Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آغاز آموزش‌های حضوری اظهار کرد: زمان شروع آموزش‌های حضوری برای مسئولان دانشگاهی هم که باید در این زمینه تعیین تکلیف کنند، مشخص نیست.

او افزود: دکتر رئیسی در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که دانشگاه‌ها از ابتدای آذر برای بازگشایی حضوری آمادگی داشته باشند؛ بنابراین ممکن است که دانشگاه‌ها از نظر خوابگاه و تامین غذا آمادگی نداشته باشند و باید دید که این موضوع به معنای باز شدن یا نشدن دانشگاه هاست؟ پس این موضوع برای خودمان هم مبهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی دانشجویی تابع برنامه‌های آموزشی هستیم، یعنی برای بازگشایی حضوری باید ببینیم که معاونت آموزشی وزارت علوم و دانشگاه چه سیاست‌ها و تاریخی را برای حضور دانشجویان فراهم می‌کنند تا بتوانیم کار‌های فرهنگی و مشاوره را آغاز کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: امکان پذیرش دانشجو در خوابگاه‌های ما بیش از ۵۰ درصد در زمان بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها به هیچ عنوان امکان پذیر نیست؛ چرا که اتاق‌های ما به صورت متوسط بین ۵ تا ۸ نفر است و در هر کدام آن‌ها اگر ۴ دانشجو هم پذیرش کنیم؛ بنابراین نمی‌توانیم به بیش‌تر از ۲۵۰ دانشجوی غیر بومی خوابگاه اختصاص دهیم.

مهدی گفت: در حال حاضر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها درگیر تامین هزینه تغذیه دانشجویی در زمان بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها هستند و در این زمینه هم وزیر علوم به سازمان برنامه و بودجه نامه‌ای را ارسال کرده است؛ چرا که نرخ غذای دانشجویی طی دو سال گذشته به شدت افزایش یافته و هم اکنون متوسط غذای یک هفته برای دانشجو کمتر از ۳۰ هزار تومان نیست.

دانشگاه‌ها پولی برای تامین غذای دانشجویی ندارند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: همه دانشگاه‌ها حتی یک ریال هم برای تامین نرخ غذای دانشجویی پول ندارند و نمی‌توانند در زمان بازگشایی حضوری از دانشجویان پذیرایی کنند؛ بنابراین تغذیه دانشجویی معضل مهم و اساسی این روز‌های تمامی دانشگاه‌های کشور است که اگر دانشگاه‌ها بخواهند اقدام به بازگشایی کنند باید در ابتدا این مشکل را رفع کنند.

مهدی تاکید کرد: اگر از ابتدای آذر تمامی دانشگاه‌ها تصمیم به بازگشایی بگیرند باید از همین امروز قرار داد‌های تغذیه‌ای خود را منعقد کنند؛ چرا که انعقاد قرار داد به همین راحتی نبوده و نیازمند مناقصات جدی برای مذاکره در زمینه نحوه پختن غذا، صلاحیت پیمانکار، اعتبارات غذا و ... است.

او در پایان اضافه کرد: حتی اگر دانشگاه‌ها هم باز شوند باید برای تامین غذای دانشجویان پیمانکار تعیین کنیم که هم اکنون هیچ پولی در این زمینه برای انعقا قرار داد نداریم؛ بنابراین اعتبارات تغذیه‌ای مسئله مهمی است که برای هر تعداد دانشجو حتی به میزان بسیار کم می‌تواند مشکل ساز باشد.

بیشتر بخوانید

دانشجویانی که واکسن نزنند اجازه ورود به دانشگاه را ندارند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازگشایی دانشگاه ها غذای دانشجویی بازگشایی حضوری غذای دانشجویی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ این خوابگاه در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع و اعتبار یکصد میلیاردریال در ۱۹ واحد ساخته می‌شود
تاکنون ۵۷ واحد خوابگاه متاهلی برای دانشجویان متاهل در دانشگاه دامغان ساخته شده است
علی خطیبی معاون اداری مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت : ۵۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های کشور در حال ساخت است که این خوابگاه‌ها تا پایان امسال تحویل داده می‌شود.
وی گفت: یکی از سیاست‌های دولت به منظور اجرای طرح جوانی جمعیت و نگه داشتن نخبگان و حمایت از آنان احداث خوابگاه متاهلی است
وی افزود: برای ساخت خوابگاه‌های جدید متاهلی در دانشگاه‌ها منتظر تصویب اعتبارات مجلس شورای اسلامی هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • تامین امنیت کشور در حوزه غذا
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی‌شده
  • مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد
  • ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی آغاز شد
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی شده چطور است؟
  • معرفی دوره MBA دانشگاه تهران و لینک ثبت نام