Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز دوشنبه به ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، پیش بینی شرایط جوی روزهای آتی با فعالیت امواج ناپایدار جوی همراه خواهد بود.

ایرج مصطفوی با توصیف سامانه مورد انتظار که از ظهر چهارشنبه وارد استان سمنان می شود، بیان کرد: نوع مخاطره این سامانه به صورت رگبار و رعد و برق، بارش باران و برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی ، و وزش باد نسبتا شدید تا شدید، پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیش بینی کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در روزهای آینده، افزود: منطقه اثر این سامانه به صورت بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق در غالب نقاط استان به ویژه طی روزهای چهارشنبه تا جمعه دور از انتظار نیست.

مصطفوی گفت: از پنجشنبه بارش باران و برف و مه آلودگی در ارتفاعات و نواحی سردسیر و کوهستانی و طی پنجشنبه و جمعه وزش باد نسبتا شدید تا شدید در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و شرقی و مرکزی دور از انتظار نیست.
وی اثر مخاطره فعالیت این سامانه ناپایدار را اختلال در تردد در محورهای شمالی به دلیل بارش باران و برف وکاهش دید در اثر مه آلودگی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی، و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی، عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: زمان پایان حضور این سامانه ناپایدار جوی در استان اواخر وقت یکشنبه خواهد بود.

وی گفت: خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت سرمازدگی، خودداری از تردد و توقف در زیردرختان خشک وکهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان برای روزهای آینده است.

وی کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان را امروز دوشبه ۱۳ و ۲۴ درجه سانتیگراد عنوان و اضافه کرد: امروز رضوان و شهمیرزاد با هفت و گرمسار و ایوانکی با ۲۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به روند کاهشی دما تا پایان هفته افزود: روز پنجشنبه رضوان و شهمیرزاد دمای ۲ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند که این روند تا یکشنبه هفته آینده ادامه می یابد.

برچسب‌ها سمنان سازمان هواشناسی كشور بارندگی بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی پروندهٔ خبری استان سمنان میزبان نهمین سفر استانی رییس‌جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان سازمان هواشناسی كشور بارندگی سمنان سازمان هواشناسی كشور بارندگی بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی هواشناسی استان سمنان درجه سانتیگراد بارش باران تا شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک گلستان شیراز صدرنشین بارندگی در فارس

سامانه بارشی که از ششم فروردین در استان فعال شده بود، تقریبا همه مناطق استان را از باران رحمت الهی بهره‌مند کرد.

بر اساس آمار بارش باران از ۴۳ ایستگاه هواشناسی فارس، تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه امروز، شهرک گلستان شیراز با ۱۰۵ میلی متر باران صدرنشین بارندگی در استان بود.

بعد از شهرک گلستان شیراز، به ترتیب شهرستان‌های سپیدان با ۱۰۲، زرقان ۸۶، نورآباد ممسنی و ارسنجان با ۸۵ و بوانات با ۸۱ میلی متر در رتبه‌های بعدی بارش‌ها بودند.

سهم شیراز هم از این سامانه ۶۱ میلی متر باران بود که با این میزان بارش، جمع بارندگی‌های شیراز در سال زراعی جاری ۱۷۲ میلی متر رسید.

سامانه بارشی تا اواخر وقت دیشب، ششم فروردین در مناطق غربی و مرکزی استان فعال بود و رفته رفته تمرکز بارش‌ها به جنوب و جنوب شرق استان منتقل و نیمه‌های دیشب از استان خارج شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور
  • باران و سرما در راه کرمان
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای بارندگی در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند
  • افزایش دمای هوای صبحگاهی در همدان 
  • شهرک گلستان شیراز صدرنشین بارندگی در فارس
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۷ و ۸ فروردین ۱۴۰۲ / فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • بارش باران در کوهرنگ به ۱۱۰ میلیمتر رسید
  • ثبت ۱۰۰ میلی متر باران در ۲ روز