Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز دوشنبه در پاسخ به سوال شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ که آیا روسیه در برابر چالش روی کار آمدن گروه طالبان برای کشورهای آسیای مرکزی آماده است، اظهار داشت: برای ما نکته اصلی ثبات این کشورها (کشورهای آسیای مرکزی) است.

لاوروف افزود: زیرا که مرز (محافظت شده ای) بین روسیه و کشورهای آسیای مرکزی وجود ندارد و عملا با همه این کشور نظام بدون روادید داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در وهله نخست باید از بی ثبات شدن کشورهای همسایه و سرایت تهدید تروریستی و قاچاق مواد مخدر از افغانستان به این کشورها جلوگیری کرد.

وزیر خارجه روسیه گفت: باید با این تهدیدها در داخل افغانستان مقابله کرد.

روسیه با گروه طالبان همکاری می کند و با مقام های دولت موقت افغانستان که توسط این گروه ایجاد شده است رابطه دارد.

در همین حال «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد به تازگی گفت که مسکو عجله ای برای به رسمیت شناختن طالبان و معرفی دولت موقت به سازمان ملل متحد ندارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، «واسیلی نبنزیا» در  گفت وگو با خبرنگاران افزود:تحریم های یک جانبه به  رهبران طالبان برداشته می شود اما احتمالا نه به این زودی. مساله به رسمیت شناختن همچنان باقی می ماند تا جامعه جهانی اطمینان حاصل کند که دولت موقت طالبان به تعهداتش عمل می کند.

وی به وعده های طالبان از زمان به قدرت رسیدن از اواسط ماه اوت از جمله حقوق بشر به ویژه کودکان و زنان، مبارزه با گروه های تروریستی و قاچاق مواد مخدر اشاره کرد.

نبنزیا همچنین در گفت و گوی خود با خبرنگاران گفت مسئله اصلی امروز بازگرداندن ثبات به افغانستان و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی این کشور است. منابع مالی مسدود شده باید به زودی آزاد شوند.

برچسب‌ها مسکو افغانستان آسیای مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو افغانستان آسیای مرکزی مسکو افغانستان آسیای مرکزی کشورهای آسیای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه در برابر تهدیدات دشمن ایستاده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوارپور ظهر امروز یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه و سالگرد شهادت سردار پر افتخار اسلام شهید حجازی بیان کرد: سپاه توانسته روز به روز با بحران‌های پیش آمده برای کشور و مردم در اوایل انقلاب خود را برای مبارزه قدرتمندتر آماده کند؛ اقدامات علیه گروهک‌های ضد انقلاب، توطئه‌هایی که برای ناامن سازی کشور از سوی استکبار جهانی دنبال می‌شد، سپاه همواره سینه چاک و سپر حوادث بود.

فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به شروع جنگ تحمیلی اظهار کرد: سپاه در کنار ژاندارمری و ارتش و نیروهای مردمی حضور یافت و بخش رزم آن در دوران جنگ راه اندازی شده تا در برابر جنگ تحمیلی مقابله کنیم که نقطه قوتی برای ما بود.

سردار شاهوارپور با تاکید بر اینکه سپاه اکنون در کنار ارتش و سایر نیروهای مسلح در برابر تهدیدات دشمن ایستاده است، تصریح کرد: اقداماتی که رژیم اسرائیل در این ایام علیه کودکان و زنان انجام داده محکوم است و از این رو سپاه در کنار مردم فلسطین بوده و شهدای والا مقامی را تقدیم کرده است.

وی تاکید کرد: پاسخ دندان‌شکنی سپاه که برای همه دنیا تعجب بود؛ موشک باران و ارسال پهبادها به سرزمین‌های اشغالی، گوشمالی بزرگی برای رژیم اسرائیل بود و همه اینها از برکت خون شهدا است و خود را متعهد می‌دانیم که راه نورانی شهدا را ادامه دهیم.

کد خبر 6084802

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی شرکت می‌کنیم/ هدفمان اصلاح تکنیک است
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه
  • سپاه در برابر تهدیدات دشمن ایستاده است
  • حضور تیم والیبال جوانان ایران در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی
  • حضور تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم