Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)،‌ آیت الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، گفت: اخیرا کتابی با محتوای مجموعه احادیث روایت شده حضرت عبدالعظیم(ع) از جد بزرگوارش امیرالمؤمنین به وسیله امام جواد(ع) با مضامین مختلف فرهنگی، اجتماعی در کشور یمن یافت شده که نسخه عربی آن چاپ گردیده ولی ان شاء الله به زودی ترجمه و شرح این کتاب گران سنگ نیز توسط مجموعه دارالحدیث تهیه و در اختیار مشتاقان علم و معرفت قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین جلسه هماهنگی ستاد هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم (ع)، با حضور آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس، مسئولان و نمایندگان دستگاه های فرهنگی شهرستان، فرماندار، شهردار، مسئولین فرهنگی، فرماندهان نظامی و انتظامی، رسانه ملی  و دیگر مسئولان شهرستان ری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

در این جلسه، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن خوش آمدگویی به حضار گفت: مقام والای حضرت عبدالعظیم(ع) و آثار و برکات زیارت  بارگاه نورانی این سلاله پاک امام حسن مجتبی(ع)، هنوز به شایستگی شناخته شده نیست.

آیت الله محمدی ری شهری اظهار داشت: در این دولت که شخص رئیس جمهور محترم در خصوص معارف اهل بیت (ع) بسیار علاقه مند و دارای دغدغه هستند، ان شاء الله امید داریم در زمینه نشر معارف اهل  بیت و توسعه فرهنگ دینی در سطوح مختلف جامعه، همتی بیش از بیش به کار گرفته شود تا نظام اسلامی ما پویاتر از گذشته به مسیر خود ادامه دهد.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بیان کرد : در میان امامزادگان شخصیتی مانند حضرت عبدالعظیم(ع) وجود ندارد که نسبش با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) برسد و آن همه تجلیل و تکریم و توثیق از جانب امام معصوم شده باشد و بتواند در جایگاه امام زمان خود پاسخگوی سوالات مردم باشد و زیارتش برابر با زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) تلقی گردد.

آیت الله محمدی ری شهری افزود: امام خمینی(ره) شخصیت بی نظیری بودند. نقل شده این مرد الهی هنگامی که توفیق زیارت کربلا نصیبشان نمی شد در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) حاضر می شدند و همان اعمالی که در کربلا انجام می شود در این حرم نورانی انجام داده است.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: سرّ این مطلب که چرا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) شعبه ای از کربلاست هنوز بر ما پوشیده است و شاید هیچ زمان نیز نتوان به اسرار آن دست یافت اما وظیفه ما و متولیان فرهنگی این است که در مسیر معرفی آن حضرت و تبیین مناقب و فضائل ایشان بخصوص برای نسل جوان تلاش و کوشش کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان ابراز کرد: خدمت به این امامزاده واجب التعظیم افتخار بزرگی است که باید همه مسئولین و خدمتگزاران این فرصت را مغتنم بشمارند و اینگونه نباشد که در پایان خدمت خود حسرت اموری را داشته باشیم که می توانستیم انجام دهیم اما کوتاهی صورت پذیرفته باشد، لذا باید با تلاش در راستای معرفی و الگوسازی از این محدث والامقام موجبات رضای الهی را فراهم سازیم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی حضرت عبدالعظیم حسنی حضرت عبدالعظیم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم ع آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حاج محسن مرادی مولودی خوانی شبکه دو سیما حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مراسم تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • ببینید | حاج محسن مرادی مولودی خوانی شبکه دو سیما حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی
  • «جهاد و هجرت» شعار ایام رحلت حضرت عبدالعظیم (ع)
  • برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد
  • اجرای ۲۷ برنامه فرهنگی همزمان با سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم