Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کرمان گفت: هیچ کالایی در استان نباید کمیاب باشد، پیش‌بینی‌های لازم دیده و ذخایر استان تقویت شود، فراگیری در نظارت بر بازار همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، علی زینی‌وند صبح امروز در کارگروه تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم برای جبران کمبود مرغ در استان اظهار داشت: پشتیبانی امور دام و سازمان‌های جهاد‌ کشاورزی شمال و جنوب برای تامین مرغ منجمد مکاتبه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره بیان اینکه در دیگر کالاهای اساسی از جمله برنج نیز تامین ذخایر استان پیگیری شود گفت: مصرف برنج خارجی بالا رفته و براساس سرانه مصرف جدید باید تقاضای کالا داده شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه درخواست تقاضای یارانه برای میوه شب عید شمال و جنوب استان داده شود افزود: هیچ کالایی در استان نباید کمیاب باشد، پیش‌بینی‌های لازم دیده و ذخایر استان تقویت شود، فراگیری در نظارت بر بازار همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.

وی با اشاره به سامانه جامع تجارت به منظور رفع بسیاری از مسائل در حوزه تنظیم بازار گفت: توزیع کالاها باید براساس سرانه جمعیت بوده و فرمانداران کارگروه‌های شهرستانی را به صورت هفتگی تشکیل دهند.

زینی‌وند با بیان اینکه باید در کل استان شبکه گسترده تنظیم بازار اعمال شود و بعد از کرونا، مسائله‌ای مهمتر از تنظیم بازار و نظارت بر اقلام ضروری مردم نداریم افزود: تیم‌های نظارتی و تعزیراتی در بازار باید فعال باشند و نظارت‌های فیزیکی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه با ابلاغیه جدید، سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر کارگروه تنظیم بازار تعیین شده اظهار داشت: سازمان‌های جهاد کشاورزی شمال و جنوب و صنعت، معدن و تجارت جنوب استان تمام مسائل و پیشنهادات خود را در این قالب پیگیری و دنبال کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه به منظور هماهنگی بیشتر، کارگروه تنظیم بازار استان کرمان مشترک و یکپارچه است گفت: جلسات هفتگی تنظیم بازار استان هر 15 روز به مدیریت معاونت اقتصادی استانداری با حضور کلیه دستگاه‌ها و به ریاست استاندار تشکیل شود.

وی افزود: برای تقویت کارگروه و نقش جهاد کشاورزی در تنظیم کالاهای اساسی، شرکت بازرگانی دولتی، دامپزشکی، پشتیبانی امور دام، راهداری و دیگر دستگاه‌های ضروری به عنوان عضو مدعو در جلسه دعوت باشند.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به تاثیرگذاری حمل و نقل بر قیمت تمام شده کالاها اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار کشوری عموماً قیمت ثابتی را برای کالاها در سطح کشور تعیین می‌کنند در حالی که در استان گسترده‌ای مانند کرمان و فاصله زیاد بین شهرستان‌ها، حمل و نقل در قیمت تمام شده تاثیر زیادی دارد.

وی ادامه داد: پیشنهادی برای ستاد کشوری به منظور امکان کارگروه تنظیم بازار استان در افزایش و یا کاهش 15 درصدی قیمت‌ تعیین شده کالاها داریم.

عباس سعیدی مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه متوسط روزانه ورود مرغ به استان 27 تن و 300 کیلوگرم است گفت: در مجموع 100 روز گذشته 273 تن گوشت مرغ وارد استان کرمان شده است.

وی متوسط روزانه تولید مرغ استان را 103 تن و 350 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: در مجموع روزانه 130 تن و 650 کیلوگرم مرغ در شمال استان توزیع شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان از توزیع 350 تن مرغ منجمد طی 10 روز گذشته به دلیل تولید پایین استان خبر داد و افزود: از 15 آبان ماه مجدداً کاهش تولید مرغ را به دلیل حذف گله‌های مرغ مادر در سطح کشور و استان خواهیم داشت و حتما باید روزانه 50 تن مرغ منجمد توزیع کنیم.

وی حذف مرغداری‌های غیرمجاز را از دلایل کاهش تولید مرغ در کشور دانست و گفت: با توجه به کمبود به وجود آمده مجوز جوجه‌ریزی گونه مشخصی به این مرغداری‌ها داده شده است.

نظارت بر بازار استان کرمان نباید رها شود استاندار کرمان: شرایط جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان باید تسهیل شود گلایه استاندار کرمان از گرانی و بازار سیاه دارو در استان/ دستگاه‌های نظاتی ورود کنند

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در ارتباط با تامین میوه شب عید گفت: درخواست 700 تن سیب درختی و 1300 تن پرتقال برای شمال استان تنظیم شده است. 

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار استان کرمان بازار استان کرمان کارگروه تنظیم بازار تنظیم بازار استان جهاد کشاورزی شمال استاندار کرمان استان کرمان شمال استان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی/ پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»

پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روز‌های اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژه‌های تولیدی هم می‌شود.
وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه تنظیم‌گری و نظارت بر فرایند‌های اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایند‌های اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان، سکو‌ها و ساترا وجود دارد.

وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

رئیس رسانه ملی درخصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.

وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تا کنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد. 

جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویداد‌های مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی/ پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • اطلاعیه مرحله دوم یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی