Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@08:28:53 GMT

درباره عوارض عمل زیبایی بینی چه می‌دانید؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۷۶۱۱

درباره عوارض عمل زیبایی بینی چه می‌دانید؟

عمل زیبایی بینی داوطلب بسیاری دارد اما ممکن است بسیاری از افراد از عوارض جدی آن بی‌خبر باشند.

به گزارش قدس آنلاین، محسن نراقی متخصص گوش، حلق و بینی با حضور در شبکه سلامت با اشاره به عوارض جراحی بینی گفت: عوارض جراحی بینی به دو دسته تقسیم می‌شود یکی مسائل مربوط به زیبایی و دیگری عملکرد بینی، وضعیت تنفس و حس بویایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در هر دو مورد پس از انجام جراحی نباید مشکلی برای بیمار ایجاد شود و اگر پزشک جراح تجربه کافی نداشته باشد قطعا مشکلات عدیده‌ای برای بیمار ایجاد خواهد شد.

نراقی تاکید کرد: عوارض جراحی از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است، اما با انجام جراحی توسط پزشک حاذق نه تنها رضایت بیمار از زیبایی بینی حاصل می‌شود بلکه در عملکرد بینی نیز مشکلی پیش نخواهد آمد.

این متخصص گوش، حلق و بینی ادامه داد: در عمل رینوپلاستی یا جراحی بینی ورم، کبودی و اسکار جای عمل می‌تواند از عوارض احتمالی باشد و در موارد کمتر خونریزی و مشکلات تنفسی نیز ممکن است بروز پیدا کند، ولی به طور کلی شایع‌ترین عارضه جراحی بینی عدم رضایت بیمار از نتیجه زیبایی است.

او با اشاره به اینکه بیماران انتظار زیباتر شدن با عمل جراحی رینوپلاستی دارند، گفت: در برخی مواقع صددرصد رضایت حاصل نمی‌شود، کمترین سن برای این جراحی در زنان بیش از ۱۶ سال و برای مردان بیش از ۱۸ سال است و حداکثر سن نیز برای این عمل وجود ندارد و افراد سالمند نیز می‌توانند به شرط اینکه بیهوشی عمومی برای آن‌ها خطری نداشته باشد کاندیدای جراحی رینوپلاستی شوند.

نراقی به عوارض جراحی زیبایی بینی که غیر علمی انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: حادترین عارضه عمل‌های غیر استاندارد، در زیبایی صورت و عملکرد بینی نمایان می‌شود، از بین رفتن غضروف‌های بینی، پوست و ساختار بینی، منجر به نازیبایی صورت فرد می‌شود که بعضا به هیچ وجه قابل اصلاح نیبوده و مشکلاتی را برای تنفس فرد ایجاد می‌کند که قابل برطرف شدن نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محسن نراقی متخصص گوش و حلق و بینی عمل بینی زیبایی بینی عوارض جراحی جراحی بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان

  محمود کهن سال رئیس بیمارستان رازی سراوان گفت: دختر 9 ساله سراوانی که در اثر تصادف دچار خونریزی مغزی اپیدورال شده بود، توسط  جراح مغز و اعصاب بیمارستان رازی سراوان  تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت و جانش نجات یافت.

وی ادامه داد: این دختربچه که بر اثر سانحه تصادف دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود، به سرعت به این بیمارستان منتقل شد، با معاینات اولیه و انجام سی‌تی‌اسکن، خونریزی مغزی اپیدورال در ناحیه سر وی تشخیص داده شد.

وی افزود:  حال عمومی بیمار رو به بهبود است و بیمار پس از بستری در بیمارستان، از بخش مراقبت‌های ویژه مرخص خواهد شد.

دکتر کهنسال گفت: خونریزی مغزی اپیدورال یکی از اورژانس‌های شایع در تصادفات سر است و اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، می‌تواند به مرگ بیمار منجر شود. خوشبختانه در این مورد، بیمار به موقع به بیمارستان منتقل شد و با اقدام سریع تیم پزشکی، جان وی نجات یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • جراحی زیبایی کامران نجف‌زاده؛ از عمل بینی تا کاشت مو!
  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع آوری خون از ناحیه جراحی
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • افزایش آمار این عمل زیبایی ۳۰۰ میلیونی!
  • عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان