Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:10:32 GMT

استاندار باید از نقطه نظرات همه احزاب استفاده کند

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۵۹۱۱

استاندار باید از نقطه نظرات همه احزاب استفاده کند

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای نظری به عنوان استاندار جدید خراسان رضوی باید توجه کند اگر قرار باشد درب استانداری به روی احزاب منتقد دولت بسته شود، باب گفت‌وگو بسته می‌شود و این به ضرر مردم و استان خواهد بود. استاندار باید از نقطه نظرات تمام احزاب استفاده کند.

حمید صابریان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه خراسان رضوی با مسائل و مشکلات زیادی مواجه است، اظهار کرد: در حوزه بحث‌های اقتصادی، مهمترین چالش استان موضوع کم‌آبی و مدیریت منابع آبی است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر تقریبا تمام دشت‌های استان در شرایط بحرانی قرار دارد. بنابراین مهمترین مسئله‌ای که استاندار جدید خراسان رضوی باید به آن توجه کند، حل بحران آب استان و همچنین موضوع حق‌آبه ایران از رودخانه‌های مرزی با افغانستان است‌.

وی با اشاره به مشکلات حوزه صنعت به عنوان دیگر مشکل اقتصادی استان، ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی استان با مشکل روبرو هستند. برخی مشکل سرمایه در گردش و برخی هم مشکل بدهی‌های بانکی دارند، برخی نیز در امر صادرات محصولات خود دچار مشکل اند و باید به حل مشکلات این حوزه توجه شود.

معاون سیاسی مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان استان با بیان اینکه استاندار خراسان رضوی باید توجه ویژه‌ای به تنوع فرهنگی در استان داشته باشد، عنوان کرد: استاندار باید به نیازهای فرهنگی تمام مردم استان، با هر سلیقه‌ای که هستند، توجه کند.

صابریان بیان کرد: همچنین استاندار خراسان رضوی در دولت سیزدهم باید بتواند از نظر سیاسی توجه مردم را به این دولت جلب کند تا مشارکت سیاسی تمام افراد و احزاب استان را افزایش دهد. اعتمادسازی متقابل بین دولت و جریان‌های سیاسی باید دستور کار اول استاندار باشد. انتخاب معاون سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است و استاندار باید در انتخاب این معاون خود بسیار دقت کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر لزوم استفاده استاندار از نقطه نظرات تمام احزاب استان، گفت: اگر قرار باشد درب استانداری به روی احزاب منتقد دولت بسته شود، باب گفت‌وگو بسته می‌شود و این به ضرر مردم و استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی نیز خراسان رضوی مانند تمام کشور مشکلاتی دارد، افزود: مشکلاتی نظیر افزایش طلاق، کودکان کار، ناهنجاری‌های اجتماعی، اعتیاد و مشکلات زنان سرپرست خانوار در استان وجود دارد و حتی با توجه به اینکه خراسان رضوی یک استان مرزی است، برخی از این مشکلات در آن بیشتر است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: همچنین با توجه به روی کار آمدن طالبان در افغانستان، در حوزه امنیت استان مهمترین مسئله، امنیت مرزهای شرقی استان است. استاندار خراسان رضوی به عنوان متولی تامین امنیت استان، باید توجه کند که علاوه بر اینکه نباید مسیر تبادلات تجاری ما که بعضا از مرزهای شرقی استان می‌گذرد، بسته شود، باید بتواند همگام با سیاست‌های کلی کشور حرکت و امنیت استان را تامین کند.

صابریان با اشاره به اقدامات مهم و ماندگاری که در ادوار پیشین استانداری خراسان رضوی انجام شده بود، بیان کرد: به عنوان مثال در دوران استانداری آقایان مهرعلیزاده و رسولی در خراسان رضوی، آزادراه مشهد-باغچه تاسیس شد، در حالی‌که در آن زمان کل استان خراسان بزرگ یک متر هم آزادراه نداشت. اقداماتی مانند دو بانده شدن جاده تربت حیدریه به مشهد، ساخت ورزشگاه ثامن، دو خطه شدن راه آهن مشهد به تهران و ورود کارخانه ایران خودرو به استان نیز از جمله کارهای بزرگی بود که در آن دو دوره انجام شد.

