Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

افزایش 15 درصدی نرخ جابجایی مسافر با ناوگان سواری کرایه بین شهری از 16 آبان ماه 1400 اجرایی می شود.

به گزارش تین نیوز، اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه بین شهری در 2 نامه ای که در تاریخ 27 شهریور و 24 مهر ماه امسال به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارسال کرد، درخواست تعدیل نرخ جابجایی مسافر با سواری کرایه با توجه به هزینه ها را مطرح نمود که با این درخواست موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله هزینه هایی که برای ناوگان سواری کرایه بین شهری افزایش یافته، هزینه حق تمبر صورت وضعیت مسافری است که در سال جاری با افزایش  14 درصدی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: کارمندان پایانه ها هم رقیب ناوگان سواری کرایه شدند بیکاری رانندگان سواری کرایه در پی فعالیت مسافربران شخصی

در کنار این موضوع باید به افزایش هزینه های تعمیر، نگهداری، لوازم یدکی و مصرفی مانند لاستیک و روغن و ... نیز اشاره کرد که تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده حمل دارد.

به گزارش تین نیوز، با توجه به این موارد، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای روز گذشته (10 آبان ماه 1400) در نامه ای به رحمت اله حاجی محمد علی رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی شرکت های سواری کرایه بین شهری کشور و مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه بین شهری  و همچنین عادل اردشیری رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی کارگری رانندگان سواری بین شهری کشور با درخواست آنان در مورد افزایش کرایه ها موافقت کرد.

در بخشی از نامه امانی آمده است: با توجه به اختیار ناشی از دستور العمل تعیین نرخ بلیت حمل و نقل عمومی مسافر جاده ای که در نشست 217 شورای عالی هماهنگی تصویب و به این سازمان ابلاغ شد، بدین وسیله به اطلاع می رساند از مورخ 16 آبان ماه 1400 ، نرخ پایه جابجایی مسافر با سواری کرایه بین شهری به میزان 15 درصد افزایش می یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل لاستیک حمل و نقل جاده ای بلیت حمل و نقل عمومی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای لاستیک سواری کرایه ناوگان سواری کرایه کرایه پایه ناوگان سواری كرایه بین شهری نرخ بلیت حمل و نقل عمومی کرایه حمل و نقل عمومی مسافر صورت وضعیت مسافری سواری کرایه بین شهری جابجایی مسافر حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران جزئیات افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی را اعلام کرد.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جزییات افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی گفت: نرخ بلیت تک سفر که فعلا ۳۳۰۰ تومان است، برای سال ۱۴۰۳ حداکثر مبلغ ۴۳۰۰ تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ را در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش پیش بینی کرده‌ایم و به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی ۴۰ درصد افزایش اعمال شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد خواهند داشت، گفت: در مورد اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی نیز ۴۰ درصد رشد در نظر گرفته شده است.

تشکری هاشمی درباره افزایش نرخ تاکسیرانی نیز گفت: حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است، البته ضریب شیب معابر بطور متوسط ۱۵ درصد خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: افزایش نرخ‌ها از شنبه اول اردیبهشت ماه سال‌جاری لازم الاجراست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • جابجایی بیش از ۳۸۲ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌ های هوشمند مجهزند