Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روزنامه الصباح ترکیه، شرکت بوتاش امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تغییری در تعرفه گاز مصرفی در منازل در ماه نوامبر ایجاد نشده است.

بنا بر این اعلام، اما با توجه به افزایش هزینه‌ها، تعرفه گاز مصرفی صنایع بزرگ و سازمان‌های تجاری ترکیه ۴۸.۴۰ درصد افزایش یافته است.

شرکت نفت و گاز ترکیه همچنین اعلام کرده که تعرفه گاز مصرفی برای تولید برق نیز ۴۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۲ درصد افزایش داشته است.

این شرکت که مسوولیت بهره‌برداری از خط لوله ترکیه را به ‌عهده دارد و توزیع‌کننده گاز طبیعی این کشور است، پیشتر نیز از افزایش تعرفه گاز مصرفی صنایع و بخش تولید برق ترکیه خبر داده بود.

بوتاش ۱۱ شهریور امسال اعلام کرد که قیمت گاز طبیعی را برای مصارف صنعتی و تولید برق تا ماه سپتامبر ۱۵ درصد افزایش داده است.

بسیاری از مردم کم درآمد ترکیه برای گرم کردن منازل خود در فصول سرد، از سوخت ذغال سنگ و هیزم استفاده می کنند و بی گمان تداوم این روند اقتصادی کشور ترکیه (افزایش قیمت محصولات به ویژه قیمت انرژی) بر خانواده هایی که به سوخت ذغال سنگی روی می آورند را بیشتر خواهد کرد.
ترکیه گاز مورد نیاز خود را از روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان تامین می‌کند.

برچسب‌ها نفت خام گاز ترکیه نرخ تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نفت خام گاز ترکیه نفت خام گاز ترکیه نرخ تورم تعرفه گاز مصرفی تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف

به گزارش پارس نیوز، مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در سال جاری تعرفه برق افزایش نخواهد یافت، اظهار داشت: تعرفه ها امسال تغیبر نمی کند و کسانی که زیر الگومصرف دارند برق را با نرخ یارانه ای دریافت می کنند اما کسانی که بیش از میزان الگوی تعیین شده برای هر اقلیم مصرف داشته باشند تعرفه را با افزایش پلکانی دریافت خواهند کرد.

 

وی افزود: تعرفه کسانی که بیش از الگو مصرف کنند با قیمت برق تجدیدپذیر دریافت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: ۱.۵ میلیون مشترک باید نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند و در صورت عدم رعایت اخطار گرفته و یا با محدودیت مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون خودرو و لوازم خانگی برخوردار خواهند شد.

منبع : ایلنا

 

دیگر خبرها

  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته