Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@20:17:04 GMT

سه فرنگی کار ایرانی در فینال ۵ وزن اول

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۲۲۱۶

سه فرنگی کار ایرانی در فینال ۵ وزن اول

در ۵ وزن نخست مسابقات کشتی فرنگی امیدهای جهان ٣ ایرانی به فینال راه یافتند.  

به گزارش ورزش سه، رقابت های مقدماتی پنج وزن نخست کشتی فرنگی زیر 23 سال جهان از ساعت 13 امروز (دوشنبه) در شهر بلگراد صربستان برگزار شد.

 

در پایان مسابقات مقدماتی پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن 77 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند، علیرضا نجاتی در وزن 63 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شد و ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم نیز در گروه بازنده ها حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

*در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه 6 بر 1 اختیار بوتیروف از ازبکستان را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه 1 بر 1 از سد نیهاد گولوزاده از آذربایجان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. دادمرز در این مرحله تاراس کروپسکی از اوکراین را با نتیجه 9 بر 3 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل تیلور لامونت از آمریکا با نتیجه 5 بر 1 به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در این دیدار ماولود ریزمانوف از روسیه است.

 

*در وزن 63 کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی الکساندر هروشین از اوکراین را با نتیجه 5 بر 1 از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله مقابل لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه 7 بر 3 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. حریف وی در این دیدار برنده کشتی میان گئورگی تیبیلوف از روسیه و آسوخات موخامادیف از قزاقستان است.

 

*در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر آردیت ندوج از آلبانی را از پیش رو برداشت وی در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر مقابل نیکولوز چیخایدزه از گرجستان پیرورز شد.کاویانی نژاد در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی ارکان ارگن از ترکیه را با نتیجه  10 بر 5 مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر سرگئی استپانوف دارنده مدال طلای زیر 23 سال اروپا از روسیه را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. کاویانی نژاد در دیدار پایانی به مصاف تاماس لوای دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از مجارستان می رود.

 

*در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه 3 بر 1 مغلوب الکساندر کوماروف دارنده مدال برنز اروپا از روسیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی ابتدا باید با کومار سونیل از هند کشتی بگیرد و در صورت پیروزی بر این حریف به مصاف ماکسات سایلایو از قزاقستان برود و در صورت گذر از این حریف در دیدار رده بندی مقابل تموری چکاسلیدزه از گرجستان قرار خواهد گرفت.

 

*در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نتیجه 6 بر 1 نیکولا میلاتوویچ از نروژ را مغلوب کرد وی در دور دوم در یک دیدار نفسگیر با نتیجه 2 بر 1 از سد میخائیل لاپتی اف از روسیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله آنتون ساونکو از قزاقستان را با نتیجه 3 بر 1 از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 1 فاتیح بوزکورت از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار به مصاف داوید اوواسپیان دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از ارمنستان می رود.

 

مسابقات رده بندی و فینال اوزان فوق فرداشب برگزار می شود. رقابت های مقدماتی پنج وزن دوم نیز از ساعت 13 فردا آغاز می شود

کشتی فرنگی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی فرنگی مرحله یک چهارم نهایی پیش رو برداشت مرحله نیمه نهایی کاویانی نژاد دارنده مدال دیدار فینال راهی دیدار زیر 23 سال راه یافت رده بندی بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف سهمیه جام‌جهانی در صورت صعود ازبک/ احتمال برگزاری دو فینال

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا امروز چهارشنبه آغاز می‌شود و ۸ تیم راه یافته به این مرحله برای صعود به نیمه نهایی و کسب جواز صعود به جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان با هم رقابت خواهند کرد.

۵ سهمیه آسیا در جام جهانی
قاره آسیا در جام جهانی ۲۰۲۴ پنج سهمیه دارد. بر اساس قوانین این مسابقات، ۴ تیم برتر جام ملت‌های آسیا که به نیمه نهایی برسند می‌توانند جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را کسب کنند و ازبکستان هم به عنوان میزبان این مسابقات سهمیه پنجم قاره آسیا را تشکیل می‌دهد.

در صورت حذف ازبکستان در یک چهارم نهایی
اما از آنجا که ازبکستان هم شانس حضور در مرحله نیمه نهایی را دارد در صورتی که این تیم در دیدار برابر ویتنام در مرحله یک چهارم نهایی شکست بخورد در این صورت ویتنام و ۳ تیم دیگر راه یافته به نیمه نهایی در کنار ازبکستان راهی جام جهانی می‌شوند.

در صورت صعود ازبکستان به نیمه نهایی
اما اگر ازبکستان از سد ویتنام عبور کند ۳ تیمی که در ۳ دیدار دیگر یک چهارم نهایی پیروز شوند به جام جهانی می‌روند و ضمن اینکه این شانس در اختیار ۴ تیم بازنده مرحله یک چهارم نهایی قرار می‌گیرد که یکی از آنها بتوانند مسافر جام جهانی شود.

در صورتی که ازبکستان بتواند ویتنام را شکست دهد تیم‌های بازنده در مرحله یک چهارم نهایی در بازی‌های «پلی آف» یک بار دیگر شانس خود را برای کسب یک سهمیه جام جهانی امتحان خواهند کرد تا چهارمین سهمیه باقی مانده آسیا در جام جهانی مشخص شود.

به این صورت که برنده‌ها به مرحله نیمه نهایی می‌روند و بازنده‌ها دیدارهای پلی آف را برگزار می‌کنند.

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

چهارشنبه ۵ اردیبهشت:
* تاجیکستان - افغانستان ۱۰:۳۰
* ایران - قرقیزستان ۱۲:۳۰
* تایلند - عراق ۱۴:۳۰
* ازبکستان - ویتنام ۱۷:۳۰

در مرحله نیمه نهایی برنده دیدار تاجیکستان با افغانستان به مصاف برنده دیدار تایلند و عراق می‌رود. برنده دیدار ایران و قرقیزستان هم با برنده بازی ازبکستان و ویتنام با هم دیدار خواهند کرد.

برنده این دیدارها هم دیدار فینال را برای تعیین قهرمانی آسیا برگزار می‌کنند.

اما اگر ازبکستان برابر ویتنام به برتری برسد:

در مرحله پلی آف، بازنده دیدار تاجیکستان با افغانستان به مصاف بازنده دیدار تایلند و عراق می‌رود. بازنده دیدار ایران و قرقیزستان هم با تیم ملی ویتنام دیدار خواهد کرد.

برنده این دیدارها هم فینال پلی آف را برای تعیین یک سهمیه آسیا در جام جهانی برگزار می‌کنند.

کد خبر 6087007

دیگر خبرها

  • نازنین فاطمه عیدیان راهی فینال شد
  • فوتسال قهرمانی آسیا / تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان
  • عیدیان راهی فینال شد
  • «یوکوهاما مارینوس» ژاپن راهی فینال لیگ قهرمانان شد
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد/صعود ملی‌پوشان به مرحله نیمه نهایی
  • تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان از آسیا
  • لیگ قهرمانان آسیا| صعود العین امارات به فینال با حذف الهلال
  • تکلیف سهمیه جام‌جهانی در صورت صعود ازبک/ احتمال برگزاری دو فینال
  • اسطوره استقلال، خوشحال‌ترین ایرانی از شکست الهلال!
  • «العین» به فینال آسیا صعود کرد/ «الهلال» و ستاره‌هایش حذف شدند