Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا  از وزارت جهاد کشاورزی، «علیمراد سرافرازی» در دیدار با کارشناسان آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) که به منظور انجام «مطالعات مقدماتی امکان‌سنجی مدیریت مزرعه در استان گلستان» در ایران حضور دارند با تأکید بر اهتمام جدی دو طرف برای عملیاتی کردن اهداف این پروژه، ابراز امیدواری کرد که در جلسات بعدی که در چند روز آینده برگزار می‌شود این گروه کارشناسی بتوانند به بخش دیگری از اهداف مورد نظر که عملیاتی کردن پروژه است، دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این پروژه باید تا حد امکان میزان اتکا به ساختار دولتی کم باشد و به‌تناسب آن باید بیشترین اتکا به بخش خصوصی و خود کشاورزان باشد.

سرافرازی افزود: باور داریم که هر چه اتکا به کشاورزانی که در این پروژه همکاری می‌کنند بیشتر باشد، شاهد ثبات و پایداری بیشتر پروژه خواهیم بود.

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر انتخاب دقیق کشاورزان برای همکاری در این پروژه، گفت: امید است برای انتخاب کشاورزان در این پروژه نهایت دقت و حساسیت بکار گرفته شود و افرادی که ذینفع و آشنا با موضوع هستند برای حضور پایدار در پروژه انتخاب شوند.

وی با اشاره به سه عامل مهم در انتخاب این افراد گفت: نکته اول، توانمندی کشاورزان انتخاب‌شده است؛ نکته دوم، افراد باید آمادگی پذیرش کشت گیاهان دارویی را داشته باشند و سوم، از لحاظ ذهنی و روانی تمایل برای انجام کار در آنان وجود داشته باشد.

به گفته وی؛ در نکته سوم که بسیار حایز اهمیت است و در اهداف اجرایی این پروژه نیز آورده شده است، کشاورزان باید با اجرای این پروژه احساس کنند که معیشت آن‌ها با پرداختن به کشت گیاهان دارویی در مقابل نوع محصول کشت گذشته سود بیشتری برایشان دارد.

وی ضمنِ پیشنهاد کشاورزان نمونه برای انتخاب در این پروژه، گفت: هرساله حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ کشاورز نمونه در حوزه‌های مختلف معرفی می‌شود که با نگاهی به فهرست کشاورزان نمونه استان گلستان در ۵ سال گذشته، می‌توان انتخاب دقیق‌تری برای این پروژه داشت.

سرافرازی با اشاره به چند صفت کشاورزان نمونه برای کمک به ثبات پروژه و توسعه بعد از آن نیز گفت: این کشاورزان درآمد نسبتا کافی دارند و به‌راحتی تکنولوژی پذیرند به همین دلیل، به‌راحتی توصیه‌های فنی را می‌پذیرند.

سرافرازی افزود: در ارتباط با کشاورزان نمونه موضوع حایز اهمیت این است که سایر کشاورزان به توصیه‌های آن‌ها عمل می‌کنند؛ در واقع می‌توان با استفاده از کشاورزان نمونه پل ارتباطی با سایر کشاورزان منطقه برقرار کرد.

وی بر حضور بیشتر بخش خصوصی و کشاورزان در این پروژه نیز گفت: بر اساس گزارش ارائه‌ شده توسط گروه کارشناسی آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) با تعداد زیادی از ارگان‌های دخیل وارد مذاکره شده‌اند که از منظر کسب اطلاعات، مذاکره با این مجموعه‌ها کار بسیار سودمندی است اما به لحاظ عملیاتی و موفقیت در اجرای پروژه نقش پررنگی باید به کشاورزان داده شود و آن‌ها بتوانند یک پروژه پایدار را اجرا کنند.

سرافرازی همچنین در ارتباط با انتخاب ارقام و گونه‌های گیاهی گفت: به‌طور کلی با توجه به اینکه در بخشی از این پروژه صادرات محصولات در نظر گرفته‌شده بنابراین باید به سلیقه کشورهای دریافت‌کننده این محصولات نیز توجه ویژه شود.

وی پیشنهاد کرد که در کنار گونه‌های بومی که قرار است انتخاب شود، نیم‌نگاهی به گونه‌هایی که بازارپسندی مناسبی در سایر کشورهای هدف برای صادرات دارد، باید داشته باشیم تا این‌گونه‌ها هم در پروژه گنجانده شود.

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با پیشنهاد ایجاد سایت برای معرفی پروژه، محصولات تولیدی با ویژگی‌های آن، گفت: دفتر امور بین‌الملل کماکان این آمادگی را دارد که هرگونه همکاری لازم را در ارتباط با توسعه این پروژه انجام دهد.

سرپرست هیات نمایندگی آژانس همکاری های بین‌المللی ژاپن (جایکا) نیز در این جلسه با توضیح درباره چگونگی عملیاتی کردن این پروژه، گفت: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تاکید بر انتخاب گونه‌های بومی منطقه برای تولید دارند. البته بر اساس نظر وزارت جهاد مبنی بر وجود زنجیره ارزش در تولید گیاهان دارویی علاوه بر تولید، بازار مصرف را نیز مدنظر قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه هر گیاهی فرآوری خاص خود را دارد و بازار متفاوتی را نسبت به سایر گیاهان خواهد داشت، گفت: با معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص انتخاب رقم‌ها و اجماع در مورد آن‌ها جلساتی برگزار خواهیم کرد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان ایران وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان ایران وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان نمونه استان گلستان گونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرد نام‌آشنا دوباره سرمربی تراکتور می‌شود

سرخ پوشان تبریزی که دو روز قبل به پایان همکاری توافقی و دو طرفه با پاکو خمس رسیدند، در فاصله هفت بازی مانده تا اتمام لیگ بیست و سوم تصمیم به انتخاب یک گزینه نام‌آشنا گرفتند که تجربه حضور روی نیمکت این تیم را داشته است.

باشگاه تراکتور که قبل از همکاری با پاکو خمس در میانه‌ی راه فصل ۰۲-۱۴۰۱ کارش در لیگ‌برتر را همراه با قربان بردیف پیش برده بود، دوباره تصمیم به انتخاب این سرمربی گرفته و قصد دارد این مربی ترکمن را انتخاب کند.

قربان بردیف که در نیم‌فصل نخست لیگ بیست و دوم هدایت تراکتور را برعهده داشت و این تیم را در میانه جدول قرار داده بود، با نظر محمدرضا زنوزی مالک این باشگاه دوباره در آستانه بازگشت قرار دارد و احتمالا به زودی معارفه خواهد شد

باشگاه تراکتور پس از پایان همکاری با قربان بردیف، مذاکرات خود را با یحیی گل‌محمدی و یکی، دو گزینه شاغل در لیگ برتر انجام داده بود، اما در نهایت به قربان بردیف رسیده و این سرمربی دوباره به تبریز برمی‌گردد.

تیم فوتبال تراکتور با کادر فنی موقت در دیدار روز جمعه مقابل نساجی مازندران حاضر خواهد شد، اما پس از این مسابقه قرار است قربان بردیف به‌عنوان سرمربی جدید سرخ پوشان تبریزی معرفی شود.

ریکاردو آلوز و گوستاوو واگنین، دو ستاره خارجی تراکتور که در گذشته شاگرد بردیف بودند هم نظر مثبتی روی این انتخاب داشتند و زنوزی نیز نظر مثبتی روی بازگشت این سرمربی داشته تا جانشین پاکو خمس مشخص شود.

بردیف در آذرماه سال گذشته و پس از نیم‌فصل همکاری با تراکتور تصمیم گرفت به روسیه برود و هدایت سوچی را برعهده بگیرد که البته حضورش روی نیمکت این تیم پس از پنج بازی به پایان رسید تا حالا دوباره در آستانه بازگشت به تراکتور باشد. 

منبع: ورزش سه

tags # تراکتورسازی تبریز سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • ۳ زخمی در حمله انتحاری به کاروان کارگران ژاپنی در پاکستان
  • اجرای حکم تخریب ساخت و ساز در برخوار
  • پیشرفت ۸۰ درصدی طرح اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • مرد نام‌آشنا دوباره سرمربی تراکتور می‌شود
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نبود توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • نماینده‌ها منافع ملی را اولویت قرار دهند