Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

کشف کلت کمری در بازرسی از عابر پیاده مشکوک

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۹۰ مجیدیه در منطقه فعال بودند که به یک مرد لاغر اندام جوان با ظاهری نامتعارف مشکوک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متهم پس از مشاهده پلیس بلافاصله از محل متواری شد و ماموران کلانتری ۱۹۰ مجیدیه با تعقیب و گریز طولانی وی را در میدان رسالت بازداشت کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه متهم پاسخ درستی به سوالات پلیس نمی‌داد، ادامه داد: در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه کلت کمری و تیر جنگی کشف و متهم برای تحقیقات اولیه به کلانتری مجیدیه انتقال یافت.

این مقام انتظامی بیان کرد: در بررسی‌های پلیس مشخص شد متهم سابقه دار بوده و به دفعات مختلف با عنوان مجرمانه سرقت لوازم خودرو دستگیر و تحت تعقیب کیفری قرار گرفته است.

سرقت تلفن های همراه به شیوه آجری 

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: چندی قبل راننده خودروی اینترنتی به پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران مراجعه و از سرقت گوشی تلفن همراهش توسط مسافری جوان که مدعی بود قصد دارد کادوی گران قیمتی را به شخصی در بازار تحویل دهد، اعلام شکایت کرد.

وی افزود: مسافر جوان پس از رسیدن به مقصد به بهانه ای، تلفن همراه راننده را گرفته و با گذاشتن کادو در داخل خودرو، از خودرو خارج و وارد مجتمع تجاری می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه راننده خودرو پس از گذشت مدتی متوجه سرقت تلفن همراهش می‌شود، گفت: در بررسی کادوی همراه مسافر مشخص می‌شود که در داخل این کادو، چندقطعه آجر بوده و متهم با سرقت تلفن همراه راننده از محل گریخته است.

این مقام انتظامی به ارجاع چندین پرونده مشابه به این پلیس اشاره کرد گفت: با تجمیع پرونده‌های ارجاعی و انجام تحقیقات تکمیلی پلیس، هویت و مخفیگاه متهم شناسایی و کارآگاهان موفق شدند وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان خودرو به هشدار‌های انتظامی توجه و به هیچ وجه به افراد غریبه به صرف مسافر بودن اعتماد نکنند، تصریح کرد: متهم به ۷۰ فقره سرقت مشابه معترف و با تکمیل تحقیقات اولیه در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کشف بلور‌های قاچاق اماراتی در جنوب تهران

سرهنگ علی، ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر تخلیه بار قاچاق در محدوده کمربندی دوم تهران، ماموران این پلیس به سرعت به محل اعزام و طی عملیات منسجم در پی رصد‌های اطلاعاتی نامحسوس موفق به کشف مقادیر زیادی بلوریجات قاچاق شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه انجام شده مشخص شد کالا‌ها فاقد اسناد ثبت و پذیرش در سامانه انبار‌ها بوده و بارنامه ارائه شده مربوط به لوازم شوینده و اسناد گمرکی نیز از نظر زمانی دارای مغایرت و مربوط به سال‌های گذشته هستند.

سرهنگ ولی پور گودرزی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات متهمان دستگیر و به همراه کالا‌های قاچاق به این پلیس منتقل شدند و طی شمارش صورت گرفته کالا‌ها شامل بیش از ۱۴۶ هزار عدد لیوان و استکان بلوری محصول کشور امارات بوده که کارشناسان ارزش مالی آن را ۴ میلیارد تومان برآورد کردند.

وی با بیان اینکه تحقق شعار امسال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید ملی، از لزوم خاصی برخوردار و از اهداف این پلیس است، گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه کالای مشکوک به قاچاق و یا احتکار شده با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

شناسایی فروشنده ماریجوانا در اینستاگرام

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اظهار کرد: با انجام رصد‌های شبانه روزی و پیگیری‌های صورت گرفته توسط ماموران دایره فتا پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، مشخص شد یکی از سوداگران مرگ شمال پایتخت اقدام به تبلیغ و فروش مواد مخدر روانگردان در یکی از شبکه‌های اجتماعی می‌کند.

وی افزود: به دنبال این موضوع کارکنان دایره مبارزه با جرایم سایبری پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب با همکاری ماموران اطلاعاتی و عملیاتی پایگاه دوم موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از محلات شمال پایتخت شناسایی کنند.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: پس از شناسایی مخفیگاه متهم موضوع به مقام قضائی منعکس و دستور دستگیری وی صادر شد و در ادامه تیم‌های عملیاتی این پلیس ضمن هماهنگی قضائی پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت نامحسوس موفق شدند در اقدامی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از محل بیش از ۵۰۰ گرم گل و ماریجوانا کشف کنند.

وی افزود: متهم به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل و پس از تکمیل پرونده به مقام قضائی ارجاع شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده سایت‌های فروش مواد مخدر می‌توانند از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ، مرکز دریافت گزارشات مردمی پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران به شماره ۶۳۹۸۴۶۱۸ و یا با مراجعه به دایره فتا پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت واقع در خیابان وحدت اسلامی، بعد از چهارراه مولوی جنب پلیس آگاهی تهران بزرگ گزارش‌های خود را با کارشناسان ما در میان بگذارند.

