Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در همایش موتورسیکلت‌سواران سنگین در ستاد پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه موضوع تردد موتور سیکلت ها در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است اظهار داشت: با مزایایی که موتورسیکلت‌های سنگین دارند می‌توان از آنها درست، بجا و با ساماندهی و نظم استفاده کرد ولی هم اکنون راکبین از معایب آن استفاده می کنند که می توان با ساماندهی و یک نظم، از مزایای آنها استفاده بجا و درست کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: هیچ مجوزی معتبر نیست مگر پلاک وسیله نقلیه که به جز آن تردد این موتورها در سطح شهرها و جاده ها و معابر ممنوع است و تا زمانی که قانون اصلاح نشده، قانون قبلی سر جای خود است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: جامعه از ما آسایش می‌خواهد و نمی‌توانیم اجازه تردد و تخلفات متعدد را به موتورهای سنگین در سطح معابر بدهیم.

وی گفت: اینکه عده ای بخواهند در سطح راهها بصورت فردی و گروهی اقدام به تردد با موتورسنگین کرده و ایجاد رعب و وحشت کنند اصلا برای پلیس قابل قبول نیست و برخی از این راکبین حتی نمی توانند بر روی دوچرخ این وسیله کنترل داشته باشند حال اینکه برخی تک چرخ هم زده و با عکس گرفتن از خود در این حالات در فضای مجازی این کار خود را نشان می دهند و با این اقدام آسیب هایی که ممکن است به خود و دیگران بزنند شاید قابل جبران نباشد.

وی گفت: اگر پلیس به وظیفه قانونی خود در مورد توقیف و برخورد با ناهنجاریهای موتورسیکلت‌های سنگین عمل می‌کند این خواست و درخواست و مطالبه گری مردم است و شهروندان این موضوع را از پلیس راهور تقاضا می کنند و اگر در این خصوص کوتاهی و مماشات شده اشتباه کرده ایم.

سردار حمیدی گفت :چرا باید شهروندان نیمه های شب از خواب بپرند چرا که فردی یک موتور خریده و با دوست خود و با صدای ناهنجار در معابر و بزرگراهها تردد می کند و آسایش و امنیت شهروندان را بر هم میزند و چه تضمینی وجود دارد که اگر به فردی این موتورسیکلت سنگین را تحویل بدهیم و وی ظرفیت استفاده از این وسیله را داشته باشد؟

سردار حمیدی افزود: الان با این تعداد معدود موتورسیکلت که بعضا در شهر تردد می کنند و باعث ایجاد ناهنجاری می شوند وضعیت ما این است؛ چه برسد به آن موقع که این وسیله پلاک شود و به تعداد زیاد در شهر تردد کنند و هیچ مدیر و مسئولی بخاطر همه این موارد به خود اجازه نمی دهد که به این دسته وقشر مجوز تردد بدهد و ما نمی توانیم بی تفاوت باشیم چون وظیفه ذاتی ماست و جامعه این را از ما می‌خواهد.

وی با بیان اینکه برای ما جان و مال، سلامت و امنیت مردم بسیار مهم است تصریح کرد: حال آنکه کسی بخواهد اینها را برهم بزند پلیس با آن برخورد می کند؛ پلیس هم اکنون موتورهای سنگین فاقد پلاک را توقیف می کند و اگرهم زمانی قرار باشد که این موتورها شماره گذاری شوند در صورت تخلف بازهم نسبت به توقیف آنها اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: پلیس راهور تهران بزرگ از سال گذشته به صورت جد برخورد با موتورسیکلت سواران سنگین را در دستور کار خود قرار داده و مراجع قضایی بدلیل اهمیت موضوع ، از این اقدام حمایت کردند و احکام خیلی ویژه ای را برای موتورسیکلت سوارانی که واقعا نظم شهر و ایمنی سایرین را بخطر انداختند صادر کردند و با این پشتوانه قضایی تعداد زیادی از این موتورسیکلت های متخلف را توقیف کرده ایم .

وی افزود : در همین خصوص جلسه آموزشی برای آنها داشتیم تا نقطه نظرات ، آسیب ها و تحلیل هایی که از رفتارهای پرخطر می تواند در این حوزه ایجاد شود را بررسی نماییم که امید است با تداوم این آموزشها اصلاح رفتار صورت گرفته و جامعه شاهد کاهش رفتارهای پر خطر باشد.

وی اشاره کرد : راکبان موتور سیکلت‌های سنگین باید برای تخلیه هیجان‌های خود به پیست‌ها مراجعه کنند.

سردار حمیدی گفت : اصل موضوع بر این است که وسیله نقلیه ای که فاقد پلاک است مجوز تردد در سطح جاده ها و شهرها را ندارد و پلیس راهور تهران بزرگ نیز مبتنی بر همین اصل قانونی ، به دارندگان این نوع موتورسیکلت نباید اجازه تردد بدهد و ما نیز در تلاش هستیم که برای سامان دهی وضع موجود اتفاقات بهتری روی دهد.

وی بیان داشت: ما برای ساماندهی موتورسیکلت‌های سنگین و هویت بخشی به آنها اقدامات خود را در حوزه‌هایی که می توان پیگیری کرد انجام داده و حل این موضوع یک کار فردی نیست و باید یک اقدام جمعی صورت بگیرد و صدور مجوز ترددها فقط در اختیار پلیس نبوده و سازمان های مختلف در حوزه قوانین و مقررات باید ورود کرده و پلیس هم نقطه نظرات کارشناسی خود را ارایه می دهد و هر چه که قانون شود و تصمیم بگیرند ، پلیس آنرا اجرا خواهد کرد.

سردار حمیدی با بیان اینکه پلیس با متخلفان برخورد خواهد کرد خاطرنشان کرد: ضمن اینکه موتورسیکلت متخلفان توقیف خواهد شد این موتورسواران به مراجع قصایی معرفی خواهند شد چرا که برهم زدن نظم و امنیت شهروندان خط قرمز پلیس بوده و ما مطالبات شهروندان را پیگیری می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت موتور سیکلت توقیف موتور سیکلت سنگین موتورسواران متخلف صدای ناهنجار خط قرمز پلیس پلیس راهور اعمال قانون پلاک سردار حمیدی تهران بزرگ پلیس راهور رئیس پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از فوت کودک شش ساله بر اثر تصادف موتورسیکلت با خودرو در شهرستان برخوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی اصغر زارع اظهار کرد: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف منجر به فوت در بلوار نبی اکرم شهرستان برخوار، مأموران این پلیس به همراه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند.

وی افزود: پس از بررسی دقیق صحنه مشخص شد راکب ۱۳ ساله موتورسیکلت که بدون گواهینامه و مهارت کافی در رانندگی بوده است، بر اثر بی احتیاطی و نداشتن توجه به جلو با یک دستگاه سواری پیکان برخورد می‌کند که در این سانحه ترک‌نشین موتور که کودکی شش ساله بود به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف فوت کرد و راکب نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: لازمه رانندگی و استفاده از هر نوع وسیله نقلیه موتوری، داشتن گواهینامه مربوط و مهارت کافی در رانندگی با آن وسیله نقلیه بوده، لذا از خانواده‌ها خواسته می‌شود از در اختیار قرار دادن موتورسیکلت و خودرو به فرزندان خود قبل از رسیدن آنها به سن قانونی و دریافت گواهینامه رانندگی خودداری کنند و نظارت و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به فرزاندان خود داشته باشند.

کد خبر 746995

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف ۵۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف در هرسین
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله