Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «چارقدی پر از ماهی گلی» به قلم «معصومه هوشمند» که به تازگی در اختیار علاقمندان به ادبیات پایداری قرار گرفته، روایت‌های مادران شهدای خطۀ هرمزگان از حس و حال‌شان در طول هشت سال جنگ تحمیلی است.

به گزارش قدس آنلاین، کتاب چارقدی پر از ماهی گلی به قلم معصومه هوشمند مجموعه‌ای از روایت‌های مادران شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کتاب، ۹ روایت از ۱۰ مادر شهید خطه هرمزگان را می‌بینیم. از جمله این شهدا که روایت مادرانشان در کتاب آمده است می‌توان به موسی کاتبی، علی اکرامی، فرزاد مسافری، محمدرضا یزدی یحیی‌آبادی، عبدالرضا مجیدی، رضا و حسین رایکا، اسحاق اسطحی، غلام شاه‌ذاکری‌قشمی و علیرضا آرمات اشاره کرد.

محوریت اصلی هریک از روایت‌های کتاب گفتن از حس و حال و لحظه‌هایی است که هرکدام از مادران شهدا در زمان جنگ تحمیلی تجربه کردند.

این لحظه‌ها تا زمان شنیدن خبر شهادت فرزندشان ادامه دارد. به گفته نویسنده کتاب، چارقدی پر از ماهی گلی نتیجه آشنایی او با اعظم پشت‌مشهدی، کارشناس مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری هرمزگان است که بخش عمده‌ای از مصاحبه‌های کتاب را انجام داده است.

انوشیروان پیش دار رییس حوزه هنری هرمزگان پیش تر در مورد این کتاب گفته بود: همواره تلاش حوزه هنری این بوده تا ضمن بازگویی و روایت تاریخ شفاهی این مرز و بوم و بیان رشادت ها و از جان گذشتگی مردم ایران، به بررسی لایه های پنهان دفاع مقدس بپردازد.

انگیزه و تعهد هنرمند به مسائل ملی میهنی زمینه تعالی و رشد در عرصه های فرهنگی است. نیروی جوان و متعهدی که در مجموعه حوزه هنری هرمزگان مشغول فعالیت فرهنگی و هنری هستند به واسطه علاقه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، باعث ایجاد فضایی سالم و ارائه هنر متعهد به جامعه شده است.

این‌کتاب با ۲۱۲ صفحه و شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کتاب چارقدی پر از ماهی گلی تازه های نشر چارقدی پر از ماهی گلی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مسئول اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: این کتاب با نام "خط به خط چین دامنت شعر است " با حضور جمع کثیری از اصحاب قلم و اندیشه رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: رونمایی از عروسک‌های «دادا و کاکا» در هرمزگان

امیر غنی زاده افزود: این مجموعه ی شعر سومین کتاب از مسلم محبی است که با استقبال شعر دوستان و اهالی ادب و سخنوری قرار گرفت.

وی گفت: محبی ، جوان اهل رضوان فین است که هم اکنون مسئولیت انجمن ادبی شعر ودریای هرمزگان را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد