Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با پایان یافتن ماه‌های عزاداری اهل بیت (ع) از یک سو و انجام واکسیناسیون علیه کرونا و بهبود شرایط اجتماعی، سور و ساط عروسی در بسیاری از خانواده‌ها برپا شده و زوج‌های جوان به دنبال تهیه جهیزیه هستند.

در این شرایط دشوار اقتصادی، خرید جهیزیه به یک دغدغه تبدیل شده اما برخی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان لوازم خانگی، این دغدغه جوانان را به خوبی درک کرده‌اند و در صدد ایجاد شرایطی هستند تا تهیه جهیزیه بجای دغدغه به یکی از لذت‌بخش ترین مراحل تشکیل خانواده جدید تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیقه‌ها خانواده‌ها و زوج‌های جوان در تهیه جهیزیه بسیار متفاوت است، یکی به دنبال زیبایی، دیگری به دنبال کیفیت و یکی نیز به دنبال قیمت مناسب‌تر است اما آیا امکان اینکه همه این موارد را یکجا در کنار هم داشت، وجود دارد؟

این روزها در سطح شهر تابلوهای جالبی از تبلیغ محصولات به چشم می‌خورد؛ «کیفیت داریم تا کیفیت»، «قیمت داریم تا قیمت»، «کیفیت رو به قیمت بخر» و ده‌ها نمونه دیگر، همه و همه عناوین تابلوهای تبلیغاتی لوازم خانگی در سطح شهر است.

یکی از این تبلیغات، توجهم را بیش از سایرین جلب می‌کند و از آنجا که به دنبال خرید فرش هستم، به فروشگاه مراجعه می‌کنم.

کارشناسان آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان خود هستند.

*تقریبا برای همه ما مهم است کالایی که قصد خریداری آن را داریم، اصالت و ضمانت پس از فروش و البته کیفیت مطلوبی داشته باشد. یکی از مواردی که در خرید، توجه مشتری را به خود جلب می‌کند، تفاوت قیمت فرش در فروشگاه‌های مختلف سطح شهر است و اینکه چرا یک فرش با طرح یکسان، قیمت‌های متفاوتی در سطح شهر دارد؟

کارشناس فروشگاه فرش زندیه در این زمینه می‌گوید: قیمت یک فرش از ۵ تا ۱۱ میلیون متغیر است. ماشین آلات مختلف فرش‌بافی بر اساس نوع و مدل شرکت سازنده، فرش‌هایی با شانه و تراکم متفاوت تولید می‌کنند که این امر در قیمت تمام شده تأثیر بسزایی دارد.

وی معتقد است: تفاوت استفاده از این الیاف در خواب فرش یا چله فرش، وزن مواد مصرفی را تغییر می‌دهد بنابراین میزان مصرف مواد، عامل اصلی تعیین قیمت تمام شده فرش است.
این کارشناس فروشگاه زندیه می‌گوید: ارتفاع خواب نیز یکی دیگر از فاکتورهای تأثیرگذار در قیمت فرش است. جنس نخ به کار رفته در خواب فرش می‌تواند پلی اوژن، اکرولیک، پلی استر، پشم، بامبو و یا حتی در مواردی متأسفانه بعضی شرکت‌ها از ترکیب نخ‌های بازیافت شده با مواد نو برای پایین آمدن بهای مواد اولیه استفاده می‌کنند.

وی بیان می‌کند: استفاده از هر کدام از این الیاف می‌تواند قیمت نهایی فرش و کیفیت آن را دستخوش تغییر کند. نخ پود با توجه به تاب بیشتر و یا نازک‌تر و یا تاب کمتر و ضخیم‌تر بودن روی وزن و مقاومت فرش تأثیر مستقیم می‌گذارد.

این کارشناس فرش می‌افزاید: امروزه به دلیل وضعیت اقتصادی و توجه به قیمت بعضی از تولیدکنندگان به سفارش افراد سودجو از موادی با کیفیت پایین‌تر استفاده می‌کنند و طبیعی است که قیمت نهایی کاهش می‌یابد بنابراین نمی‌توان صرفاً با توجه یک‌بعدی به قیمت فرش کیفیت را تعیین کرد.

تشخیص همه این موارد برای مخاطب عادی، سخت و عملاً غیر قابل تشخیص است و حتماً از طریق آزمایشگاه صنایع نساجی امکان تشخیص جزئیات مواد استفاده شده در یک فرش مقدور است.

بنابراین مردم و خریداران عادی برای انجام یک خرید مطمئن، چاره‌ای ندارند جز اینکه فقط از مراکز معتبر که خدمات پس از فروش و تضمین کیفیت دارند، خرید کنند تا هزینه‌ای که برای فرش پرداخت می‌کنند را از دست ندهند.

کد خبر 5340963

منبع: مهر

کلیدواژه: بازرگانی استانها فرش شیراز ویروس کرونا بوشهر بنزین کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا قوه قضاییه جایگاه سوخت واکسن کرونا عکس استانها گرگان پمپ بنزین اردبیل ایلام سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوار ساحلی دوره زندیه در بندر خمیر مرمت می‌شود

ایسنا/هرمزگان معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان هرمزگان از مرمت دیوار سدار با همکاری شهرداری بندر خمیر خبر داد.

سپهر زارعی امروز (۲۷ فروردین ماه) اظهار کرد: دیوار سدار یکی از آثار تاریخی شهرستان بندر خمیر است که از بالای کوه تا ساحل دریا برای محافظت از شهر بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه قدمت دیوار سدار به دوران زندیه می‌رسد، افزود: مصالح به‌ کار رفته در این اثر تاریخی، سنگ لاشه و گچ نیم‌کوب است.

او بیان کرد: اعتبار مرمت این اثر تاریخی توسط شهرداری بندر خمیر تأمین می‌شود و طرح مرمت و نظارت بر اجرای مرمت این اثر برعهده میراث‌ فرهنگی استان است.

دیوار ساحلی سدار در سه کیلومتری شرق بندر خمیر و در نزدیکی جنگل حرای «مردو» قرارگرفته است. این دیوار سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۳۸۳۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهمترین نکات خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی
  • تاثیر فالوور فیک روی پیج‌های فروشگاهی
  • خرید نهال گردو با تخفیف ۸۰ درصدی و قیمت ۴۰ هزار تومان
  • توضیح ۶ دلیل برای خرید شیرآلات KWC
  • خرید و نصب پارکت چوبی؛ ترکیبی از زیبایی و کیفیت
  • راسل کرو: 10 سال قبل در آستانه خرید باشگاه لیدز یونایتد بودم!
  • خرید زعفران با کیفیت و قیمت باورنکردنی
  • دندان‌پزشکی تلفیقی از علم پزشکی، هنر و ابتکار است
  • دیوار ساحلی دوره زندیه در بندر خمیر مرمت می‌شود
  • راهنمای جامع خرید بهترین پکیج، بهترین پکیج کدام است؟