Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام دارایی در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سازمان غذا و دارو با اشاره به شرایط صنعت دارو در قبل از انقلاب، بعد از انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و پس از آن اظهار کرد: سازمان غذا و دارو به دلیل وظایف و حساسیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد همواره با سختی‌ها مواجه بوده است؛ از همین رو وزیر بهداشت، سازمان غذا و دارو را مهم‌ترین رکن وزارت بهداشت می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگرچه سازمان غذا و دارو از بیرون آن، سیستم منسجمی به نظر نمی‌رسد و همیشه ناملایمات درمورد این سازمان بسیار زیاد بوده است؛ اما همین سازمان توانسته کیفیت و سلامت فراورده‌های سلامت محور را تضمین کند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به عملیات روانی و موضوع اطلاع رسانی در حیطه وظایف سازمان غذا و دارو عنوان کرد: متأسفانه در دولت قبل عناوین و اتهامات مختلفی به سازمان غذا و دارو نسبت داده شد. به عقیده من مملکت داری با شعر و داستان امکان پذیر نیست و همیشه باید قدردان کارگزاران و خدمتگذاران سیستم باشیم.

وی درباره وظایف این سازمان تصریح کرد: موضوع غذا حوزه بسیار مهمی است و کارهای بین المللی مختلف در آن انجام گرفته تا جایی که صنعت غذا به صنعت دارو کمک کرد. سازمان غذا و دارو سازمان رگولاتور است اما چون دیگران مسئولیت خود را در حیطه تولید و نظارت به درستی انجام ندادند، مجبور شده است در حوزه تولید نیز ورود کند.

دارایی خاطرنشان کرد: در این دوره با تمام سختی‌های پیشرو لاجرم هستیم موضوع آزادسازی ارز دارو را با کمترین عوارض مدیریت کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تمایز میان صنایع تولیدی اصیل و غیرواقعی گفت: کمک به صنایع داخلی از محورهای اصلی است اما باید در این حوزه به تولیدکننده واقعی کمک کرده و تولید با ارزش و اصالت را تقویت کرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در سازمان غذا و دارو برای ما مهم است «مردم» هستند، ما حامی مردم هستیم تا دغدغه‌ای نسبت به دسترسی و سلامتی فرآورده‌های سلامت محور نداشته باشند؛ امیدواریم با یکنواختی دولت و مجلس و سایر ارکان نظام و تلاش در این حوزه وظایف را بهتر انجام داده و به آینده‌ای روشن امیدوار باشیم.

کد خبر 5341446

منبع: مهر

کلیدواژه: بهرام دارایی سازمان غذا و دارو دارو ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا سازمان غذا و دارو درمان ناباروری واکسیناسیون کووید 19 سلامت روان ریسک بیماری قلبی آلزایمر سازمان نظام پزشکی شیوع کرونا رنگ بندی کرونایی سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه

 مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که اولین سفر کاری حوزه فعالیت جدید خود را با ایران و از شهر اصفهان آغاز کرده در نشستی با فعالان حوزه سلامت کشور و اصفهان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با درجریان قرارگرفتن آمار و عملکرد علمی وپژوهشی گفت: فعالیت‌های علمی، بهداشتی و پژوهشی در این شهر و کشور چشم گیر است.


حنان بلخی، مطالعه و تحقیق‌های پزشکی را در اصفهان اجرایی شده دانست و افزود: تمایل دارم این فعالیت‌ها را به عنوان الگو در دیگر کشور‌های منطقه ارائه و استفاده کنیم.

او اضافه کرد: فعالیت پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه علم، تحقیق و سلامت جامعه مثال زدنی است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در این نشست با اشاره به رتبه هزارمی این دانشگاه در جهان و ۲۵۰ تا ۳۰۰ در آسیا گفت: بیشترین شیب تولید علم در منطقه متعلق به ایران است.


شاهین شیرانی افزود: فقط در استان اصفهان بیش از چهار هزار و ۹۰۰ پزشک متخصص و دو هزار و ۵۰۰ مقاله چاپ شده معتبر داریم.


او به شاخص‌های دیگر پیشرفت حوزه سلامت در کشور هم اشاره و اعلام کرد: امید به زندگی در بین مردم ایران از ۵۵ سال اوایل انقلاب به ۷۷ و سه دهم کنونی رسیده است.


حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گفت: اصفهان در شاخص‌های حوزه سلامت از استاندارد کشوری هم جلوتر است.


محمد حسین نیکنام مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت:مدیریت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت می‌تواند از ظرفیت ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی حوزه سلامت ایران استفاده کند.


حنان بلخی فاجعه غزه را دردناک اعلام کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت از ابتدا پیگیر موضوع بود و سعی شد هم حمایت و کمک به مردم غزه شود و این کارهایشان ادامه دارد و اعتقاد به صلح و آتش بس در منطقه داریم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفت: ما پزشکان به عنوان وظیفه انسانی، اسلامی و پزشکی موظف به دغدغه‌مند بوده حوزه سلامت در هر کشور و سرزمینی از جمله غزه هستیم و نمی‌توانیم ساکت باشیم.


مدیر منطقه مدیترانه سازمان بهداشت جهانی در سفر دوره خود به اصفهان، فردا ۲۶ از چند مراکز بهداشتی بازدید می‌کند و سپس پس فردا ۲۷ فروردین به تهران سفر می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • سازمان‌های بین‌المللی برای غزه جز ابراز همدردی کاری نمی‌کنند
  • دیدار امیر عبداللهیان با مقام سازمان جهانی بهداشت
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • ضرورت انجام وظایف شورای امنیت در واکنش به سرپیچی‌های اسرائیل
  • بزرگترین سرمایه نظام سلامت، منابع انسانی است
  • ماشاریپوف وظایف مهدی‌پور را بر عهده گرفت!
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه