Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، این موافقت روز یکشنبه در نامه محمدرضا شانه ساز به علی اسحاقی رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مدیرعامل شرکت میلاد داروی نور اعلام شده است.

در نامه شانه ساز به اسحاقی آمده است: پیرو صدور مجوز مشروط مصرف واکسن کووپارس در دوازدهمین جلسه مورخ ۱۴۰۰/۶/۲۴ کمیسیون قانونی تشخیص (صلاحیت ساخت و ورود دارو مواد بیولوژیک) که در نامه شماره ۶۶۵۳۵۴۲۷ مورح ۱۴۰۰/۶/۲۴ ابلاغ شده است و هم چنین مطابق با چهاردهمین جلسه مورخ ۱۴۰۰/۸/۲ کمیسیون قانونی تشخیص (صلاحیت ساخت ورود دارو مواد بیولوژی) با توجه به بحران همه گیری کرونا و براساس دستور مقام عالی وزارت در نامه شماره ۱۰۱/۱۹۲۵ د مورخ ۱۴۰۰/۸/۱ و نامه شماره ۱۰۱/۱۸۹۸ /د پیرو مصوبات سناد ملی کرونا مورخ ۱۴۰۰/۷/۲۰ با صدور مجوز مصرف اضطراری داوطلبانه فرآورده مشروط به مصرف مطابق با اولویت‌های وزارت بهداشت و براساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ و تعهد برتکمیل مستندات و تکمیل مطالعه بالینی فاز سه و پذیریش مسوولیت هر گونه عوارض احتمالی ناشی از تزریق واکسن توسط سازنده برای مدت ۶ ماه با ارائه مدارک لازم و رعایت کلیه ضوابط و مقررات جاری این اداره کل موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین در نامه شانه ساز به مدیر عامل شرکت میلاد دارو نور تصریح شده است: پیرو صدور مجوز مشروط مصرف واکسن فخرا در دوازدهمین جلسه مورخ ۱۴۰۰/۶/۲۴ کمیسیون قانونی تشخیص (صلاحیت ساخت و وورد دارو و موادبیولوزیک) که درنامه شماره ۶۶۵۳۵۴۲۵ مورخ ۱۴۰۰/۶/۲۴ به شرکت ابلاغ شده است و هم چنین مطابق با چهاردهمین جسله مورخ ۱۴۰۰/۸/۴ کمیسیون قانونی تشخیص (صلاحیت ساخت و وورد دارو و مواد بیولوژیک) با توجه به بحران همه گیری کرونا و براساس دستور مقام عالی در نامه شماره ۱۰۱/۱۹۳۵ /د مورخ ۱۴۰۰/۸/۱ و نامه شماره ۱۰۱/۱۸۹۸ / د مبنی بر تصویب در ستاد ملی کرونا مورخ ۱۴۰۰/۰۷۳۰، با صدور مجوز مصرف اضطراری داوطلبانه فراورده مشروط به مصرف مطابق با اولویت‌های وزارت بهداشت و براساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ و تعهد بر تکمیل مستندات و تکمیل مطالعه بالینی فاز سه و پذیرش مسوولیت هرگونه عوارض احتمالی ناشی از ترزیق واکسن توسط سازنده برای مدت ۶ ماه ارائه مدارک لازم و رعایت کلیه ضوابط و مقررات جاری این اداره کل موافقت شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا مصرف اضطراری کمیسیون قانونی تشخیص صلاحیت ساخت مورخ ۱۴۰۰ ۸ صدور مجوز ۱۴۰۰ ۶ ۲۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید سلامت افراد در استفاده نادرست از فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رستمی سرپرست فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: اکنون در ایران استقبال خوبی برای مصرف دارو‌های گیاهی و مکمل وجود دارد؛ اما استفاده کنندگان از این دارو‌ها باید عوارض و کاربرد آن را بدانند و اینکه مصرف دارو‌های گیاهی تداخل با دارو‌های شیمیایی که فرد مصرف می‌کند دارد یا خیر.

سرپرست اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: در چند سال اخیر هم استفاده از دارو‌های گیاهی و دارو‌های مکمل رشد داشته است. استفاده نادرست از این دارو‌ها نیز می‌تواند مانند دارو‌های شیمیایی تهدیدی برای سلامت فرد مصرف کننده باشد و در این خصوص باید از مشاوره پزشک داروساز بهره گرفت.

رستمی افزود: گاهی برخی از مکمل‌ها و حتی دارو‌های گیاهی از مبادی غیررسمی به کشور وارد می‌شوند و ازطریق شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی هم برای مصرف آنها تبلیغاتی انجام می‌شود و استفاده از آنها می‌تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو ادامه داد: بسیاری از دارو‌های مکمل و نیروزا که در حال حاضر در بازار سیاه دارویی در ایران یافت می‌شود، حاوی ترکیبات خطرناک و دارو‌های شیمیایی همچون کورتون‌ها هستند، متاسفانه جوانان به منظور ایجاد نیروزایی و چاقی یا لاغری ممکن است از آنها استفاده کنند. توصیه می‌شود شهروندان مکمل‌های مورد نیاز خود را صرفا از طریق داروخانه‌ها تامین کنند نه فضای مجازی.

وی ادامه داد: دارو‌های غیرمجازی که به منظور چاقی استفاده می‌شود نیز می‌تواند دارای عوارض طولانی مدت مانند: دیابت و پوکی استخوان، آکنه‌های پوستی، زخم وسیع دستگاه گوارش، ضعف عضلانی و مشکلات پوستی را به همراه داشته باشد و حتی در برخی از این دارو‌ها مشاهده می‌شود که هورمون مردانه وجود دارد که سیستم طبیعی بدن را به هم می‌ریزد.

سرپرست فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل توصیه کرد که هموطنان و به ویژه جوانان به هیچ عنوان از این دارو‌های تقلبی که از مبادی غیررسمی وارد می‌شوند، استفاده نکنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وجود ترکیبات شیمیایی در برخی دارو‌های مکمل و نیروزا
  • تهدید سلامت افراد در استفاده نادرست از فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • رفع اختلال ارجاع تماس‌های ۱۱۰ به سایر واحد‌های امدادی 
  • توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی در کشور
  • راهکار استقلال برای مجوز حرفه‌ای درماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • «آغاز سال‌ نو برای انسان مؤمن»
  • توصیه‌های روزه داری و مصرف دارو‌ها
  • انتشار هفته‌نامه خط حزب‌الله با عنوان آغاز سال‌نو برای انسان مؤمن
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه