Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ محمدجواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در برنامه جهان آرا گفت: در سیاست، دوست دائمی و دشمن خارجی نداریم و به نظرم رابطه با آمریکا هم خارج از این چارچوب نخواهد بود.

وی افزود: تسخیر سفارت آمریکا عملی غیر حقوقی بر اساس قوانین بین‌المللی ولی ناشی از فضایی که مردم ایران در آن دوره داشتند بود، ترس از اینکه دوباره به دوران پیش از انقلاب بازگردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق شناس با بیان اینکه برجام تصمیم نظام بود، گفت: امیدواریم دولت آقای رئیسی نسبت به رفع نگرانی مردم تلاش کند، انتظار هم این بود که در یکصد روز اول، تحرکی برای آرامش کشور شاهد باشیم.بیانیه دیروز آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد ما داریم زمان را از دست می‌دهیم.

وی با طرح این انتقاد که «این شده یک پدیده در کشور ما که به سفارت‌ها حمله کنند» گفت: امروز هیچ کس نیست که از حمله به سفارت عربستان دفاع کند، چه کسی بابت این موضوع دستگیر و محاکمه شد؟

 

 

حق شناس گفت: دوستان جبهه پایداری، حمایت‌هایشان از احمدی‌نژاد را فراموش کرده‌اند؟

او خاطرنشان کرد: لازم نیست انگشت در چشم آمریکا کنیم، هر جا منافع مشترک داریم می‌توانیم همکاری کنیم.

حق شناس تاکید کرد: نباید همه چیزمان را در سبد روسیه یا چین بگذاریم، پنجره سیاست خارجی ما باید به سوی همه جهان باز باشد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا برجام حمله به سفارت عربستان محمدجواد حق شناس افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان/ پکن بیانیه صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله انتحاری به خودروی حامل مهندسان چینی که در حال کار روی پروژه احداث یک سد در شمال غرب پاکستان هستند، سفارت پکن در اسلام‌آباد از شهروندان خود خواست تا تدابیر امنیتی را افزایش دهند.

این سومین حمله انتحاری ظرف یک هفته به منافع چین در این کشور واقع در جنوب آسیا محسوب می‌شود. دو حمله نخست به ترتیب به یک پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان و بندری راهبردی در جنوب غربی استان بلوچستان صورت گرفت؛ بندری که چینی‌ها در آن در حال احداث پروژه‌های زیرساختی به ارزش میلیاردها دلار هستند.

مهندسان چینی در مسیر اسلام‌آباد به محل احداث یک سد در ولایت خیبر پختونخواه بودند که هدف حمله انتحاری قرار گرفتند. در این حمله پنج چینی و راننده پاکستانی خودرو کشته شدند.

شهر داسو که قرار است این پروژه بزرگ در آن احداث شود، در گذشته نیز هدف حملات انتحاری قرار گرفته بود. در سال ۲۰۲۱، بمب‌گذاری در یک اتوبوس به مرگ ۱۳ نفر شامل ۹ شهروند چینی منجر شد.

سفارت پکن در اسلام‌آباد ضمن درخواست تحقیقات جامع درباره این حادثه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفارت چین و کنسولگری‌های این کشور در پاکستان، بلافاصله اقدامات اضطراری را آغاز کرده و از طرف پاکستانی می‌خواهند تا تحقیقات جامعی انجام داده و خاطیان را به شدت مجازات و برای حفاظت از شهروندان چینی، تدابیر عملی و موثر اتخاذ کند.

در بخش دیگری از این بیانیه به شهروندان چینی حاضر در پاکستان هشدار داده شده است که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و هوشیار بمانند.

کد خبر 6063334

دیگر خبرها

  • پاسخ شنیدنی یک جامعه شناس به افرادی که فکر می‌کنند «حمله نظامی» هم راه‌حلی برای بهبود شرایط است!
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • فیلم| افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • (ویدیو) افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان/ پکن بیانیه صادر کرد
  • حمله اردنی‌ها به سفارت رژیم صهیونیستی + فیلم
  • ببینید| توصیه یک جامعه‌شناس به مشوقان افزایش جمعیت در کشور
  • تلاش اردنی‌ها برای حمله به سفارت اسرائیل (فیلم)