Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@04:56:22 GMT

حکم جالب یک قاضی در کرج برای راننده متخلف

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۸۶۳۴

حکم جالب یک قاضی در کرج برای راننده متخلف

سرپرست پلیس راهور البرز گفت: دادیار شعبه ۱۰ اجرای احکام کیفری کرج برای راننده متخلف که پلاک خودرو خود را مخدوش کرده بود حکم ملزم به پخش تراکت قوانین راهنمایی و رانندگی را صادر کرد.

حمدالله رحمتی‌پور اظهار کرد: طرح برخورد با رانندگانی که اقدام به مخدوشی و پوشاندن پلاک خودروی خود در سطح استان البرز می‌کنند، در دستور جدی کار پلیس راهور استان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق مخدوش کردن یا گذاشتن کاور و دیگر ترفندها بر روی پلاک برای فرار از اعمال جریمه در حین ارتکاب تخلف و یا ترددهای غیرمجاز در طرح‌های ممنوعیت و محدودیت تردد طرح مقابله با کرونا و … می‌کنند، برابر مقررات علاوه بر اعمال قانون تخلف انجام شده و توقیف خودروی آنها در پارکینگ به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

سرپرست پلیس راهور البرز تصریح کرد: عوامل پلیس راهور در سطح معابر شهر به صورت فیزیکی حضور دارند و همچنین با استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف شهری به صورت مکانیزه با رانندگان متخلفی که پلاک خودرویشان را به هر نحوی دست کاری و مخدوش می‌کنند و یا با استفاده از اشیای مختلف می‌پوشانند، برخورد و اعمال قانون می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر یکی از شهروندان اقدام به دستکاری پلاک خود کرده بود که برابر رأی دادیار محترم شعبه ۱۰ اجرای احکام کیفری شهرستان کرج، این شخص به منظور استفاده از نهادهای ارفاقی مانند تعلیق مجازات، تعویق صدور حکم و در نهایت استفاده از مجازات‌های جایگزین به جای مجازات حبس، مقرر شده بود تا فرد یاد شده اقدام به پخش تراکت‌های اطلاع رسانی ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی و همچنین درج پیام (دستکاری شما در پلاک خودرو با هر نیتی امکان دارد در کمترین حالت موجب جریمه شدن فردی دیگر شود و این حق‌الناس است) با نظارت کارکنان پلیس راهور در اماکن پرتردد چهار راه طالقانی، خیابان بهار و خیابان بهشتی صورت گرفت.

وی متذکر شد: برخی از رانندگان برای تردد در ساعات محدودیت تردد شبانه کرونایی که از ساعت ۲۲ الی ۳ بامداد می‌باشد نیز دست به پوشاندن پلاک می‌زنند که این اشخاص علاوه بر اعمال به مراجع قضائی معرفی خواهند شد./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: پلیس راهور پلیس راهور پلاک خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بنز قاچاق ۶۰۰ میلیاردی در نور

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در اجرای طرح مقابله با خودرو‌های پلاک مخدوش و قاچاق و در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک خودروی بنز cls با پلاک منطقه آزاد در شهرستان نور، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت ماموران پلیس آگاهی با همکاری رابطان پلیس امینت اقتصادی در شهرستان نور خودروی موردنظر را متوقف کردند.

سردارمفخمی با اشاره به پایان مهلت قانونی استفاده خودروی موصوف از پلاک گذر موقت و قرار گرفتن آن در لیست خودرو‌های قاچاق، گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی، خودروی مورد نظر توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی ارزش خودروی مورد نظر را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: مالک این خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی مازندران خاتمه مبارزه با جرائم اقتصادی را یکی از برنامه‌های اولویت دار پلیس عنوان کرد و از مردم خواست: در صورت اطلاع از محل نگهداری هر گونه کالای قاچاق، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • فوت راننده موتورسیکلت در خیابان طیب اصفهان
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی ویژه روز ارتش در ساری
  • کشف بنز قاچاق میلیاردی در نور
  • کشف بنز قاچاق ۶۰۰ میلیاردی در نور
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • اعمال جریمه به صورت اتوماتیک در سامانه پلیس راهور
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان
  • توقیف ۲۷ وسیله نقلیه متخلف در خرمشهر
  • احتمال یکطرفه شدن محور کندوان
  • احتمال یکطرفه شدن تردد در محور کندوان