Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@18:43:36 GMT

۵ دلیل برای خرید هوآوی Nova ۸i

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۶۱۳۶

 

برای خرید یک گوشی هوشمند چه خصوصیاتی مهم است؟ آیا خصوصیات خاصی وجود دارد که بتواند شما را برای خرید یک گوشی هوشمند مجاب کند؟ سری Nova هوآوی از جمله خوش‌نامان حیطه گوشی‌های هوشمند میان‌رده است که به داشتن امکانات سطح بالا و قیمت مناسب مشهور هستند. میان‌رده‌های قدرتمندی که در بعضی قابلیت‌ها امکان رقابت با گوشی‌های پرچم‌دار را نیز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروش 190 میلیونی از سری نوا (Nova) تا کنون خود دلیل محکمی برای محبوبیت و موفقیت این سری از گوشی‌های میان‌رده هوآوی به حساب می‌آید.

در این مقاله سعی شده تا شما را با پنج خصوصیت خاص گوشی هوشمند هوآوی Nova 8i آشنا کنیم. خصوصیاتی که هر کدام شاید دلیلی خاص برای خرید این گوشی هوشمند میان‌رده باشند.

سوپر شارژ 66 واتی

یکی از خاص‌ترین قابلیت‌های هواوی نوا 8i، سوپر شارژ 66 واتی آن است که فقط در تعداد بسیار کمی از مدل‌های پرچم‌دار موجود بازار در دسترس قرار دارد. این سوپر شارژ فوق‌العاده رکوردهای عجیبی را برای شارژ نوا 8i از خود به جای گذاشته است. شارژ 60 درصد از ظرفیت باتری گوشی فقط در 17 دقیقه دستاوردی است که کمتر گوشی هوشمندی در بازار کنونی امکان ارائه آن را دارد.

این فناوری که به صورت اختصاصی توسط هوآوی توسعه پیدا کرده است توانایی شارژ کامل گوشی در مدت زمان 38 دقیقه را دارد. در کنار این قدرت شارژ بالا، هوآوی به صورت اختصاصی هوش مصنوعی سطح بالایی را توسعه داده که به کمک آن مصرف باتری 4300 میلی‌آمپری به شکلی بهینه مدیریت شده و امکان پایداری بیشتر برای باتری فراهم شده است.

نکته پایانی مربوط به شارژ و باتری در گوشی هواوی Nova 8i در مورد رابط کاربری گوشی است. EMUI 11 که به شکلی طراحی شده تا به هرچه بهینه‌تر شدن مصرف شارژ باتری کمک کند. این رابط کاربری روان و سبک نیز به دست متخصصان هوآوی ساخته و پرداخته شده است. نکته مهم اینکه شارژر گرانقیمت و 66 واتی این گوشی به همراه آن در جعبه موجود خواهد بود.

دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی

هوآوی یکی از بهترین سازندگان دوربین در گوشی‌های هوشمند است. دلیل این مدعا نیز قرارگیری چند گوشی از این شرکت در بین بهترین‌ها است. برای مثال در رده‌بندی موسسه معتبر DXO Mark چند مدل از محصولات هوآوی جایگاه‌های اول و بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. با توجه به این تاریخچه می‌توان انتظار داشت که دوربین گوشی هوشمند هوآوی Nova 8i نیز عملکرد قوق‌العاده‌ای داشته باشد.

این دوربین چهارگانه از چهار دوربین مختلف تشکیل شده است. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی برای ثبت جزئیات، دوربین 8 مگاپیکسلی برای زاویه دید گسترده 120 درجه، دوربین 2 مگاپیکسلی عمق میدان و دوربین 2 مگاپیکسل ویژه عکاسی ماکرو (از فاصله کم) چهار بخش اصلی این دوربین را تشکیل می‌دهند. امکان فیلمبرداری و عکاسی با جزئیات زیاد به کمک حسگر 64 مگاپیکسلی و قدرتمند در این گوشی مهیا شده است.

برای دوربین سلفی و در کنار صفحه نمایش دستگاه نیز یک دوربین 16 مگاپیکسلی تعبیه شده که به کمک حالت‌های مختلف عکاسی پرتره، حالت زیبایی و حالت مخصوص شب بهترین تصاویر از شما را ثبت خواهد کرد.

طراحی زیبا در دستان شما

گوشی هوشمند هوآوی Nova 8i وارث زیباشناسی رده‌بالا و رنگ‌بندی پویا سری نوا در بخش طراحی است. این گوشی ضمن ارائه جلوه‌های بصری جذاب، با قرار گرفتن در دستان شما حسی عالی ایجاد خواهد کرد. برای ساخت بدنه این گوشی از متدی پیشرفته به نامNCVM  استفاده شده است که به کمک آن ترکیبی جذاب از رنگ و سایه‌ها روی بدنه گوشی نقش بسته است.

قرارگیری دوربین گوشی در قسمت مرکزی گوشی و درون یک دایره با فاصله مساوی از طرفین، زیبایی آن را دو چندان کرده و طرحی خاص به آن داده است. این گوشی در چند رنگ در بازار ایران وجود دارد که همگی جوان‌پسند و شیک هستند.

صفحه نمایش با حاشیه باریک

صفحه نمایش گوشی هوآوی Nova 8i از نوع TFT LCD (IPS) و 6.67 اینچی است. این صفحه نمایش تقریبا هیچ حاشیه‌ای در اطراف خود ندارد تا جایی که این حاشیه فقط در حدود 1.3 میلی‌متر است. به این ترتیب نسبت صفحه نمایش به بدنه در این گوشی به عدد اعجاب‌انگیز 94.7 درصد می‌رسد. تقریبا تمامی بخش جلویی بدنه هوآوی نوا 8آی را صفحه نمایش تشکیل داده است.

ابعاد تصویر در این نمایشگر 2376 در 1080 بوده و از کیفیت FHD+ پشتیبانی می‌کند. وسعت رنگی بالا و قابلیت نمایش 16.7 میلیون رنگ در آن باعث هر چه جذاب‌تر شدن تصاویر و ویدیوها در آن شده است. تصویری بدون مرز و خوش‌کیفیت.

پردازنده و بخش سخت‌افزاری

قلب تپنده هوآوی نوا 8i پردازنده Qualcomm® Snapdragon™ 662 است که توان پردازشی لازم برای تمامی کارهای روزانه شما از چک کردن ای‌میل و گردش در فضای مجازی تا اجرای بازی‌های معمول و سه‌بعدی را به کاربر می‌دهد. این پردازنده با توجه به قیمت از عملکرد مطلوبی برخوردار است.

البته در بخش عملکرد گرافیکی نباید از نقش پردازنده گرافیکی Adreno 610 و 8 گیگابایت حافظه رم به‌کار رفته در این گوشی به راحتی گذر کرد که در کنار هم یک ترکیب ایده‌آل در بخش سخت‌افزاری گوشی فراهم کرده‌اند.

در این بخش باید به حافظه داخلی بزرگ و 128 گیگابایتی گوشی نیز اشاره کرد که فضای کافی برای برنامه‌ها، بازی‌ها، ویدیوها و دیگر محتوای مورد علاقه کاربر فراهم کرده است. از دیگر مشخصات هواوی Nova 8i می‌توان به بلوتوث 5.0، درگاه USB Type-C، حسگر اثر انگشت، حسگر نورمحیطی، قطب‌نما دیجیتال، جاذبه‌سنج و ژیروسکوپ اشاره کرد.

سخن پایانی

گوشی هوشمند هوآوی Nova 8i به تازگی وارد بازار ایران شده است و یکی از انتخاب‌های خاص بازار میان‌رده‌های ایران است که با خصوصیات رده‌بالا خود می تواند یک انتخاب خوب برای کاربران باشد. این گوشی هم‌اکنون با پشتیبانی و گارانتی رسمی در فروشگاه‌های منتخب هوآوی در دسترس مخاطبین قرار دارد.

همچنین امکان خرید این گوشی زیبا از طریق این لینک وجود دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطرات و عوارض باتری به باتری خودرو

در دنیای کنونی، خودرو‌ها به مجموعه‌ای پیچیده از سیستم‌های الکترونیکی تبدیل شده‌اند. همان‌طور که می‌دانید، هر دستگاه الکترونیکی در برابر افزایش ناگهانی ولتاژ آسیب‌پذیر است. این دقیقا همان چیزی است که در هنگام باتری به باتری کردن ماشین‌های مدرن ممکن است رخ دهد. یک اتصال اشتباه یا رعایت نکردن دستورالعمل‌های ایمنی می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی و هزینه‌های تعمیر گزاف شود. برقکاران باتجربه بار‌ها شاهد خودرو‌هایی بوده‌اند که پس از باتری به باتری شدن، دچار مشکلات مختلفی شده‌اند. در ادامه به خطرات این کار به نقل از «بانک خودرو» اشاره می‌کنیم.

آسیب‌های خودرو در اثر باتری به باتری 

۱. سوختن کامپیوتر خودرو ECU|افزایش ناگهانی ولتاژ ناشی از باتری به باتری کردن، می‌تواند به ECU آسیب جدی وارد کند. این موضوع بر عملکرد آلترناتور، پمپ بنزین و حتی فیوز‌ها تأثیر می‌گذارد و ممکن است به خرابی این قطعات منجر شود.

۲. اختلال در سیستم کنترل کشش و پایداری| در خودرو‌های مجهز به سیستم کنترل پایداری و کشش، رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازنده در باتری به باتری کردن ضروری است. در غیر این صورت، این سیستم ممکن است دچار اختلال شده و منجر به بی‌ثباتی در کنترل خودرو و به خطر افتادن امنیت راننده و سایر سرنشینان شود.

۳. آسیب به سیستم فرمان برقی| رعایت نکردن دستورالعمل‌ها در باتری به باتری می‌تواند به سیستم فرمان برقی آسیب وارد کند. در نتیجه، فرمان سفت و کنترل خودرو دشوارتر می‌شود که مسلما این مسئله می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

۴. عملکرد نادرست کیسه هوا|پس از باتری به باتری کردن، ممکن است سیستم ایربگ دچار اختلال شود و در صورت تصادف، به درستی عمل نکند. عواقب چنین اتفاقی می‌تواند بسیار وخیم باشد و شاید نتوان آن را به هیچ طریق جبران کرد.

۵. آسیب به خودروی دارای باتری سالم| گاهی اوقات از خودرو‌های مدرن برای باتری به باتری کردن خودرو‌های قدیمی استفاده می‌شود. این کار می‌تواند منجر به افزایش ناگهانی ولتاژ در خودروی مدرن و آسیب به سیستم‌های الکترونیکی گران‌قیمت آن شود.

چه باید کرد؟

اگر به باتری به باتری کردن خودرو نیاز دارید، بهترین کار این است که ابتدا با متخصص برق خودرو تماس بگیرید. او یک بررسی کامل از باتری و علایم خرابی دینام ماشین انجام می‌دهد و بعد از تشخیص سلامت دینام، درباره انتخاب باتری مناسب برای خودروی شما نیز مشاوره لازم را خواهد داد. با این حال اگر نیاز بود خودتان این کار را انجام دهید، به ادامه مطلب توجه فرمایید.

شارژ باتری ماشین از خودروی دیگر

هنگامی که باتری ماشین شما خالی شده است، راه‌های مختلفی برای احیای آن وجود دارد. ساده‌ترین راه برای خروج از چنین وضعیتی، شارژ باتری ماشین توسط خودروی دیگری است. به این فرایند، باتری به باتری یا جامپ استارت گفته می‌شود. برای این کار، به خودروی دیگری با باتری سالم و چند وسیله ضروری نیاز دارید.

لوازم مورد نیاز| کابل باتری به باتری، دستکش لاستیکی، خودرویی با باتری کاملاً شارژ شده.

بررسی‌های اولیه

 قبل از شروع فرایند باتری به باتری، برای جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای، باید وضعیت باتری را بررسی کنید. مطمئن شوید که باتری نشتی اسید ندارد. همچنین، هرگونه ترک قابل مشاهده روی بدنه باتری را بررسی کنید. اگر همه چیز خوب بود، می‌توانید با کمک خودروی دیگر، فرایند روشن کردن ماشین را شروع کنید.

مراحل باتری به باتری

 خودروی سالم یا ماشین با باتری شارژ شده، باید به صورت موازی یا مقابل ماشین شما پارک شود. سپس، کاپوت هر دو ماشین را باز کنید و ترمینال‌های مثبت و منفی باتری را که به ترتیب با نماد‌های + و - مشخص شده‌اند، پیدا کنید. در تشخیص ترمینال‌ها اشتباه نکنید، زیرا اتصال نادرست سیم‌ها ممکن است منجر به حادثه‌ای مرگبار و انفجار باتری شود. پس از تشخیص ترمینال‌ها، کابل باتری به باتری را بیرون بیاورید و فرایند اتصال را شروع کنید. کابل باتری مثبت (معمولاً به رنگ قرمز) را به ترمینال مثبت باتری خالی وصل کنید. حالا، انتهای دیگر کابل باتری مثبت را به ترمینال مثبت باتری شارژ شده وصل کنید. کابل باتری منفی (معمولاً به رنگ مشکی) را به ترمینال منفی باتری سالم وصل کنید. اکنون، این مرحله را با دقت دنبال کنید. انتهای دیگر کابل منفی را به هر سطح فلزی موجود در ماشین خود وصل کنید. به عنوان مثال، شاسی یا سطح زیر کاپوت. مطمئن شوید که سطح عاری از زنگ زدگی و رنگ باشد. ماشین با باتری شارژ شده را روشن کنید تا کابل باتری شروع به شارژ باتری خالی می‌کند. اجازه دهید موتور حدود ۲-۳ دقیقه کار کند. اکنون ماشین با باتری خالی را روشن کنید و هر دو ماشین را حداقل به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در حالت آرام نگه دارید. این کار به باتری خالی کمک می‌کند تا کمی شارژ شود. توجه داشته باشید که شارژ کامل باتری زمان زیادی طول می‌کشد. موتور هر دو ماشین را خاموش کنید و کابل‌های باتری را به ترتیب معکوس (برداشتن از منفی) جدا کنید تا از جرقه یا آتش‌سوزی جلوگیری شود. موتور ماشین با باتری خالی را روشن کنید و اجازه دهید حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه در حالت آرام کار کند تا بتواند از طریق دینام مقداری شارژ ایجاد کند. پس از باتری به باتری، بهتر است برای شارژ بهتر باتری، به یک رانندگی کوتاه بروید. اجازه دهید باتری کمی بیشتر شارژ شود تا دفعه بعد که ماشین خود را بیرون می‌آورید، با همان مشکل باتری خالی مواجه نشوید. البته باید از سلامت دینام ماشین خودتان هم مطمئن شوید.

نکاتی برای جلوگیری از خطر انفجار

باتری به باتری اگر به درستی انجام شود، فرایندی آسان و ساده است. اگر مراقب نباشید و سیم‌ها را به درستی وصل نکنید، ممکن است منجر به حادثه شود. در این جا نکاتی برای جلوگیری از هرگونه اتفاق ناخوشایند هنگام شارژ باتری ماشین شما آورده شده است: ۱. اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع، تمام ابزار‌های مورد نیاز را در اختیار دارید. ۲. وضعیت ترمینال‌های باتری را بررسی کنید. ۳. کابل باتری منفی را به سطحی عاری از زنگ زدگی و رنگ وصل کنید. ۴. بدون بررسی وضعیت باتری، فرایند باتری به باتری را شروع نکنید. ۵. هنگام اتصال کابل‌های باتری، ترمینال‌های مثبت و منفی را اشتباه نگیرید. ۶. زمانی که موتور ماشین روشن است، کابل‌های باتری را جدا نکنید.

منبع: خراسان

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • خطرات و عوارض باتری به باتری خودرو
  • چگونه باتری ماشین را شارژ کنیم؟
  • باتری های سیلد اسیدی صنعتی و خودرویی
  • قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو + مشخصات Redmi note 12 pro 5g (۲۷ فروردین)
  • گوشی وان‌پلاس Nord CE 4 به صورت جهانی عرضه شد
  • برای شارژ کارتریج پرینتر در محل به کجا مراجعه کنیم؟
  • فیلم| ترفندی برای ترمیم آسیب کابل شارژ تلفن همراه
  • آیا شارژر فندکی برای گوشی ضرر دارد
  • قیمت گوشی سامسونگ a54 امروز (۲۶ فروردین) + مشخصات و دوربین galaxy a54 Samsung
  • دوربین عکاسی حرفه‌ای که یک گوشی هوشمند است!