Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، طبق گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی بیش از ۷۰ درصد نیاز لوازم خانگی کشور توسط واحد‌های تولیدی در داخل تامین می‌شود و تنها ۳۰ درصد آن وارداتی است که برای رفع این مشکل نیز تدابیری اندیشیده شده است.

تقریبا ۲ ماه پیش بود که رهبر انقلاب طی نامه به حجت الاسلام رییسی رئیس جمهور کشورمان خواستار ممنوعیت واردات لوازم خانگی به داخل کشور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت این موضوع آنقدر بالا بود که بلافاصله از دفتر ریاست جمهوری به وزرای اقتصاد و صمت دستور ممنوعیت واردات داده شد.

کارخانه های تولید لوازم خانگی زیادی وجود دارند که با همت جوانان این مرز و بوم و دانش فنی و داخلی می توانند با اندکی حمایت بیشتر نیاز کشور را از این اقلام تامین کنند.

یکی از این کارخانه‌ها که تقریبا نیاز حدود ۵۰ درصدی کشور را در تولید لوازم خانگی برعهده دارد در شهرک صنعتی سمنان واقع است.

تلفیق تلاش و همت در این واحد تولیدی باعث شده تا هم جوانان بومی مشغول به کار شوند و کسب روزی کنند و هم مردم اعتماد بیشتری به تولید کالای داخل داشته باشند.

محمدحسین حدادیان مدیرعامل این واحد تولیدی لوازم خانگی در سمنان در گفتگو با خبرنگار ما از تولید انواع اقلام لوازم خانگی در این کارخانه خبر داد و گفت: در این جا انواع ماشین لباس شویی‌های مینی واش، اتوماتیک و دوقلو در ۱۵ مدل، انواع پنکه، کولر، جاروبرقی و تلویزیون تولید می‌شود.

وی افزود: این واحد تولیدی روزانه ۵۰۰ دستگاه انواع این لوازم را تولید و راهی بازار می‌کند.

محمدحسین حدادیان از کیفیت بالای لوازم خانگی در این کارخانه خبر داد و تاکید کرد: کیفیت مواد اولیه ای که در تولید بکارگرفته می‌شود در کنار نیرو‌های بومی و جوان باعث شده تا حرف اول را در کشور بزنیم.

مدیرعامل این واحد تولید لوازم خانگی در سمنان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مواد اولیه در تولیدات محصول این کارخانه بومی سازی شده است ابراز داشت: با اتکا به نیرو‌های خودی و شرکت‌های دانش بنیان توانسته ایم با بومی سازی محصولات و مواد اولیه آن‌ها قدمی محکم و مثبت جهت رشد اقتصادی و صادرات کشور برداریم.

اعتماد به جوانان ایرانی ، زبانزد تولید کالای با کیفیت 

وقتی صحبت از اعتماد به خلاقیت و بکارگیری جوانان ایرانی می‌شود طبیعی است که یک کالای ایرانی بازار خودش را پیدا می‌کند و زبانزد همگان می‌شود که یک نمونه آن اقای نعمان جمالی بازرگان عراقی است که در زمان تهیه گزارش ما برای خرید و سفارش بیش از ۴ هزار انواع لواز خانگی از سلیمانیه عراق به سمنان سفر کرده بود.

این تاجر عراقی در حاشیه بازدید از این کارخانه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بنده ۳ ساله که از این واحد تولیدی کالا‌های متنوعی را خریداری می‌کنم و به کشور عراق می‌فرستم و این کالا‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

علاوه بر جلب اعتماد و تامین نیاز داخلی توسط این واحد تولیدی و صادرات این محصول به کشور های عراق ، افغانستان ، پاکستان ، سوریه و بلاروس این کارخانه با مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم می کند.

صبور مدیر داخلی کارخانه تولید لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن بیان اینکه مشکلاتی در تامین مواد اولیه و دیر رسیدن آن ها بدست ما توسط دلال ها وجود دارد  گفت: برداشتن موانع و مشکلات کارخانه قطعا مسیر همواری تری را برای افزایش تولید و صادرات محصولات برای ما بوجود خواهد آورد.

گزارش از کمیل گل هاشم

انتهای پیام / گ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات لوازم خانگی تولید لوازم خانگی واحد تولیدی لوازم خانگی واحد تولید مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: امسال بهار طبیعت و بهار قرآن با بارش رحمت الهی همراه بود و این بارش الهی موجب امید و نشاط در جامعه شده است.

وی با عنوان این مطلب که بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اسلامی همراه با هر سختی آسانی و گشایش است و این سنت الهی است، گفت: زیرساخت‌های لازم در جمهوری اسلامی برقرار شده است و امروز شاهد به ثمر نشستن این زیرساخت‌ها هستیم.

امام‌جمعه ایلام در ادامه با اشاره به نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم‌رهبری اظهار داشت: مقام معظم‌رهبری چندین سال بر اقتصاد تاکید دارند و انتظار می‌رود که در استان نیز برای تحقق شعار سال تلاش کرد.

وی با عنوان این مطلب که لازم است نیرو‌های متخصص و خوش‌فکر در استان برنامه‌ریزی کنند که چگونه از ظرفیت‌های استان برای توسعه اقتصادی استان بهره‌مند شویم، اضافه کرد: در این راستا مشاغل خانگی و صنایع دستی در استان، زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است و جای کار در استان وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی، توجه به همین مشاغل خانگی است، تاکید کرد: زمینه این کار در استان فراوان بوده و پیشینه صنایع دستی در استان وجود دارد و می‌باید به آن توجه کافی شود.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه کسب و کار و تولید صنایع دستی در خانوارها، گفت: برای جهش تولید لازم است از ظرفیت فنی و حرفه‌ای در جهت آموزش صنایع دستی و مشاغل خانگی برای تحقق شعار سال در استان استفاده شود.

وی با تاکید بر دایر نمودن نمایشگاه صنایع دستی در کشور عراق و معرفی صنایع دستی و محصولات استان به سایر کشورها، گفت: شناخت این توانمندی‌ها و ایجاد بستر و تسهیل در بالفعل کردن این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و ارائه تسهیلات از جمله وظایف و کارکرد‌های دولت است که باید این حوزه در استان مورد توجه قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • کیا سید؛ از طراحی تا ساخت در کارخانه اسلواکی (فیلم)
  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • فعالیت زندانیان در ۱۰۰۰ واحد تولیدی + فیلم
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • تحلیلی بر پیش نیازهای تحقق شعار سال
  • ۳۰۰ واحد تولیدی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم احیا شد