Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@02:23:29 GMT

درمان خانگی اگزما با سه روش

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۸۴۲۷

درمان خانگی اگزما با سه روش

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، استفاده از برخی مواد طبیعی همچون آلوئه‌ورا و روغن نارگیل خشکی و ترک‌های پوستی را التیام بخشیده و پوست را مرطوب می‌کند. این مواد طبیعی با التهاب و باکتری‌های مضر مقابله کرده و باعث کاهش تورم و جلوگیری از عفونت می‌شوند. در این مطلب سه مورد از بهترین مواد طبیعی برای درمان اگزما به شما معرفی شده است که با به‌کارگیری آنها می‌توانید به مدیریت علائم و پیشگیری از پیشرفت این بیماری بپردازید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1.ژل آلوئه‌ورا

یکی از کاربردهای شایع این ژل، کاهش علائم اگزما است. اثرات ضد باکتری و ضد میکروبی ژل آلوئه‌ورا می‌توانند از بروز عفونت‌های پوستی [که معمولاً به علت خشکی و ترک پوستی پدید می‌آیند]، جلوگیری کنند. شما می‌توانید ژل آلوئه‌ورا را از فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی خریداری کنید و یا خودتان یک برگ آلوئه‌ورا تهیه کرده و ژل آن را از برگ‌هایش خارج کنید و روی ناحیه موردنظر بمالید.

2.روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب سالمی است که می‌توانند باعث افزایش رطوبت پوست شوند. افزایش رطوبت می‌تواند به افرادی که دچار خشکی پوست و اگزما هستند کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از این روغن به مدت ۸ هفته باعث بهبود علائم اگزما می‌شود.می‌توانید چند روز متوالی حمام کرده و هربار پس از استحمام، مقداری روغن نارگیل سرد را روی پوست خود بمالید. بهتر است پیش از خواب این کار را انجام دهید تا پوستتان در طول شب مرطوب بماند.

3.عسل

عسل یک ماده ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است که از آن برای التیام زخم‌ها استفاده می‌کنند. عسل می‌تواند به بهبود زخم‌ها و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند. علاوه بر این، عسل برای درمان انواع بیماری‌های پوستی از جمله سوختگی مفید است. استفاده مستقیم عسل بر روی اگزما، ضمن مرطوب‌کردن پوست و تسریع روند بهبود آن، از بروز عفونت نیز پیشگیری می‌کند.

کافیست مقدار کمی عسل را به ناحیه آسیب‌دیده پوست بمالید و چند ساعت صبر کنید. سپس آن را بشویید.

پربیننده ترین رنگ‌ بندی جدید کرونایی کشور علت طاسی سر کشف شد! ماجرای قرمز شدن نقشه کرونایی کشور کشف درمانی جدید برای کووید ۱۹ مثلث مرگ در بدن انسان چیست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اگزما روغن نارگیل آلوئه ورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید یک ویتامین برای زنان

آفتاب‌‌نیوز :

فواید مهم این ویتامین شامل درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد قفسه سینه، فشار خون بالا و گرفتگی یا انسداد رگ‌ها است.

ویتامین‌ای به گروهی از ترکیبات محلول در چربی گفته می‌شود و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد.

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می‌کنند. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که می‌تواند مولکول‌های مضری موسوم به رادیکال‌های آزاد را تولید کرده و از این طریق به سلول‌های بدن موجودات زنده آسیب برساند.

ویتامین‌ای همچنین برای سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. بدن انسان خود قادر به تولید این ویتامین نیست و مصرف مواد خوراکی نظیر دانه‌های روغنی مانند فندق، گردو و همین‌طور روغن زیتون و روغن آفتاب‌گردان می‌تواند نیاز بدن به ویتامین‌ای را تامین کند.

یکی از خواص ویتامین‌ای برای زنان، کمک به تنظیم هورمون‌های بدن است. جلوگیری از سقط جنین در دوران بارداری، درمان خشکی و شکنندگی ناخن‌ها و جلوگیری از گرگرفتگی از دیگر خواص ویتامین‌ای برای زنان است.

همچنین مصرف این ویتامین در زنان باعث کاهش انقباضات و درد‌های عادت ماهانه می‌شود.

با این حال پزشکان تاکید دارند: اگرچه این ویتامین برای زنان نتایج مثبت زیادی به همراه دارد، اما بهتر است زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود چراکه استفاده بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض جانبی متعددی نظیر مشکلات پوستی یا گوارشی در پی داشته باشد.

متخصصان تغذیه همچنین تاکید دارند: بر خلاف آنچه تاکنون تصور می‌شد برای جذب ویتامین‌ای نیازی به مصرف هم‌زمان چربی نیست. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد ویتامین‌ای حتی در مواردی که شرکت‌کنندگان تا ۱۲ ساعت بعد، چربی مصرف کرده‌اند نیز جذب بدن آن‌ها شده و سودمند بوده است.

بنابر گزارش سایت «مای فود دیتا»، برخی مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین‌ای شامل تخمه آفتابگردان، بادام‌ها، آووکادو، اسفناج، کیوی، کلم بروکلی، ماهی قزل آلا، روغن زیتون و میگو هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معجزه ۳ روغن طبیعی برای رشد مو
  • کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی
  • بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟
  • دانه ضد آلرژی و ضد التهاب
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید