Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین و روسیه برای فشار روی شورای امنیت به منظور کاستن از تحریم‌های ضد کره‌شمالی تلاش می‌کنند و قصد دارند اقدام سال ۲۰۱۹ برای حذف ممنوعیتی علیه صادرات مجسمه، غذاهای دریایی و منسوجات پیونگ‌یانگ را به جریان بیندازند و آن را به گونه‌ای توسعه دهند که شامل لغو سقف واردات نفت پالایش‌شده شود.

در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که دوشنبه به دست خبرگزاری رویترز رسید، چین و روسیه از این شورای ۱۵ عضوی می‌خواهند که این تحریم‌ها را «با هدف بهبود معیشت غیرنظامیان» در این کشور منزوی آسیایی لغو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره‌شمالی از سال ۲۰۰۶ به دلیل برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود تحت تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته است.

پیش‌نویس قطعنامه همچنین شامل سایر اقداماتی است که برای اولین بار تقریباً دو سال پیش از طرف روسیه و چین پیشنهاد شد، از جمله لغو ممنوعیت کار اتباع کره‌شمالی در خارج از این کشور و معافیت پروژه‌های همکاری ریلی و جاده‌ای بین دو کره از تحریم‌ها.

بسیاری از دیپلمات‌های سازمان ملل متحد که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که پیش‌نویس قطعنامه به‌روز شده حمایت اندکی را جلب خواهد کرد. در سال ۲۰۱۹ روسیه و چین دو دور مذاکرات غیر رسمی درباره این پیش‌نویس قطعنامه برگزار کردند، اما هرگز آن را رسما برای رای‌گیری ارائه ندادند.

دیپلمات‌ها روز دوشنبه گفتند که چین و روسیه هنوز هیچ مذاکره‌ای درباره پیش‌نویس قطعنامه جدید خود برنامه‌ریزی نکرده‌اند. یک قطعنامه برای تصویب نیاز به ۹ رأی موافق و بدون وتوی ایالات متحده، فرانسه، انگلیس، روسیه یا چین دارد.

هیات‌های روسیه و چین در سازمان ملل متحد در رابطه با این پیش‌نویس جدید که به گفته دیپلمات‌ها از روز جمعه در میان اعضای شورای امنیت دست به دست می‌چرخد، صحبتی نکرده‌اند. 

این پیش‌نویس جدید شورای امنیت را وادار می‌کند که به «وضعیت دشوار اقتصادی و معیشتی کره‌شمالی در سال‌های اخیر اذعان و بر لزوم احترام به نگرانی‌های امنیتی مشروع کره‌شمالی تأکید کرده و رفاه، کرامت ذاتی و حقوق مردم کره‌شمالی را تضمین کند.»

ماه گذشته ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت: خواست چین همواره این بوده است که ما باید به بُعد انسانی ناشی از تحریم‌های شورای امنیت هم بپردازیم. همچنان پیش‌نویس قطعنامه سال ۲۰۱۹ روی میز است.

یک سخنگوی هیات آمریکا در سازمان ملل از اظهارنظر درباره گفت‌وگوهای خصوصی داخل شورای امنیت خودداری کرد، اما گفت تمام اعضای سازمان ملل باید روی کسانی تمرکز کنند که تحریم‌های فعلی را نقض می‌کنند.

این سخنگو افزود: شورای امنیت بارها تأیید کرده است که آماده است تا اقدامات را در صورت لزوم با توجه به پایبندی کره‌شمالی اصلاح، تعلیق یا لغو کند. با این حال، کره‌شمالی هیچ اقدامی برای پیروی از خواسته‌های شورای امنیت در مورد برنامه‌های ممنوعه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود انجام نداده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پیش نویس قطعنامه شورای امنیت چین و روسیه سازمان ملل کره شمالی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد