروریستی مسکو در پاریس
  • ادعای ماکرون درباره تلاش داعش برای حمله به فرانسه
  • ادعای «ماکرون» درباره تلاش داعش برای حمله به فرانسه