Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا نسبت به حضور گسترده شرکت کنندگان در تظاهرات روز شنبه و پایبندی نیروهای امنیتی به احترام به حقوق بشر در جریان تظاهرات اظهار شگفتی و خرسندی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در توییتر نوشت، آمریکا نسبت به حضور میلیون‌ها سودانی شجاعی که به صورت مسالمت‌آمیز در ۳۰ اکتبر تظاهرات و نظرات خود درباره داشتن سودان دموکرات را مطرح کردند، خرسند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن ادامه داد: در عین حال از نیروهای امنیتی که به تعهدات‌شان در احترام به حقوق بشر پایبند بودند، متشکریم؛ اما در خصوص ده‌ها کشته و زخمی تظاهرات نیز متاثر و اندوهگین هستیم. بار دیگر درخواست می‌کنیم فورا بازداشتی‌های سیاسی آزاد شوند و جلوی بازداشت‌های فراقانونی گرفته شود.

این اظهارات بلینکن در اشاره به موج جدید تظاهرات سراسری در سودان است که روز گذشته در اعتراض به تسلط نظامیان بر قدرت و انحلال دولت مدنی برگزار شد.

کمیته پزشکان سودان اعلام کرد، در تظاهرات روز شنبه دست‌کم سه تن کشته شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان آنتونی بلینکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نیروهای امنیتی فرانسه در مقابل کنسولگری ایران در پاریس

ایستگاه رادیویی اروپا ۱ امروز جمعه با اشاره به یک منبع پلیس فرانسه گزارش داد که به دنبال تهدید یک فرد ناشناخته، نیروهای امنیتی در محل حاضر شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • واکنش بلینکن به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • حضور نیروهای امنیتی فرانسه در مقابل کنسولگری ایران در پاریس
  • واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • برگزاری تظاهرات تشکر از دفاع مشروع سپاه بعد از نماز جمعه