Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام حبیب‌زاده روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۵۳ درصد جمعیت هدف در استان اردبیل گفت: تاکنون ۸۴۲ هزار و ۸۸۹ دُز واکسن نوبت اول و ۵۶۰ هزار و ۴۵۵ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

وی با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل و افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا به استان افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

وی در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در این استان اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر دو دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

دکتر حبیب زاده با اشاره به افزایش موارد بروز بیماری کووید.۱۹ افزود: طبق هشدارهای قبلی، چرخش شیوع ویروس در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضاهای سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

وی با هشدار نسبت به احتمال شیوع خیز ششم شیوع کرونا در صورت کم‌توجهی شهروندان بیان کرد: هم‌اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل در وضعیت زرد قرار دارد و هم‌اینک شهرستان اردبیل در وضعیت نارنجی، شهرستان بیله‌سوار، گرمی، نیر، اصلاندوز، کوثر، نمین و سرعین در وضعیت آبی و شهرستان‌های خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: آمار مراجعه روزانه افراد مشکوک به ابتلای کووید.۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل که تا چند روز پیش روند کاهشی را طی می‌کرد، در وضعیت پایدار رو به افزایش قرار گرفته است به طوری که در شبانه‌روز گذشته ۹۵ فرد مبتلا تحت نظر قرار گرفته و خدمات درمانی دریافت کردند.

وی خواستار پرهیز از دورهمی و عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان شد و گفت: آمار بستری مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان به ۴۷ نفر رسیده است.

دکتر حبیب‌زاده اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۳۳ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

به گزارش ایرنا، روند عمومی شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل که تا چند روز اخیر در حال کاهش بود، متوقف شده و با صعودی شدن ابتلا، نگرانی از اوج‌گیری دوباره شیوع این بیماری افزایش یافته است.

بنا به اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، با فوت ۲ فرد مبتلای دیگر طی شبانه‌روز گذشته، آمار جان‌باختگان کرونا طی ۲۰ ماه گذشته در این استان به رقم ۲ هزار و ۵۲۳ نفر رسید.

بر اساس اعلام این مرجع، طی شبانه‌روز گذشته مجموع بستری مبتلایان کرونا در مراکز درمانی این استان نیز به ۱۸۳ نفر رسیده که ۷۱۴ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در ۲ ماه پیش است.

بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، طی شبانه‌روز گذشته ۳۱ فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که این میزان بستری نیز نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در ۲ ماه قبل، ۱۵۸ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ویروس دلتا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ویروس دلتا بهداشت و سلامت درمانی استان اردبیل بیماری کووید ۱۹ استان اردبیل شبانه روز گذشته مراکز درمانی واکسن کرونا د ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند