Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (دوشنبه، ۱۰ آبان ماه) در نشست پیگیری اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله زده استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و کرمان، گفت: کمیسیون های عمران، کشاورزی و امور داخلی کشور و شوراها ماموریت‌های خود را در مناطق زلزله زده پیگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات مناطق زلزله‌زده زرند کرمان را پیگیری کرده‌ام، گفت: این مناطق زلزله‌زده از نظر شرایط اقتصادی و محرومیت به گونه‌ای هستند که نباید محدودیتی در امدادرسانی به آن‌ها دیده شود و باید این طور تصور کنیم که مردمی که آنجا آسیب دیده‌اند، خانواده ما هستند و تمامی دستگاه‌ها باید با این نگرش مسائل را پیگیری کنند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه علیرغم اینکه حوزه آسیب‌ها برابر است اما هیچ مسئولی به مناطق زلزله زده استان خراسان شمالی سفر نکرد و این موضوع باعث اعتراض مردم نسبت به نمایندگان آن‌ها شد، ادامه داد: تنها کسی که به مناطق زلزله زده خراسان شمالی رفت رئیس بنیاد مسکن بود، بعد از حضور وی روند اقدامات تغییر کرد، لذا حضور مسئولان اثرگذار است و افکار عمومی به این مسئله توجه می کند.

قالیباف همچنین با بیان این که در مناطق محرومی همچون بافت و اندیکا و محروم‌ترین نقاط زاگرس زلزله رخ داده است تاکید کرد: باید تامین اعتبارات مربوط به این مسئله با جدیت از سوی رؤسای کمیسیون‌های عمران و کشاورزی پیگیری شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه همه باید ملزم به رعایت قانون شوند که بخشی از آن رعایت مقررات مالی است، عنوان کرد: بودجه قابل توجهی در حوزه بحران داریم، یعنی در جایی که مردم در عذاب هستند، لذا اعتبارات باید به جا و درست هزینه شوند، همه باید اخلاقا و شرعا متعهد شویم تا اعتبارات حوزه مدیریت بحران در جای خود هزینه شود.

کد خبر 5341228

منبع: مهر

کلیدواژه: چهارمحال محمد باقر قالیباف خوزستان سازمان مدیریت بحران بازسازی مناطق زلزله زده مجلس شورای اسلامی وزارت امور خارجه محمد باقر قالیباف سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم هیئت دولت سعید خطیب زاده افغانستان جمهوری اسلامی ایران علی باقری برجام محمد مخبر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صحن مجلس مناطق زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی توسط دستگاه‌های مربوطه نظارت می‌شود.
علی دهقانی افزود: براساس قوانین مالیات بر ارزش افزوده، محیط زیست و مالیات مستقیم شرکت بهره داری نفت و گاز در استان ملزم به پرداخت عوارض حق آلایندگی هستند.
وی خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های قضایی انجام شده در سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و در فروردین امسال ۹۳۵ میلیارد تومان حق آلایندگی به استان خوزستان پرداخت شد.
رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه این اعتبارات به شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های مربوطه تقسیم و پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: همه این دستگاه‌ها باید این اعتبارات حق آلایندگی را در محل خود هزینه کنند.
دهقانی گفت: دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی و نهاد‌های ناظر بر دستگاه‌هایی که عوارض حق آلایندگی را استفاده می‌کنند بر هزینه کرد این اعتبارات نظارت دارند.

دیگر خبرها

  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور