Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بازدید از مناطق زلزله اندیکا خوزستان از واگذاری ۳۰۰ واحد پیش ساخته برای زلزله زدگان قبل از فصل سرما خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رضایی کوچی در توضیح نظارت میدانی از منطقه زلزله زده اندیکا به خبرنگاران گفت: باتوجه به در پیش بودن فصل سرما امکانات مردم زلزله زده مناسب نیست و هلال احمر باید چادرهای مجهز و با کیفیت به مردم تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
رییس کمیسیون عمران مجلس افزود: به‌رغم گذشت ۲۷ روز از زلزله متاسفانه روند بازسازی هنوز در مرحله آوار برداری است که بنیاد مسکن باید با سرعت بیشتری آوار برداری را به اتمام برساند.   همچنین مقرر شد تعداد ۳۰۰ واحد پیش ساخته آماده و تحویل زلزله زدگان شود تا در فصل سرما در آن مستقر شوند. رضایی کوچی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای دام مردم منطقه تصریح کرد: در بحث خوراک دام و محل‌های نگهداری آن مشکلات عدیده ای وجود دارد که گزارش این موضوع در حال تهیه و پیگیری حل  آن  نیز در دستور کار قرار گرفته است.   وی با اشاره به مشکلات  مردم منطقه زلزله زده  در دسترسی به آب شرب که پیش از زلزله هم بوده، اظهار کرد: زلزله در این منطقه سبب شده است تا مسوولان محرومیت‌های منطقه را از نزدیک ببینند چرا که این منطقه وضعیت اسفباری دارد و شرایط در آن بسیار سخت است و هر چه سریعتر باید اقدامات لازم انجام شود.   این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه بیش از۵۰ درصد مردم روستا تحت پوشش کمیته امداد هستند و عزم مجلس و دولت برای رفع مشکلات مناطق زلزله زده است، عنوان کرد: در بازدید از مراحل پروژه دفع آب‌های سطحی و ساماندهی فاضلاب شهر اهواز، مشخص شد اتمام این پروژه به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. اما روند تخصیص اعتبارات بسیار ضعیف بوده و فقط ۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده که نگرانیم پیمانکار کار را رها کند.   رضایی کوچی در بازدید از مناطق بافت فرسوده شهر اهواز نیز گفت: شهرداری این شهر متاسفانه توان احیای بافت های فرسوده را نداشته و به کمک دولت نیاز دارد. بی تردید این موضوع را در جلسه های آتی کمیسیون عمران مورد بررسی و پیگیری قرار خواهیم کرد. از طرفی وزارت نفت نیز باید سهم صنایع آلاینده را به دهداری ها و شهرداری ها پردخت کند که پرداخت نکرده و هم اکنون حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است. در جریان این بازدید، تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس و مسئولان اجرایی اعم از رییس ستاد مدیریت بحران کشور، رییس سازمان اورژانس، هلال احمر، معاون وزیر کشور، رییس سازمان راهداری و رییس سازمان آب و فاضلاب کشور، معاون نوسازی مدارس کشور و تعداد دیگری از مسوولان اجرایی حضور داشتند. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خوزستان اندیکا کمیسیون عمران مجلس زلزله کمیسیون عمران زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان سمنان اظهار کرد: شاخص‌ها نشان‌دهنده کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان سمنان است.

وی افزود: برخی واحد‌های تولیدی در استان به دنبال نیروی کار هستند که خبر بسیار خوبی است. نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی رو به افزایش است.

رئیس جمهور اضافه کرد: رشد تولید و رشد اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گروی تولید است؛ تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد.

رئیسی با بیان اینکه وقتی بانک یک واحد تولیدی را تملک می‌کند، به دلیل اشتغال در زمینه پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند، تأکید کرد: وزارت صمت، ستاد واحد‌های تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک، فعال شدن واحد‌های تولیدی احیاشده  در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند.

وی گفت: به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: مشارکت مردم باید با سازوکارهایی همراه باشد؛ یکی از جلوه‌های این سازوکار تعاونی‌ها هستند که می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.

رئیسی ادامه داد: معاونت تعاون وزارت رفاه و بخش‌های دیگر از تعاونی‌ها بدانند امسال یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم، میدان دادن به تعاونی‌ها است.



در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر مهم به بانک‌ها 
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها 
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • الگوی حکمرانی تولید تدوین شود/ اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است
  • ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • ۹۷۰ واحد مسکونی در شاهرود به متقاضیان واگذار می‌شود
  • ۶ هزار مسکن روستایی در استان ایلام ساخته شده