Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@04:27:40 GMT

ارائه چند شیوه برای افزایش حقوق دستیاران پزشکی

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۷۹۷۱

ارائه چند شیوه برای افزایش حقوق دستیاران پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، در راستای حل مشکلات دستیاران پزشکی جلسه هم‌اندیشی با حضور مشاور اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، مدیرکل فرهنگی - دانشجویی، معاونت تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، نماینده شورای آموزش پزشکی تخصصی، معاون بودجه معاونت توسعه، رئیس گروه قوانین و مقررات معاونت توسعه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دستیاران بیمارستان امام حسین‌ (ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این جلسه دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تقدیر از دستیاران که علیرغم وجود مشکلات، همواره و به ویژه در زمان شیوع کرونا از جان و زندگی خویش مایه گذاشتند و تمام قد، پای‌کار ایستادند افزود: بار اصلی بهداشت و درمان کشور بر شانه دستیاران است.

زالی یادآور شد؛ مشکلات دستیاران شامل مسائل خوابگاهی، خانه سازمانی، حقوق پایین و غیره است که در چند جلسه ای که با دستیاران داشتیم بررسی شده و ان شاء الله به زودی دستاوردهای آن نمایان خواهد شد.

وی گفت: اقداماتی مانند افزایش حقوق پایه کمک هزینه خدماتی، افزایش حقوق دستیاران به دو برابر به گونه‌ای که دستیاران در هر ماه بتوانند معادل حقوق خود از صندوق تعاون وام دریافت کنند و پس از فراغت از تحصیل به صورت اقساطی پرداخت کنند و یا ارائه ۲۰ درصدی که به کمک جراح تعلق می‌گیرد از سوی بیمه ها به بیمارستان ها و اختصاص آن به دستیارانی که دو سال آخر تحصیل را می‌گذرانند از جمله راهکارهای موثر در این راستا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پرداخت های خوبی به رزیدنت هایی که در بخش ها کشیک می‌دهند انجام شده و مباحثی همچون بیمه پایه، بیمه تکمیلی و ... دستیاران در حال بررسی است و در این راستا رایزنی های لازم با مجلس شورای اسلامی نیز انجام شده است.

مقرر شد نمایندگانی از سوی دستیاران جهت طرح و بررسی و حل مشکلات در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حضور یابند.

کد خبر 5341216

منبع: مهر

کلیدواژه: دستیاران پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی مشکلات معیشتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری حکم انتصاب دانشگاه جامع علمی کاربردی دستیاران پزشکی دانشجویان دانشگاه تهران دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی آموزش پزشکی ثبت نام دانشجویان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کارشناسی ارشد دانشگاه فنی و حرفه ای آموزش مهارتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی بیمه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین

عبدالله دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست هیأت رئیسه این دانشگاه گفت: بیمه تامین اجتماعی ۶۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه بدهکار است و پرداخت نکردن این مبلغ به دانشگاه، خدمت رسانی را در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های دانشگاه با مشکل جدی روبرو کرده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ دصد بودجه دانشگاه به‌ویژه پرداخت‌های پرسنلی از درآمد اختصاصی تامین می‌شود، افزود: پرداخت هزینه‌های بیمارستان برای ارائه خدمت به مردم مستلزم تحقق درآمد اختصاصی است و عدم پرداخت مطالبات معوق بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌ها اداره بیمارستان‌ها را با مشکل جدی مواجه کرده است.

رئیس حوزه سلامت استان تاکید کرد: بیشترین مراجعین به بیمارستان‌ها بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند و این بیمه باید نسبت به تسویه بدهی با دانشگاه علوم پزشکی اقدام کند تا بیمارستان‌ها در ارائه خدمت با اختلال بیشتر مواجه نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کسب رتبۀ سوم کشوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • تولد نوزادان در قم افزایش یافت
  • بیش از۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد
  • تجلیل ازدندانپزشکان شاغل در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • بدهی بیمه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین
  • سومین رویداد بین المللی نوروتاک دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود
  • ارائه ۲۷۰ هزار خدمت سلامت دهان و دندان در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار