Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین شریفی عصر امروز در جمع خبرنگاران زنجانی با بیان اینکه بحث تاخیر در برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان زنجان مربوط به این فدارسیون نیست و این انتخابات باید پیش از این فدارسیون برگزار می‌شد، اظهار کرد: من در جریان وقایع قبل از این فدراسیون قرار ندارم، ولی در مورد دوره فعالیت این فدارسیون باید بگویم که منتظر رای دیوان عدالت اداری در مورد شکایت از فدراسیون بودیم که این مجمع در کوتاه‌ترین زمان بعد از اعلام رای برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سخنگوی فدراسیون فوتبال با در مورد برخورد نامناسب با رسانه‌های استان در ابتدای مجمع با تاکید بر اینکه حامی احترام به رسانه‌ها هستم، افزود: اگر موضوع ممنوعیت حضور رسانه‌ها به فدراسیون نسبت داده شده باشد، حتما برخورد خواهد شد، چرا که این فدراسیون نه تنها منعی برای حضور رسانه‌ها در هیچ رویدادی نداشته بلکه از حضور رسانه‌ها استقبال هم می‌کند.

وی با بیان اینکه به محض اطلاع از موضوع تلاش کرده شرایط را برای حضور رسانه‌ها در مجمع فراهم کند، افزود: در هیچ مجمع و نشستی که متولی آن فدراسیون فوتبال باشد، کسی حق توهین و... به خبرنگاران را ندارد.

شریفی از صدور مجوز فعالیت حرفه‌ای کامل برای سه باشگاه فولاد اهواز، سپاهان و گل‌گهر خبر داد و تصریح کرد: دو مجوز مشروط با مهلت سه ماهه هم برای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس صادر شده است.

 سخنگوی فدراسیون فوتبال با اشاره به ریشه‌ای بودن مشکلات برای حرفه‌ای شدن باشگاه‌های کشور گفت: توجه کنید که فوتبال حرفه‌ای در کشور بدون لحاظ کردن زیرساخت‌ها از سال ۱۳۸۰ آغاز شده و در این این سال‌ها فوتبال رشد عجیب و غریبی کرده است.

وی با بیان اینکه رشد فوتبال الزاماتی را ایجاد کرده است، ادامه داد: برای حضور در فوتبال آسیا باید الزامات مورد نیاز را فراهم کرد.

شریفی با رد لزوم داشتن باشگاه اختصاصی برای باشگاه‌های حرفه‌ای تصریح کرد: هر چند بحث‌های حرفه‌ای را باید از کمیته مورد نظر سوال کرد ولی بحث مهم تراز مالی است که اگر ابعاد مختلف درست طراحی شود می‌توان به همه سوالات پاسخ داد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال برون سپاری امور واگذاری برگزاری لیگ به خود به باشگاه‌ها را از برنامه‌های اولیه رئیس فدارسیون عنوان کرد و افزود: این برنامه امروز و دیروز نیست و پیش از برگزاری انتخابات ریاست فدارسیون اعلام شده که بر اجرای آن تاکید دارند.

وی اجرای قانونی برنامه‌ها در برگزاری لیگ فوتبال را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید متوجه بود که اگر این برنامه درست اجرا شود، فدراسیون هم از ذینفع خواهد بود.

شریفی تاکید کرد: فدراسیون فوتبال به عنوان شریک تجاری از عواید فعالیت‌های تجاری بهره‌مند خواهد شد و سود خواهد برد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال بر اجرای درست برنامه‌های اعلامی تاکید کرد و افزود: باشگاه‌ها باید تضمین مالی درست را برای اجرای برنامه‌های اعلامی داده باشند.

وی طی مسیر قانونی را ملاک فدراسیون در اجرای برنامه‌ها دانست و ادامه داد: رنگ‌ها در فدارسیون مطرح نیستند و آنچه که معیار محسوب می‌شود اجرای درست برنامه‌ها به ویژه در تیم‌های ملی است که آخرین آن با پیروزی تیم زیر ۲۳ سال محقق شد و به دور بعدی رقابت‌ها راه یابد.

شریفی با بیان اینکه تعهد داده شده برای حرفه‌ای شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ربطی به فدراسیون ندارد، تصریح کرد: فدراسیون اجازه این دخالت‌ها را ندارد و رای کمیته استیناف مستقل است که اگر باشگاه‌ها تعهدات را عملیاتی نکنند خود وارد عمل شود و از طرف دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا هم باید این شرایط را پذیرفته و در این مورد تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان فولاد اهواز تراکتور سازی سرخابی ها سخنگوی فدراسیون فوتبال حضور رسانه ها باشگاه ها برنامه ها حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای استقلال

مسئول مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال توضیحاتی را درباره آخرین جزییات روند دریافت این مجوز ارائه کرد.

به گزارش مشرق، علی میرغفاری، مسئول مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال درباره آخرین جزییات روند دریافت حرفه‌ای‌سازی این باشگاه اظهار کرد: بیشتر کارها انجام گرفته و قبل از ۵ اردیبهشت ماه فرصت داریم که موضوع مالکیت مشترک را هم حل کنیم. دولت باید درباره تعیین وضعیت دو باشگاه تصمیم گیری کند.

او ادامه داد: این روزها همه‌جا گفته می‌شود که استقلال به پتروشیمی خلیج فارس واگذار می شود اما این فقط در حد مصاحبه است و ما باید مدارک و مستندات واگذاری را به فیفا ارائه دهیم. باید سازمان خصوصی سازی به وزارت ورزش و جوانان نامه بزند و اعلام کند به طور مثال چند درصد از سهام این دو باشگاه به فلان شرکت واگذار شده است. بعد از نامه آنها ما آن را به عنوان اولین مدرک برای AFC ترجمه کرده و اعلام می‌کنیم که استقلال مالکیت مشترک با پرسپولیس ندارد.

او افزود: برای دریافت مجوز حرفه‌ای ۵ معیار را باید پشت سر بگذاریم و با توجه به اینکه در ۲ سال گذشته نتوانسته بودیم مجوز بگیریم شرایط سخت‌تری نسبت به پرسپولیس داشتیم. شاید باور نکنید اما هیچ مستنداتی نداشتیم و با زحمت توانستیم دوباره آنها را جمع آوری کنیم. یک هفته طول کشید تا مدارک پرسنلی را که معیار اول AFC بود انجام دهیم. معیار ورزشی دومین مرحله بود که برای AFC خیلی مهم بود چون برنامه توسعه جوانان و برنامه ریزی برای آکادمی داخل همین آیتم بود چون AFC از باشگاه‌ها می‌خواهد بگویند درباره آکادمی چه کارهایی را انجام داده‌اند. مدارک آکادمی کامل نبود و چالش سخت داشتیم که توانستیم در چند روز آن را جمع آوری کنیم.

مسئول مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال بیان کرد: مساله بعدی معرفی ورزشگاه بود که ما کمپ حجازی، ورزشگاه آزادی و ورزشگاه امام رضا را اعلام کردیم. کمپ حجازی که سندش به نام خودمان بود و مشکلی نداشتیم اما ورزشگاه امام رضا در تملک شهرداری بود و به همین خاطر در جلسه‌ای که با اداره کل ورزش و جوانان داشتیم یک تفاهم نامه با آنها امضا کردیم و مشکل را حل کردیم. در مورد ورزشگاه آزادی هم ۳۵ روز وقت گذاشتیم و نگارش آن را انجام دادیم که از ابتدای تاسیس آن بی سابقه بوده و حتی وزیر ورزش هم در جلسه از ما تشکر کرد.

میرغفاری در پایان گفت: بحث بعدی حقوقی و مالی بود که در مبحث مالی بدهی‌ها را تسویه کردیم. باشگاه استقلال ۱۲ کیت باز پرونده خارجی و ۱۵ پرونده داخلی داشت که مدیرعامل باشگاه همه آنها را تسویه کرد که مهمترین آن پرونده سانتاکلارا بود. در بحث حقوقی هم منتظر مشخص شدن مالکیت باشگاه هستیم که آن را هم بارگذاری کنیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
  • مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
  • مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال
  • آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای استقلال