Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد که فوت یا مسمومیت ناشی از استنشاق منواکسید کربن با نصب صحیح دودکش‌ها ۸۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا بهمن‌نیا در گفت‌وگو با شبکه سلامت سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تعداد گازگرفتگی با گاز منواکسید کربن با آغاز فصل سرما و نصب ناصحیح تجهیزات گازسوز رو به افزایش است، گفت: به‌طور معمول در نیمه دوم سال به‌دلیل رعایت نکردن مسائل ایمنی با یک‌سری حوادث منجر به فوت روبه‌رو می‌شویم که متأسفانه هر سال هم شاهد افزایش این آمار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پارسال بیش از ۲ هزار حادثه در مجموعه مشترکان داشتیم که از این تعداد، متأسفانه ۳۹۳ مورد آن منجر به فوت شد که مهم‌ترین عامل مرگ و میری که در این آمار خودنمایی می‌کند، فوت ۲۴۱ نفر از هموطنانمان به دلیل گازگرفتگی با گاز منواکسید کربن، گازی خاموش، بی‌رنگ، بی‌بو و کاملاً خطرناک است که آن هم به‌دلیل احتراق ناقص در وسایل گازسوز اتفاق افتاده است.

رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران افزود: این آمارها نشان‌ می‌دهد که جامعه آماری ایران باید دست در دست هم در قالب مسئولیت اجتماعی، همه هموطنان خود را بیش از پیش در استفاده مناسب از دستگاه‌های گازسوز در منازل، آگاه ساخته و اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش لازم در این زمینه را افزایش دهیم.

بهمن‌نیا با بیان اینکه بر اساس این آمارها و تحلیل‌های ارائه‌شده در این زمینه، متوجه شدیم که بیش از ۸۰ درصد از علل این حوادث و فوت این عزیزان به‌دلیل استفاده نامناسب از دودکش‌هاست، تصریح کرد: با کمی دقت در چنین تحلیلی، می‌توان به این نتیجه رسید که به‌راحتی می‌توان جلو بیش از ۸۰ درصد این حوادث را که بعضاً منجر به فوت می‌شود، فقط با توجهی ویژه به دودکش‌ها در مجموعه تجهیزات گازسوز منازل گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ایجاد فرهنگ خوب ایمنی در منازل را راهکاری مؤثر برای جلوگیری از این حوادث دانست و گفت: پیام شرکت ملی گاز ایران در قالب مسئولیت اجتماعی و نه یک وظیفه سازمانی را بار دیگر متذکر می‌شوم که بازدیدی ساده یا توجه ویژه به وضع دودکش‌ها، می‌تواند بیشتر از ۸۰ درصد احتمال خطر فوت یا حادثه ناشی از گازگرفتگی را در منازل کاهش دهد.

به گفته رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران، استفاده از بست‌های فلزی، شیلنگ استاندارد و لوله‌های بخاری فلزی در نصب بخاری و لوازم گازسوز، جلوگیری از نصب دودکش‌های آکاردئونی و استفاده نکردن از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز از دیگر نکاتی است که باید به آنها توجه شود.

بهمن‌نیا در پایان اظهار کرد: بعضی دیگر از عوامل مؤثر در زمینه کاهش این حوادث، توجه به دستگاه‌های تهویه در منازل، استفاده از وسایل مناسب برای گرمایش و دقت در نحوه سوخت و احتراق مجموعه وسایل گازسوز داخل خانه است تا به این ترتیب، بتوان از انتشار گاز منواکسید کربن که منجر به مرگی خاموش می‌شود، تا حد امکان جلوگیری کرد و سال خوبی را با آمار کمتر مرگ و میر در این زمینه پشت سر گذاشت.

منبع: شانا

کلیدواژه: اچ اس یی شرکت ملی گاز ایران منواکسید کربن دودکش ها ۸۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ کاظمی در اولین نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان افزود: طبق آمار منابع رسمی روند رشد آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین متوقف شده است، در بسیاری از مولفه‌ها در مقیاس آمار‌های کشوری و در مقایسه با جمعیت استان قزوین وضعیت بهتری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد که این روند باید با برنامه ریزی در سال جدید هم دنبال شود.


وی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز با کاهش برخی از جرائم در قزوین روبه‌رو بودیم، مثلا در قزوین بیش از ۳۰ درصد جرایم مهم از جمله سرقت کاهش پیدا کرده است که مهمترین علت این توفیق مدیریت معتادان متجاهر بود.
معاون استاندار با اشاره به محل در نظر گرفته شده برای ساخت کمپ ماده ۱۶ جهت نگهداری و درمان معتادان به ویژه معتادان متجاهر گفت: برای ضمانت اجرایی تصمیمات، شهرداری تعهد دارد که ۵ هکتار زمین برای ساخت این کمپ اختصاص دهد.


کاظمی تاکید کرد: این مسئله باید رسیدگی و این کمپ طبق موارد تعیین شده ساخته شود چراکه ایجاد اشتغال برای معتادان متجاهر باعث عدم بازگشت معتادان به انجام جرائمی مانند سرقت می‌شود.

دیگر خبرها

  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • پیشرفت قابل توجه عملیات خطوط انتقال آب فضای سبز در منطقه ۸ اصفهان
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • اعتبارات سفر دوم دولت به استان سمنان قابل توجه است
  • ترکیب سپاهان در دربی با تغییرات قابل توجه!
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد
  • از سیاره زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است
  • مس رفسنجان در سوارکاری هم تیمداری می‌کند