Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تداوم سبزپوشی بورس در معاملات امروز، بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم در بورس از بین رفت، موافقت مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس، قیمت نفت برنت در آستانه ۸۵ دلار قرار گرفت، افزایش ارزش دلار قیمت جهانی طلا را پایین آورد و نرخ دلار در صرافی‌های بانکی را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تداوم سبزپوشی بورس در معاملات امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار در چهارمین روز هفته، با افزایش بیش از 14 هزار واحدی همراه شده و به یک میلیون و 375 هزار واحد رسیده است.

جزئیات واگذاری سهام عدالت به جاماندگان

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: یکی از اقدامات مهم مجلس و دولت تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت است که چند میلیون از جمعیت کشور را پوشش می‌دهد. به دلیل فقدان نظام جامع اطلاعات در سال ۸۴، سهام عدالت به دهک‌های پایین اختصاص نیافت. پورابراهیمی با بیان اینکه جلساتی در خصوص تعیین تکلیف جاماندگان این سهام در مجلس داشته‌ایم، گفت: در قالب شش دهک برخی افراد از سهام عدالت جامانده اند که پیگیری و قرار شد که به این افراد سهام عدالت واگذار شود. در چند روز آینده طرح واگذاری سهام به جاماندگان جمع بندی می‌شود و با نگاه مثبت دولت، این طرح ظرف چند روز آینده در دستور کار قرار می‌گیرد و امیدوارم در قالب توافق با دولت این موضوع نهایی شود. وی ادامه داد: رایزنی‌ها را با رئیس جمهور شروع و نامه‌ای را به دولت ارسال کردیم که خوشبختانه با کلیات بحث موافقت شده و این مسئله به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شده است. بعد از موافقت دولت، ما طرح مصوب کمیسیون اقتصادی را یک هفته پس از آن در دستورکار مجلس قرار می‌دهیم. از ۲۰ میلیون نفر جا مانده، گروه اول که حدود ۱۰ میلیون نفر هستند و در گزارش اول کمیسیون به آن اشاره شده که تعدادی از این افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی و بقیه نیز از حوزه کارگران، بازنشستگان و مانند گروه‌هایی که در این حوزه قرار می‌گیرند. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برخی مشکلات و تخلفات در مسیر سهام عدالت افزود: ۱۳ شرکت غیر بورسی هنوز برای واگذاری سهام به دهک‌های پایین جامعه ارزش گذاری نشده است.

بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم در بورس از بین رفت

سیدناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و پیش از رای گیری نمایندگان درباره تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس اوراق بهادار، گفت: میلیون‌ها نفر سهامدار اصلی و خانواده‌های آنها امروز منتظر تصمیم نمایندگان مجلس هستند تا آنهایی که برای جیب خود، سرمایه مادی مردم و از آن مهمتر اعتمادشان به دولت را سلب کرده‌اند، مجازات شوند. نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: درباره افزایش شاخص و افت تاریخی آن که موجب شد ۹۰ درصد سرمایه ملت در حدود هزار و  ۵۰۰ هزار میلیارد تومان ذوب و نابود شود، دو شائبه وجود دارد؛ ابتدا اینکه تأمین کسری بودجه دولت از طریق دست انداختن در سرمایه مردم در بورس صورت گرفته و دوم اینکه اشخاص دانه درشت سیاسی، حقوقی‌ها، شرکت‌های کاغذی و کارگزاران در یک سال چه میزان از سرمایه ملت را به جیب زدند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بررسی تحولات رخ داده در سازمان بورس و اوراق بهادار و چگونگی و علت واقعی تشویق میلیونی مردم به حضور در بورس بدون دادن آموزش لازم به ملت و بررسی اینکه آیا در این فرآیند دولت دنبال کسری بودجه بوده یا خیر، سوال اصلی متقاضیان تحقیق و تفحص است.

موافقت مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس

در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با تایید گزارش کمیسیون اقتصادی با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت کردند.

«غلامرضا مرحبا» پیش از رای گیری در قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی گفت: درپی تقاضا و پذیرش استعفای «حسن قالیباف اصل» از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار، وزیر امور اقتصادی و دارایی بدون رعایت تشریفات قانونی و بدون توجه به شرایط احراز تصدی این جایگاه حساس مدیریتی، گزینه مورد نظر خود را به‌رغم تذکر عضو ناظر مجلس شورای اسلامی به مغایرت شکلی و ماهوی این اقدام؛ به اخذ رای، انتخاب، صدور حکم و معارفه رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار می‌پردازد. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: گزارش عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در جلسه فوق العاده مورخ ۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ کمیسیون اقتصادی، به عنوان کمیسیون تخصصی ذیربط، مطرح و با احراز موارد استنکاف و تخلف از قانون، اعمال ماده (۲۳۴) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و پس از ارجاع هیات رییسه،   رسیدگی و  موارد تخلف اعلامی در گزارش ناظر مجلس و تقاضای ماده (۲۳۴) وارد شناخته شد.

وزیر کار: ۲.۴ میلیون نفر بیکار در کشور داریم

حجت اللّه عبدالملکی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما افزود: طبق آمارهای رسمی حدود دو و چهار دهم میلیون نفر بیکار در کشور داریم، دو و دو دهم میلیون نفر اشتغال ناقص یا ناپایدار دارند، حدود ۲ میلیون نفر ناامید از یافتن کار داریم که جزو جمعیت فعال نیستند، نه و هفت دهم میلیون نفر هم با اشتغال کم درآمد روبرو هستند و همچنین چهار و پنج دهم میلیون نفر هم اشتغال غیر رسمی دارند یعنی بیمه ندارند. عبدالملکی خاطر نشان کرد: همه این گروه‌ها مخاطب برنامه اشتغال دولت باید باشند؛ البته مهمترین گروه بیکاران مطلق هستند اما بقیه گروه‌ها هم باید مخاطب قرار بگیرند. وی تصریح کرد: برنامه‌ای برای بیمه افرادی که اشتغال آنها آتیه ندارد یعنی بیمه نیستند داریم یا افرادی که درآمد کم دارند طبیعتاً درآمد آنها باید افزایش پیدا کند. وی ادامه داد: بخشی از این آمار ناامیدها از یافتن کار هستند که اگر فضای کسب و کار رونق پیدا کند این گروه جزو فعالان بازار کار خواهند بود و استانداردهای رشد اشتغال هم افزایش پیدا می‌کند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر یک سامانه شبیه سامانه جامع اشتغال ایرانیان در وزارتخانه وجود دارد که در حال تکمیل این سامانه هستیم تا به سامانه جامع برسیم و در آن سامانه اطلاعات دقیق خواهد شد؛ هنوز اطلاعات دقیقی از وضع اشتغال و بیکاری مردم که بر اساس آن بتوان سیاست‌های کارآمد انجام داد نداریم و بخشی از اطلاعاتی که الآن داریم تخمین است و این کار به طور جدی پیگیری می‌شود تا بانک اطلاعاتی را تکمیل و سیاست‌ها را کارآمدتر تعریف کنیم.

شرایط مجردها برای ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در پی انتشار محتوایی به نقل از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر امکان ثبت‌نام مجردها در طرح جهش تولید مسکن به اطلاع می‌رساند محتوای اعلام شده صحت نداشته و در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد رفع موانع قانونی استفاده از تسهیلات دولتی بخش مسکن برای مجردهای فاقد شرایط سرپرست خانوار و شرایط مندرج در تبصره یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ را برای تصویب در شورای‌عالی مسکن و هیات وزیران پیگیری می‌کند.

بر اساس تبصره یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل سی‌وپنج (۳۵) سال سن، نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور و افراد معلول جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (۲۰) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور بدون ملاک‌عمل وضعیت تأهل آنها هم می‌توانند در طرح جهش تولید مسکن شرکت کنند و محدودیتی برای مجرد بودن آنها وجود ندارد. همچنین قانون برای سرپرستان خانواده، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. یادآوری می‌شود، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی می‌شوند و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر تغییری در شرایط مجردها برای ثبت‌نام در طرح‌های مسکنی ایجاد نشده است و پیشنهاد امکان ثبت‌نام مجردها در طرح جهش تولید مسکن به شرط تاهل در زمان تحویل واحد مسکونی در دست پیگیری است. بر اساس ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، " فاقدین مسکن" شامل افراد سرپرست خانواری می‌شود که خود و افراد تحت تکفل آنان از تاریخ اول فرودین ۱۳۸۴ (تاریخ اجرای قانون برنامه چهارم توسعه) فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

قیمت نفت برنت در آستانه ۸۵ دلار قرار گرفت

قیمت نفت خام در معاملات امروز، سه‌شنبه، تحت تأثیر تصمیم اوپک برای افزایش کند تولید نفت، رشد کرد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۷:۰۶ به وقت تهران، ۰.۳۰ درصد رشد کرد و به ۸۴.۹۶ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین وست تگزاس آمریکا هم با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۸۴.۲۰ دلار رسید. عامل مهم دیگری که باعث شد قیمت نفت خام رشد کند این بود که چین، بزرگترین مصرف‌کننده نفت خام جهان، برای تأمین تقاضای بالا برای سوخت دیزل، تولید پالایشگاه‌های خود را بالا برد. ادوارد مویا، تحلیل‌گر ارشد اوآندا، می‌گوید: به نظر می‌رسد پس از اینکه اوپک پلاس تولید خود را بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش نداد و گزارش جدید اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که تولید نفت آمریکا ثابت مانده اما افزایش تقاضا باعث شده است ذخایر انبارهای نفت پایین بیایند، قیمت‌های نفت صعودی باقی خواهند ماند. اوپک ماه اکتبر ۲۷.۵ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کرده است که این ۱۹۰ هزار بشکه در روز از ماه قبل بیشتر است اما به سقف مورد توافق افزایش این ماه که ۲۵۴ هزار بشکه در روز بوده، نرسیده است.

افزایش ارزش دلار قیمت جهانی طلا را پایین آورد

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، سه‌شنبه، تحت تأثیر تقویت ارزش دلار در آستانه اعلام نتیجه اجلاس سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو افت کرد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۱۸ به وقت تهران، ۰.۱۵ درصد افت کرد و به ۱٫۷۹۰.۳۲ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه با افت ۰.۲۱ درصدی به ۱٫۷۹۲.۱۰ دلار بازگشت. شاخص دلار که روز گذشته ۰.۳ درصد افت کرده بود صبح سه‌شنبه ۰.۱ درصد تقویت شد. افزایش ارزش دلار باعث می‌شود قیمت خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری بالا رفته و تقاضا برای خرید آن کاهش یابد. کاهش تقاضای خرید قیمت‌ها را پایین می‌آورد. اجلاس سیاست‌گذاری ۲ روزه فدرال‌رزرو چهارشنبه به پایان می‌رسد. اعضای بانک مرکزی آمریکا برای اینکه هم تورم را کنترل کنند و هم به اقتصاد این کشور تا حد ممکن برای ریکاوری فرصت بدهند، با چالش‌های زیادی روبرو هستند. سیاست‌گذاری‌های پولی فدرال‌رزرو رزرو و زمان‌بندی اجرای آنها مستقیماً بر بازارهای مالی و به ویژه بازار طلا تأثیر می‌گذارد.

حواله درهم، روند دلار را تعیین می کند؟

یکی از متغیرهایی که نوسان قیمت دلار را در روز دوشنبه تحت تاثیر قرار داد، افزایش قیمت حواله درهم بود. روز گذشته نرخ حواله درهم به بالای خط ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی رفت و همین عامل زمینه‌ساز تقویت انتظارات افزایشی شد. در سال‌های اخیر بین روند قیمت دلار و درهم رابطه مستقیمی بوده است، ‌در نتیجه طبیعی است که رشد یکی منجر به افزایش دیگری شود. به گفته تحلیل‌گران فنی، در صورتی که قیمت حواله درهم بالای خط ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی باقی بماند، خریداران بیشتری وارد بازار ارز خواهند شد. برخی از معامله‌گران باور دارند که در روزهای آتی، بازارساز برای جلوگیری از رشد بیشتر درهم، عرضه حواله‌ای خود را بالا خواهد برد. در صورتی که درهم به زیر خط ۷ هزار و۵۰۰ تومانی برگردد، میزان فروش‌ها نیز در بازار ارز داخلی بیشتر خواهد شد. البته بیشتر فعالان اعتقاد دارند که به دلیل مبهم بودن آینده مذاکرات هسته‌ای، ‌در شرایط کنونی، دلار افزایش یا کاهش معناداری را تجربه نخواهد کرد و نوسان در دامنه محدودی را تجربه خواهد کرد. /دنیای اقتصاد

نرخ دلار در صرافی های بانکی چقدر شد؟ در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه؛ هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 26248 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 26778 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود.   وزیر صمت: ارتباط دلار با کالای داخلی را قطع می‌کنیم فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص بازار ارز و تأثیر قیمت‌های خارجی بر کالاهای داخل، تصریح کرد: باید تلاش کنیم ارتباط دلار با قیمتهای بازارهای داخلی را قطع ‌کنیم و با عوارض پلکانی این ارتباط را اصلاح کنیم و اجازه ندهیم رانت‌های ارزی به داخل منتقل شود. روی صادرات تمرکز جدی داریم و می‌خواهیم در شش ماهه دوم سال حدود ۵ میلیارد دلار بیش از مدت مشابه سال قبل صادرات انجام شود.   ایلان ماسک: ۶ میلیارد دلار از ثروتم را برای گرسنگان جهان می‌دهم

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان که حالا ثروت او از ۳۰۰ میلیارد دلار هم فراتر رفته است، گفت حاضر است ۶ میلیارد دلار از ثروت خود را برای رفع گرسنگی در جهان بپردازد. ایلان ماسک که ثروت او به لطف رشد سهام تسلا و اسپیس اکس، تنها در سال جاری ۱۴۰ میلیارد دلار افزایش یافته است در پاسخ به یکی از مقامات سازمان ملل که گفته بود کمک ۶ میلیارد دلاری از سوی یکی از ثروتمندترین افراد جهان می‌تواند به ریشه‌کن کردن گرسنگی در جهان کمک کند اعلام کرد که مایل است این پیشنهاد را در نظر بگیرد.

