Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@16:05:32 GMT

رشد قیمت جهانی طلا در آغاز معاملات هفته

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۶۸۲۹

رشد قیمت جهانی طلا در آغاز معاملات هفته

ایران اکونومیست- قیمت جهانی طلا در معاملات امروز دوشنبه، در ابتدا تحت تاثیر تقویت دلار پایین آمد اما در ادامه با جبران این افت به رشد اندکی دست یافت.

 به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز دوشنبه، در ابتدا تحت تأثیر تقویت دلار پایین آمد اما در ادامه با جبران این افت به رشد اندکی دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۲۴ به وقت تهران، ۰.۰۷ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۸۴.۱۲ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۱٫۷۸۵.۵۰ دلار رسیده است.

اما آنچه باعث شد قیمت طلا در آغاز معاملات امروز افت کند و در ادامه هم رشد آن محدود شود این بود که شاخص دلار نزدیک به بالاترین سطح خود از ۱۳ اکتبر باقی ماند.

داده‌های جدید از ثبت رکورد ۳۰ ساله تورم آمریکا خبر داد و این باعث شد سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش دارایی‌های خود به خرید طلا پناه ببرند.

حالا چشم‌های فعالان بازار به اجلاس سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو دوخته شده است که طبق برنامه روز چهارشنبه به پایان خواهد رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌هایی از این اجلاس هستند تا ببینند بانک مرکزی آمریکا افزایش نرخ بهره خود را در چه زمانی آغاز خواهد کرد.

 مهر

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند

به گزارش  رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازار‌های مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.

بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.

چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.

بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روز‌های پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد