Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیرکل حوزه وزارتی ضمن تاکید بر واردات هوشمند در کنار حمایت از تولید داخل افزود: هیچکس نباید از دسترسی به دارو و تجهیزات محروم باشد.

 سیدمحمد پورحسینی روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان غذا و دارو با قدردانی از خدمات شایسته دکتر شانه ساز اظهار کرد: دکتر شانه‌ساز از افراد خوش نام و سخت کوش هستند که در شرایط بسیار سختی این وظیفه را به دوش کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کرونا شرایط ویژه‌ای بود و ایشان با ویژگی صبر، تحمل و متانت در این سنگر خدمت رسانی کردند. از تلاش و همکاری ایشان در وزارت بهداشت استفاده خواهیم کرد. خوشبختانه در وزارت بهداشت کمتر مراسم تودیع داریم زیرا وزارت بهداشت از نیروهای مخلص و متخصص برخوردار است و کمتر مجبور هستیم که از بیرون نیروهایی را وارد مجموعه کنیم.

پورحسینی با اشاره به توانمندی‌های دکتر دارایی رییس جدید این سازمان عنوان کرد: ایشان یک رزمنده، فرد علمی و دانشگاهی، آشنا به حوزه غذا و دارو و بخش خصوصی است، گرچه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در کشور بسیار گسترده نیست اما حجم بازار آن مهم نیست زیرا از خدمات اجباری بوده و هیچ کس نباید از دسترسی به دارو و تجهیزات محروم باشد بنابراین از حوزه های استراتژیک به حساب می‌آیند.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به تاکید اسلام در مورد غذا عنوان کرد: در اسلام به غذا و کیفیت آن اشاره شده، غذا حوزه ای است که مردم روزانه با آن ارتباط دارند؛ جایی را سراغ نداریم که روزانه تصمیماتش به اندازه سازمان غذا و دارو در زندگی مردم اثر داشته باشد بنابراین وظیفه خود می دانیم که از این حوزه حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی یکی از ویژگی‌های منعطف سازمان غذا و دارو را حمایت از تولید داخل دانست و گفت: باید در کنار استفاده از ظرفیت داخلی در حوزه تولید، برای واردات هوشمند نیز تصمیم گرفت که مصداق کار جهادی در سازمان غذا و دارو است. بنابراین انتظارات از این سازمان بالاتر رفته است و امیدواریم شاهد ادامه حرکت رو به جلوی این سازمان باشیم.

 بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه هشتم آبان ماه در حکمی دکتر بهرام دارایی را به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو منصوب کرد.

محمدرضا شانه ساز از ۲۲ تیر ۱۳۹۸ سمت معاونت وزیر بهداشت و ریاست سازمان غذا و دارو بر عهده داشت.

/ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو دارو و تجهیزات وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین سرمایه نظام سلامت، منابع انسانی است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز رحیمی، به مناسبت روز ملی منابع انسانی ضمن بازدید از اداره کل منابع انسانی وزارت بهداشت، رویکرد کار تیمی را بسیار پر اهمیت عنوان کرد و با اشاره به زحمات شبانه روزی کارکنان حوزه منابع انسانی در فرآیند استخدام و تبدیل وضعیت نیرو‌ها در سال گذشته، برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت با بهترین کیفیت ممکن را مرهون تلاش‌های کارکنان این حوزه دانست.

وی، نقش آفرینی حوزه منابع انسانی را در پیشبرد اهداف سازمان موثر دانست و افزود: با در نظر گرفتن دیدگاه مدرن منابع انسانی، افراد به عنوان مهم‌ترین دارایی سازمان در نظر گرفته می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بر ضرورت جمع بندی داده‌ها و داشبورد‌های مدیریتی در حوزه منابع انسانی تاکید کرد و گفت: مدیریت در نظام سلامت باید شفاف باشد و هرچه شفافیت بیشتر باشد، گفت و گوی موثرتری بین کارمندان و مدیران سازمان ایجاد می‌شود، همچنین شفافیت باعث افزایش بهره وری، بهبود عملکرد کلی سازمان و ارتباط صادقانه می‌شود.

 رحیمی بزرگترین سرمایه نظام سلامت را منابع انسانی و بزرگترین افتخار آن را توجه ویژه به اخلاقیات عنوان کرد.وی در پایان از تلاش وزارت بهداشت برای اخذ مجوز‌های جدید استخدامی خبر داد و گفت: گام‌های وزارت بهداشت برای گسترش عدالت در نظام سلامت مستحکم‌تر از گذشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • دیدار امیر عبداللهیان با مقام سازمان جهانی بهداشت
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • کاهش حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی از ۴ به یک درصد
  • کاهش حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی
  • دکتر مرندی، چهره مؤثر در حوزه بهداشت و درمان کشور
  • سهولت در دسترسی به انواع دارو با فعالیت سکوها و شرکت‌های توزیع دارو
  • بزرگترین سرمایه نظام سلامت، منابع انسانی است