هفته گذشته دیوید بیسلی، رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفته بود حالا زمان آن است که فوق ثروتمندان پا پیش بگذارند و به ۴۲ میلیون نفر که واقعاً در صورت کمک نکردن از گرسنگی خواهند مرد، کمک کنند. او مشخصاً از ایلان ماسک و جف بزوس، ثروتمندترین مردان جهان نام برد. ایلان ماسک در پاسخ به توییت یکی از کاربران که گفته بود ۶ میلیارد دلار تنها ۲ درصد از ثروت خالص اوست گفت اگر مؤسسه برنامه جهانی غذای سازمان ملل دقیقاً مشخص کند که چطور این ۶ میلیارد دلار مشکل گرسنگی جهانی را حل می‌کند همین حالا سهام تسلا را می‌فروشد و این کار را انجام می‌دهد. او در توییتی که در دنباله این توییت آمده است گفته است برنامه سازمان ملل باید شامل یک حسابرسی شفاف و اوپن سورس باشد تا همه عموم ببینند این پول دقیقاً صرف چه چیزی می‌شود. چند ساعت بعد آقای بیسلی از سازمان ملل در پاسخ به ایلان ماسک نوشت: ۶ میلیارد دلار مشکل گرسنگی جهان را حل نمی‌کند اما از ناپایداری سیاسی جهان و مهاجرت‌های گسترده جلوگیری خواهد کرد و به ۴۲ میلیون نفری که در معرض مرگ از گرسنگی هستند کمک خواهد کرد. ماسک در پاسخ از او خواست به صورت شفاف بودجه حساب مالی سازمان را برای عموم مردم منتشر کند و طرح هزینه‌کردهای پیشنهادی خود را با جزئیات اعلام کند. او با کنایه گفت: روشنی آفتاب چیز جالبی است.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۶۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.   

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۷ بعد از ظهر به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۶۰ هزار و ۸۷۴.۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۴۶ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۴۲۹۳.۱۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۵۳ درصد افزایش

 ۳- بایننس کوین

قیمت: ۵۳۸.۴۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۰۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۰۱ درصد افزایش

۴- کاردانو

قیمت: ۱.۹۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۹۵ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۶- سولانا

قیمت: ۲۰۱.۵۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۶۴ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۱.۰۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۷۵ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۴۸.۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۴.۷۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۷۸ درصد کاهش

۹ - شیبا 

قیمت: ۰.۰۰۰۰۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۳۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷۳.۹۶ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۰ درصد افزایش

   

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول چشمه کوهرنگ آیت الله صافی گلپایگانی ابوالفضل ابوترابی طرح جهش تولید مسکن بیکار دلار بورس ربیع الاول چشمه کوهرنگ آیت الله صافی گلپایگانی ابوالفضل ابوترابی طرح جهش تولید مسکن درصد افزایش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس سازمان بورس و اوراق بهادار کمیسیون اقتصادی مجلس طرح جهش تولید مسکن مجلس شورای اسلامی معاملات امروز ارزهای دیجیتالی ۶ میلیارد دلار دهم میلیون نفر سرپرست خانوار واگذاری سهام واحد مسکونی حال حاضر بشکه در روز حواله درهم سهام عدالت سازمان ملل ایلان ماسک هزار و ۵۰۰ درصد کاهش بازار ارز آیین نامه ارزش دلار قیمت نفت ثبت نام سه شنبه نفت خام ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت دلار مبادله‌ای/دلارحواله به ۴۱هزارتومان نزدیک شد

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۹۷۶ تومان رسید. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در معاملات امروز (سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 43 هزار و 896 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 40 هزار و 976 تومان معامله می‌شود.

101 میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد

 

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 46 هزار و 736 تومان و نرخ حواله یورو به 43 هزار و 628 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 11 هزار و 952 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 157 تومان است.

بروز رسانی: سه‌‌شنبه 4  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

43  هزار و 896  

قیمت دلار (حواله)

40  هزار و 976

قیمت یورو (اسکناس)

46  هزار و 736

قیمت یورو (حواله)

43 هزار و 628

قیمت درهم (اسکناس)

11 هزار و 952

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 157

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • افزایش قیمت دلار مبادله‌ای/دلارحواله به ۴۱هزارتومان نزدیک شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار چند شد؟
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟
  • افزایش قیمت ارز‌های مبادله‌ای/ دلارچند شد؟
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلارچند شد؟