Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@10:18:49 GMT

افزایش قیمت صیفی جات مقطعی است

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۹۹۵۲

قیمت برخی از صیفی جات در بازار بالا رفته است. در این راستا رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران گفت: تا هفته‌های آینده قیمت‌ها کاهش می‌یابد و این افزایش قیمت‌ها مقطعی است.

خبرگزاری میزان _ ایسنا نوشت: مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت برخی از صیفی جات مانند گوجه فرنگی، فلفل دلمه، کاهو در روز‌ها و هفته‌های اخیر افزایش یافته است؛ به طوری که هر کیلو گوجه فرنگی با قیمت ۱۳ تا ۱۴هزار تومان، فلفل دلمه با قیمت هر کیلو ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان و کاهو نیز با قیمت هر کیلو ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در مغازه‌های سطح شهر به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا و در پاسخ به این سوال که چرا قیمت این محصولات بالا رفته است، اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران گفت:مغازه داران به هر قیمتی که میوه و صیفی را از مبدا یعنی میدان مرکزی میوه و تره بار خریداری کنند با اعمال سود قانونی به دست مصرف کنندگان می‌رسانند؛ بنابراین اگر تغییر قیمتی اتفاق افتاده است علت آن را باید در مبدا جست و جو کرد.

وی ادامه داد: به اعضای صنف فروشندگان میوه و سبزی استان تهران اعلام کردیم که حتما هنگام خرید محصولات مورد نیاز خود فاکتور دریافت کنند. زیرا فاکتور خرید، ملاک است؛ بنابراین اگر فروشنده‌ای فاکتور نداشته باشد و بازرسان مراجعه کنند قطعا آن‌ها جریمه خواهند شد.

کارگر اضافه کرد: البته این نکته نیز حائز اهمیت است که محصولات مناطق سردسیر جمع شده و تا محصولات مناطق گرمسیر به دست بیاید مدتی زمان می‌برد تا به انبوه برسد. طبیعتا در این فاصله شاهد نوسان قیمت در این محصولات خواهیم بود.

به گفته وی صیفی جات در زمستان نیز بیشتر از جنوب کشور تامین می‌شود و تا هفته‌های آینده قیمت‌ها کاهش می‌یابد. این افزایش قیمت‌ها مقطعی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران در پایان گفت: البته خشکسالی و کم آبی نیز در این نوسانات بی تاثیر نیست.

بیشتر بخوانید: پرچمداران تورم منفی؛ تبعات تورم منفی بر اقتصاد چیست؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: صیفی جات محصولات کشاورزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صیفی جات محصولات کشاورزی صیفی جات قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: درحال حاضر در ۱۰۵ هزار هکتار باغات استان سیستان و بلوچستان بیش از ۶۴۵ هزار تن انواع میوه‌ها تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.
اردشیر شهرکی تصریح کرد: ۶۳ درصد باغات میوه این استان را نخلستان با تولید سالیانه بیش از ۲۸۰ هزار تن انواع خرما به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد:  سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب خواستگاه متنوع‌ترین میوه‌های گرمسیری کشوراست .
شهرکی موز را از مهمترین محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان معرفی کرد و افزود: این میوه نسبت به سایر محصولات گرمسیری با بیش از هفت هزار هکتار بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: با مشارکت کشاورزان و بنگاه‌های اقتصادی سطح کشور در صدد افزایش سطح موزستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان هستیم تا در آینده نزدیک کشور را از واردات موز بی نیاز کنیم.

دیگر خبرها

  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • قیمت طلا امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • قیمت سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه