Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارنابی جویس، کفیل نخست وزیری استرالیا، مناقشه دیپلماتیک بر سر لغو قرارداد کشورش برای خرید زیردریایی از فرانسه را رد کرده و گفت، برج ایفل را که خراب نکردیم یک قرارداد بود دیگه!

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، این در حالی است که دیگر مقامهای ارشد استرالیا نیز پیامدهای این مناقشه را کم اهمیت دانسته و گفتند که اقدامات استرالیا انقدر بد نبوده که به عنوان "خیانت به یک معشوقه" تلقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها این اظهارنظرها را ساعاتی بعد از آن که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به انتقاد از عملکرد استرالیا به خاطر لغو کردن قراردادش با پاریس و رفتن به سراغ آمریکا و انگلیس برای خرید دست کم هشت فروند زیردریایی هسته‌ای پرداخت، مطرح کردند.

جویس که رهبر حزب ملی گرایان (Nationals) استرالیا و در زمان عزیمت اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا به خارج از این کشور کفیل نخست وزیری کشورش است تلویحا فرانسه را متهم به واکنش افراطی به لغو قرار داد ۹۰ میلیارد دلاری خرید زیردریایی کرده و گفت، قراردادها دارای شرایط و مفادی برای مجاز ساختن خروج از آنها هستند.

جویس بیان داشت: ما که با این کار یک جزیره ندزدیدیم؛ ما برج ایفل را خراب نکردیم که.

بارنابی جویس تصریح کرد، احساسات فرانسوی ها را درک می‌کند و تاکید کرد: مطمئن هستم که همچون همه مسائل دیگر با گذشت زمان می‌توانیم بر این مساله نیز غلبه کرده و به حرکتمان ادامه دهیم.

مت کاناوان، یک سناتور هم حزب با جویس هم به ای.بی.سی تی وی گفت: ما دراین مناقشه به معشوق خیانت نکرده‌ایم یا تقاضای طلاق ندادیم! ما یک برنامه تجاری را تغییر دادیم و این کار را به خاطر بهترین منافع کشورمان انجام دادیم.

در حالی که جویس و کاناوان تلاش کردند اهمیت این تصمیم استرالیا را کم بشمارند، ماریز پین وزیر خارجه استرالیا یک گام در راستای ترمیم روابط با فرانسه برداشت.

پین روز دوشنبه برای مدت بیش از یک ساعت با ژان پی یر تبو،  سفیر فرانسه  که در پی فراخوانده شدن به پاریس برای رایزنی، مجددا به کانبرا برگشته بود ملاقات کرد.

تیبو زمانی که در ماه سپتامبر کانبرا را ترک کرد، به گاردین استرالیا گفت: ما فکر می‌کردیم با هم دوست هستیم و از پشت به ما خنجر زدند.

پین گفت که جلسه حضوری روز دوشنبه "سازنده" بود و افزود که استرالیا "بر روی پیشبرد روابطش با فرانسه متمرکز شد".

پین گفت: این گام مهم دیگری در این فرآیند و در راستای تقویت گفتگوها بین رهبران کشورهایمان است. استرالیا مشتاق ادامه تعامل منظم است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی الهلال: باختیم ولی سرمان را بالا می‌گیریم

به گزارش "ورزش سه"، ژرژ ژسوس سرمربی پرتغالی تیم الهلال عربستان پس از حذف تیمش از لیگ قهرمانان آسیا، با ارسال پیامی از هواداران الزعیم تشکر و عذرخواهی کرد.

العین امارات عصر سه شنبه در بازی برگشت از مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، با وجود شکست 2-1 مقابل الهلال در ورزشگاه کینگدام آرنا، به فینال این پیکارها راه یافت. العین چهارشنبه گذشته در ابوظبی با نتیجه 4 بر 2 الهلال را شکست داده بود.

ژسوس در نشست خبری پس از بازی گفت: از هواداران به خاطر حضور و حمایت‌شان تشکر می‌کنم و از آنها عذرخواهی می‌کنم زیرا با وجود اینکه تیم در نیمه دوم عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه کرد، به اندازه کافی برای رسیدن به فینال تلاش نکردیم.

وی افزود: چندین موقعیت ایجاد کردیم که از آنها استفاده نکردیم و یک ضربه پنالتی صحیح داشتیم که در دقیقه 46 اعلام نشد.

وی ادامه داد: کنو را به زمین فرستادم تا از قد او در خط حمله بهره ببرم تا بازیکنانی داشته باشیم که توانایی رقابت در ضربات هوایی را داشته باشند. ما 10 فرصت گلزنی داشتیم اما از آنها استفاده نکردیم.

وی ادامه داد: برخی از عناصر هجومی تیم مانند میتروویچ و همچنین نیمار را از دست داده ایم و نیاز داشتیم به دنبال راه حل های تهاجمی باشیم بدون اینکه روی هماهنگی تیم تاثیر بگذارد، بنابراین تعویض هایی انجام شد تا فشار هجومی روی حریف افزایش یابد.

ژسوس ادامه داد: ما هنوز دو عنوان قهرمانی پیش رو داریم که می توانیم به آنها دست پیدا کنیم، لیگی که هنوز قطعی نشده است و همچنین جام پادشاهی.

سرمربی الهلال خاطرنشان کرد: بعد از 45 بازی فقط یک بار شکست خوردیم، این موضوع را نباید فراموش کنیم، من بعد از بازی در رختکن به بازیکنان گفتم سر خود را بالا بگیرید، شما هر چه در زمین داشتید ارائه کردید، اما موفق نبودیم.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟
  • هیتلر برای چی به دنیال برج ایفل بود؟
  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • سرمربی الهلال: باختیم ولی سرمان را بالا می‌گیریم
  • تل آویو: گور‌های جمعی را ما ایجاد نکردیم!
  • به ما می‌گویند «مرغ عشق»
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه