Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: در فرآیند مصاحبه و کمیسیون دستگاه‌های جذب کننده نیرو با چالش‌هایی مواجه هستیم که از طریق نشست‌های کارشناسی درصدد رفع آن هستیم.

به گزارش ایمنا محمدرضا شهبازی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹، ۲۳ دستگاه اجرایی با سازمان بهزیستی برای تعیین سهمیه استخدام سه درصد معلولان هماهنگی لازم را انجام دادند، اظهار کرد: زمانی که هر دستگاهی مجوز استخدامی را از سازمان اداری و استخدامی دریافت می‌کند، قانونا به سمت سازمان بهزیستی و بنیاد شهید سوق داده می‌شوند تا سهمیه خود را تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اینکه در سال گذشته چه تعداد فرد دارای معلولیت جذب دستگاه‌ها و استخدام شدند، افزود: از محل ۱۳۰۶ سهمیه تعیین شده برای جذب افراد دارای معلولیت با دستگاه‌های اجرایی کشور تعداد ۴۶۲ نفر پذیرفته شده نهایی هستند و همچنین ۱۰۲ نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جذب شده‌اند. در مجموع تعداد ۵۶۴ نفر سال گذشته پذیرفته شده نهایی مربوط به هشتمین آزمون استخدام دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان سهمیه به تعداد ۱۱۴۳ نفر مربوط به وزارت آموزش و پرورش و ۲۹ سهمیه مربوط به سازمان بهزیستی کشور بوده است.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: البته وزارت بهداشت به طور مستقل آزمون برگزار می‌کند و محدودیت قائل نیست، به این معنی که تمام کسانی که دارای معلولیت هستند می‌توانند در آزمون شرکت کنند و این وزارتخانه سهمیه را رعایت می‌کند. به عبارت دیگر ۱۳۰۶ سهمیه برای استخدام معلولان منهای سهمیه وزارت بهداشت است و در این وزارتخانه معلولان ۱۱۰۰ سهمیه داشتند که در کل کشور می‌توانستند از آن استفاده کنند.

به گفته وی، همچنین در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۲ دستگاه اجرایی برای تعیین سهمیه سه درصد استخدام به تعداد ۱۸۱۷ سهمیه هماهنگی لازم را با سازمان بهزیستی انجام داده‌اند.

شهبازی افزود: به استناد بند ز آئین نامه اجرایی ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، نمایندگان سازمان بهزیستی با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در اکثر جلسات کمیسیون و مصاحبه افرادی که حدنصاب نمره کتبی را کسب کرده‌اند، حضور دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که مؤسسات و نهادهای عمومی، شرکت‌های دولتی و نهادهای انقلابی، قانون اختصاص سهمیه سه درصد را اجرا نمی‌کنند.

کد خبر 532481

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استخدام معلولان معلولیت توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی یزدان‌پناه در یک برنامه تلویزیونی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اظهار داشت: موضوعی مطرح شد مبنی بر این‌که دو روز تعطیلی در این لایحه پیش‌بینی شده؛ در حالی که به واقع این‌گونه نیست.

وی گفت: دولت دقیقا خدمت‌رسانی به مردم را هم در شهر تهران و هم در مراکز استان‌ها از شنبه تا چهارشنبه پیش‌بینی کرده و طبیعتا مراکز نظامی، امنیتی، بانک‌ها و مراکز خدمت‌رسانی به مردم در بیمارستان‌ها و دیگر دستگاه‌هایی که در حالت اضطراری و حوادث غیرمترقبه هستند، آنها ساعت کاری خودشان را دارند و پنج‌شنبه خدمت‌رسانی اداری به مردم نیست.

معاون حقوقی مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی افزود: بر این اساس، بازار، شرکت‌های خصوصی می‌توانند در روزهای پنج‌شنبه فعالیت داشته باشند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: شما می‌دانید طبق قانون اساسی روز جمعه تعطیل رسمی کشور است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896246

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی اختصاصی معلولان
  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد
  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • کدام دستگاه‌ها در سفر دولت به سمنان میزخدمت دارند؟
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری