Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی نماینده بنیاد احسان و دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی از توزیع ۵۰ کانکس از سوی بنیاد احسان در مناطق زلزله‌زده استان خبر داد.

محسن پولادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به زلزله شهرستان های گرمه و جاجرم در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه امسال، اظهار کرد: امروز ۵۰ دستگاه کانکس در شهرستان گرمه و جاجرم در بین زلزله‌زدگان این شهرستان با حمایت بنیاد احسان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یک میلیارد تومان برای خرید کانکس‌ها هزینه شده است، افزود: اعتبار استانی برای خرید کانکس‌ها اختصاص پیدا نکرده  و تمام اعتبار از سطح ملی تأمین شده است.

نماینده بنیاد احسان و دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی، تصریح کرد: کانکس‌های مذکور بین افرادی که در چادر سکونت داشتند توزیع شد و در حال حاضر با توزیع این کانکس‌ها خانواده ساکن در چادر در مناطق زلزله‌زده نداریم.

تحویل ۱۴۳ واحد دارای شرایط خاص تا پایان آبان ماه سال جاری

علی محمدی، نیز تاریخ چهارم آبان ماه در گفت‌وگو با ایسنا، گفته بود: تسهیلات بازسازی همچنان به بنیاد مسکن ابلاغ نشده است و در حال حاضر از تسهیلات طرح ویژه برای مناطق زلزله‌زده استفاده می‌کنیم و تاکنون ۶۵۰ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که از این تعداد ۵۰۷ نفر عقد قرارداد انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۳۰ واحد در مرحله فوندانسیون هستند، اضافه کرد: ۳۸۲ واحد در مرحله ستون، ۲۳۴ واحد در مرحله سقف و ۱۰۵ واحد در مرحله دیوارچینی هستند که تا پایان آبان ماه تعداد زیادی از واحدها به بهره‌برداری می‌رسد و باید توجه داشته باشیم که بازسازی مناطق زلزله‌زده مردم محور است و بنیاد مسکن در زمینه نظارت، معرفی افراد به بانک و... اقدامات مربوطه را انجام می‌دهد.

محمدی با اشاره به اینکه در تاریخ پنجم شهریورماه سال جاری اولین عقد قرارداد انجام شد، اظهار کرد: ۱۴۳ نفر دارای شرایط خاص بودند و واحدهای ۱۳۹ نفر از این افراد به مرحله سقف و ۱۰۳ واحد به مرحله دیوار چینی رسیده است که امیدواریم واحدهای دارای شرایط خاص تا پایان آبان ماه به بهره برداری برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی با اشاره به تسهیلات متمم برای بازسازی واحدهای مسکونی، تصریح کرد: تسهیلات متمم در حال حاضر به مبلغ ۲۰ میلیون تومان از بند «و» تبصره ۱۶ اعتبارات روستایی استانداری به افراد تعلق می‌گیرد.

محمدی در خصوص زلزله‌زدگان مستقر در چادر، تصریح کرد: اسکان و ساماندهی زلزله‌زدگان در فضاهای عمومی به عهده فرمانداری و دهیاری‌ها است و بنیاد مسکن در این زمینه اقدامی انجام نمی‌دهد.

زمین لرزه‌هایی به بزرگی ۵.۵ و ۵.۴ شهرستان‌های جاجرم و گرمه را ساعت سه و ۳۴ دقیقه و  پنج و ۲۴ دقیقه لرزاند که این زمین لرزه‌ها در شهرستان‌های بجنورد و مانه و سملقان نیز احساس شد.

مهم ترین گسل‌های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود ۱۷۰ کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کانکس اسکان بنیاد احسان خراسان شمالی مناطق زلزله زده واحد در مرحله خراسان شمالی بنیاد احسان بنیاد مسکن کانکس ها آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی

پروژه انتقال آب غیرشرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان و فضای سبز این مجموعه، کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان و فضای سبز این مجموعه به طول ۶۷۰۰ متر کلنگ‌زنی شد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در این مراسم اظهار کرد: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش بنیان در رده‌ی استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تأسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام را از اهم مواردی دانست که می‌تواند در جهش تولید مؤثر باشد و افزود: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۳ با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور رفع شود.

کد خبر 747450

دیگر خبرها

  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد