Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

گرچه دورکاری‌ها لغو شده و شرایط زندگی در حال بازگشت به دوران پیش از کروناست، اما همچنان محدودیت تردد شبانه همچنان ادامه دارد، طرحی که تردد خودروها را از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد را در تمام معابر شهری کشور اعم از شهرهای دارای وضعیت آبی، زرد، نارنجی و قرمز کرونایی ممنوع کرده و متخلفان مجبور به پرداخت جریمه ای ۲۰۰ هزار تومانی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح با انتقاد رییس پلیس راهور تهران بزرگ و فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران نیز روبه رو شده و این افراد صراحتا مخالفت خود برای اجرای این طرح را اعلام و به بی اثر بودن آن اذعان کرده اند. طرحی که البته لغو یا تداوم اجرای آن باید از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا که رییس جمهوری ریاست آن را برعهده دارد، اعلام شود.

در تازه ترین این اظهارات نیز این بار سردار سیدکمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا نسبت به اثربخشی طرح منع تردد شبانه شایعاتی را مطرح کرده و گفته است: اینکه طرح ادامه داشته باشه یا نه مربوط به تصمیم ستادملی مقابله با کروناست و ما هر آنچه که به ما ابلاغ شود را با قوت اجرا میکنیم. اما شاید طرح منع تردد شبانه خیلی اثر بخش نباشد به ویژه آنکه خوشبختانه دیگر اکثریت مردم نیز واکسن زده اند.

وی یکی از دلایل ترافیک سنگین عصرگاهی و شبانه را نیز ناشی از استرس طرح منع تردد شبانه دانست و گفت: همین موضوع مزید بر افزایش ترافیک شده است.

رییس پلیس راهور ناجا از مکاتبه با با وزارت کشور در مورد طرح منع تردد شبانه خبر داد و گفت: ما خواستار آن شدیم که وزارت بهداشت اثر بخشی این موضوع را بررسی کند و اگر اثربخشی دارد ادامه پیدا کند و اگر ندارد متوقف شود. ما هم همواره آمادگی کمک به دولت را داشتیم. اما لازم است اثربخشی آن را وزارت کشور تحلیل کنند و اگر ندارد متوقف شود چرا که این طرح به ترافیک کلانشهرها اثر گذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: منع تردد محدودیت های کرونایی طرح منع تردد شبانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون تردد در مسیرهای استان ایلام ثبت شده است

ایسنا/ایلام معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته، حدود ۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت و ۶۶ تصادف جرحی و فوتی رخ داده است.

«سعید هژبری» امروز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، در جریان بازدید از مسیرهای تردد مسافران نوروزی در شهرستان ایوان اظهار کرد: اگرچه آمار تصادفات نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش یافته اما انتظار داریم شهروندان هنگام رانندگی از عجله و شتاب در طول مسیر خودداری کنند.

وی از کاهش صد در صدی تلفات ناشی از تصادفات درون شهری نسبت به سال گذشته سخن به میان آورد و ادامه داد: تعداد مجروحین ناشی از تصادفات در استان تاکنون ۸۸ نفر است که این مورد نیز ۴۲ درصد کاهش داشته است.

هژبری، ادامه داد: ۲۵ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف در استان وجود دارد که ۱۶ نقطه از آنها به استان ابلاغ شده و تاکنون ۵ نقطه رفع خطر شده‌اند.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال ۴۲ خودرو به عنوان همیار پلیس فعالیت می‌کنند، ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۲۰ اکیپ ثابت و سیار در قالب ۲۰۰پرسنل و ۱۴۰ دستگاه ماشین‌آلات؛ هلال احمر با ۲۲ پایگاه ثابت و سیار که شامل ۴۴ خودرو و حدود ۱۷۵ نفر پرسنل؛ مرکز فوریت‌ها با ۳۲ پایگاه جاده‌ای شهری در قالب ۵۶ آمبولانس و ۲ اتوبوس آمبولانس و حدود ۵۰۰ نفر پرسنل در تعطیلات نوروزی به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

معاون عمرانی استانداری ایلام اقدامات ضروری انجام گرفته و یا در حال انجام در استان را تشریح کرد و گفت: تشکیل جلسات راهبری کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در تمام شهرستان‌ها؛ برخورد جدی و بدون اغماض با رانندگان متخلف و حادثه ساز؛ استفاده از مشارکت دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ایجاد توقفگاه و استراحت‌گاه در طول مسیرها برای رفع خواب‌آلودگی رانندگان؛ آمادگی پایگاه‌های امدادی با تمام ظرفیت در محورهای مواصلاتی آماده به کار بودن پایگاه‌های اورژانس و فوریت‌ها در محورهای مواصلاتی و... از اقدامات صورت گرفته و یا در حال انجام هستند تا روند کاهشی آمار تصادفات حفظ شود.

وی با تأکید بر اینکه آماده‌سازی و تنظیف ورودی و خروجی شهرها بر عهده‌ی شهرداری‌هاست، بیان کرد: با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، باید حرمت این ماه مبارک حفظ و تمام مساجد بین راهی، بقاء متبرکه، پارک‌ها و بوستان‌ها باید آمادگی پذیرایی از مهمانان نوروزی و مسافرین را داشته باشند.

معاون استاندار ایلام با اشاره به نصب دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی استان و پایش سرعت میانگین رانندگان، اظهار کرد: علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه توسط دوربین‌های کنترل تخلفات جاده‌ای، میانگین سرعت آنان نیز از لحظه عبور از یک دوربین تا دوربین بعدی به صورت هوشمند ارزیابی می‌گردد.

هژبری ادامه داد: با توجه به مشخص بودن فاصله دوربین‌ها با یکدیگر، مدت زمانی که برابر سرعت مجاز هر معبر باید بین دو دوربین طی شود به صورت هوشمند محاسبه و اگر کمتر از این زمان مسافت طی شده باشد به عنوان سرعت غیر مجاز احصاء و اعمال قانون انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر خلاف تصور برخی که معیار را فقط سرعت لحظه عبور از مقابل دوربین‌ها می‌دانند بایستی تذکر داد که اگر در فاصله بین آنها سرعت مجاز رعایت نگردد، رانندگان مرتکب تخلف سرعت غیرمجاز شده‌اند و به صورت هوشمند اعمال قانون خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات قتل ۲ نفر در آرامستان یاسوج
  • تاسیس مرکزی جداگانه برای ترجمه قرآن تصویب نشد
  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی
  • هیئت بررسی و رفع مشکلات بیمارستان رازی ایلام تشکیل شود
  • استخدام رسمی برای مدت ۵ سال ممنوع شد؟
  • گزارش|ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم
  • دو میلیون تردد در مسیرهای استان ایلام ثبت شده است
  • بازدید ۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی
  • برای تحقق عملی شعار امسال باید مدلهای رفتاری اثربخشی را برای مردم تعریف کنیم
  • مقام حزب‌الله: درخواست‌های آمریکا برای مذاکره را رد کردیم