کلاهبرداری به سبک مغازه‌های اجاره‌ای

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: با شکایت مرد جوانی به پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران در خصوص سرقت محموله یک تن و ۵۰۰ کیلو برنج، تحقیقات آغاز شد.

وی افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته، شاکی در فضای مجازی آگهی فروش برنج داده و متهم پرونده به نام سروش با او تماس گرفته و درخواست خرید کالایش را می‌دهد. بعد از چندین تماس و جلب اعتماد مشتری، فروشنده برنج‌ها راهی تهران شده و ابتدا یک تن و ۵۰۰ کیلو از برنج‌ها را داخل مغازه‌ای تخلیه می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: باتوجه به درخواست متهم مبنی بر اینکه ۵۰۰ کیلو دیگر را در انباری دیگر باید تخلیه شود، آن‌ها راهی بازار می‌شوند، اما متهم در فرصتی مناسب از فروشنده فاصله گرفته و در جمعیت ناپدید می‌شود. فروشنده با این تصور که از محل اولیه تخلیه برنج مطلع است راهی انبار اول می‌شود. اما در کمال ناباوری متوجه می‌شود در فرصتی که آن‌ها راهی انبار دوم شده بودند، همدست متهم اقدام به تخلیه انبار اول می‌کند.

وی افزود: در ادامه تحقیقات، کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران به سراغ مالک انبار اول رفته، اما مشخص شد که با مدارک جعلی انبار برای ۲۴ ساعت اجاره شده است. در ادامه با شکایت‌های مشابه در خصوص سرقت برنج، خرما، نبات، پسته، بامداد ... با این شیوه و شگرد کارآگاهان مواجه شدند.

سردار لطفی تاکید کرد: در ادامه بررسی ها، با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف انبارها، تصویر متهم بدست آمد. با این احتمال که کلاهبردار جوان، از سارقان سابقه دار است، کارآگاهان پلیس به سراغ آلبوم متهمان اداره آگاهی رفته و در بازبینی تصاویر متهم، هویت اصلی سروش بدست آمد. در ادامه کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی، مخفیگاه سروش را شناسایی و او را دستگیر کردند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران تا کنون ۱۰ شاکی در این پرونده شناسایی شده و تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان احتمالی ادامه دارد.

جیب بری پیرزن ۶۵ ساله در بهشت زهرا (س)

سرهنگ کارآگاه وحید ذاکری رئیس پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: با وقوع چند فقره جیب بری مشابه در بهشت زهرا بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با تجمیع پرونده مشخص شد که سرقت‌ها در محدوده غسالخانه و قطعات جدید بهشت زهرا اتفاق افتاده است، ادامه داد: گشت زنی‌های هدفمند آغاز و کارآگاهان موفق شدند پیرزنی ۶۵ ساله را حین جیب بری دستگیر کنند.

رئیس پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه دهم این پلیس به ۴۰ فقره سرقت در بهشت زهرا با استفاده از ازدحام جمعیت اعتراف کرد.

سرهنگ ذاکری تصریح کرد: تحقیقات پلیس برای کشف اموال مسروقه و شناسایی مالخر آن ادامه دارد و متهم برای اخذ دستور قضائی به دادسرا معرفی شد.

بیشتر بخوانید

تیراندازی زورگیران مسلح به ماموران کلانتری قلهک/ تردد با کارت اقامت جعلی توسط اتباع خارجی در پایتخت

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت اموال سلاح گرم پلیس مبارزه با مواد مخدر رئیس پلیس آگاهی تهران پلیس آگاهی تهران بزرگ تهران بزرگ اظهار تلفن همراه موفق شدند بهشت زهرا سرقت تلفن مشخص شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ سارق در مهریز دستگیر شدند 



به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ احمدی اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت در روستای بنادک السادات دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی مهریز قرار گرفت. 


وی افزود: کارآگاهان پلیس با بررسی صحنه‌های سرقت و تحقیقات میدانی و با همکاری پلیس اشکذر، ۴ سارق را شناسایی و در عملیات پلیسی و غافلگیرانه همه آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند. 


فرمانده انتظامی شهرستان مهریز بیان داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های صورت گرفته به سرقت اعتراف کردند و روانه دادسرا و با حکم قضائی تحویل زندان شدند. 


احمدی تصریح کرد: پلیس اجازه فعالیت مجرمان و افرادی که بخواهند امنیت مردم را به خطر بیندازند نخواهد داد.

دیگر خبرها

  • ۲۱ سارق منزل طی دو روز در گیلان دستگیر شدند
  • کشف ۱۲ هزار قوطی اکتان بنزین در جنوب تهران
  • کشف انبار کالای قاچاق در جنوب تهران
  • دستگیری ۳ سارق احشام با ۹ فقره سرقت در اسفراین
  • دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در غرب استان تهران 
  • ۴ سارق در مهریز دستگیر شدند 
  • دستگیری ۲ سارق زورگیر تلفن همراه در شاهین شهر
  • بازداشت عامل سرقت مسلحانه از یک سوپرمارکت در تهران
  • ۳ هزار حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه مسدود شد
  • بخشش قاتل به حرمت عید فطر