وی ادامه داد: استاندار جدید خراسان رضوی نیز باید به دور از حب و بغض‌های سیاسی، به کارهای مهمی که در دورهای قبل در استان انجام شده بود و استان هنوز در حال استفاده از نتایج آنان است، توجه کند. استاندار باید این را مد نظر قرار دهد که همان طور که کشور را نمی‌توان با یک جناح اداره کرد، استان را هم نمی‌توان تنها با یک جناح اداره کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه عدم استفاده از ظرفیت‌ها و متخصصین تمام جناح‌ها و گرایشات سیاسی در امور کشور به ضرر مردم و دولت است، گفت: آقای نظری نیز باید توجه کند در حال حاضر انتخابات تمام شده است و زمان انجام کار است و برای رسیدگی به امور استان و حل مشکلات، به کارگیری تمام متخصصین از هر جناح سیاسی، ضروری است.

معاون سیاسی مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان استان با اشاره به نظامی‌بودن یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، تصریح کرد: بسیاری از مردم ذهنیتی که در مورد نظامیان دارند، این است که این افراد در حوزه‌های مدیریتی نیز می‌خواهند همان دیدگاه‌ها و رفتارهای نظامی را پیاده کنند. آقای نظری باید توجه کند حوزه سیاست کاملا با حوزه نظامی متفاوت است و سیاست اقتضائات خود را دارد. تنها بخش کوچکی از مدیریت استان به مسئله امنیت برمی‌گردد که آن هم پیوند عمیقی با مسائل اجتماعی دارد.

صابریان ادامه داد: استاندار باید از تمام ابعاد امنیتی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به مشکلات استان نگاه کند و نباید نگاه تک‌بعدی داشته باشد. یکی از راه‌های تامین امنیت، این است که تمام آزادی‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم از آنان سلب شود و به جایش به آنان امنیت دهیم؛ این مدل امنیت ضد توسعه است و کسی متولی خوبی برای امنیت است که امنیت را در خدمت اقتصاد، فرهنگ، سیاست و اجتماع قرار دهد، نه اینکه این‌ها در خدمت امنیت قرار گیرند. امنیتی برای ما توسعه می‌آورد، که افراد بتوانند در سایه آن به انجام فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بپردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استاندار خراسان رضوی اصلاح طلبان احزاب سیاسی استاندار خراسان رضوی فعال سیاسی اصلاح طلب خراسان رضوی باید توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر باقرزاده پیش ازظهر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای اخیر اظهارنظرهایی مبنی بر احتمال تغییر استاندار مازندران در فضای مجازی منتشر شد و حتی از برخی افراد به عنوان گزینه‌های تصدی کرسی استانداری مازندران نام برده شده است که طی ارتباطی که با دفتر رئیس جمهور داشتیم، هیچکدام از این خبرها صحت ندارد.

وی افزود: برنامه‌هایی که از ابتدای دولت سیزدهم برای توسعه استان آغاز شده است با سیاست‌های اجرایی حسینی پور به نتیجه خواهد رسید و اکثریت چهره‌های سیاسی استان نیز بر همین موضوع تاکید دارند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار خاطرنشان کرد: اقداماتی که طی ۲ سال اخیر با حمایت استاندار مازندران در مسیر توسعه استان انجام شده چشمگیر و اثرگذار است و این اتقان‌نظر بین غالب رجل سیاسی، جامعه روحانیت، شخصیت‌های اقتصادی و اقشار مختلف مازندران وجود دارد که روند مدیریتی استان باید تا پایان دولت سیزدهم بدون تغییرات ادامه یابد و البته دولت نیز دقیقاً بر همین باور است و بنایی برای ایجاد تغییرات ندارد.

کد خبر 6081799

دیگر خبرها

  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • استاندار خراسان رضوی: رژیم صهیونیستی بسیار آسیب پذیر است
  • هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته است
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد