Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شما می‌توانید آخرین و به روزترین قیمت‌ها در انواع بازار‌های مالی را در روز سه شنبه (۱۱  آبان)  با ما بخوانید و بشنوید.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۱ آبان ماه
شاخص کل بورس در ساعت ۹:۵۰ دقیقه با رشد ۴ هزار و ۴۶۲ واحد بر روی پله یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۸۷۷ واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت خودرو در بازار آزاد؛ ۱۱ آبان۱۴۰۰
قیمت خودرو، امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با افزایش متوسط 2 میلیون تومانی همراه است.

سیر نزولی قیمت ارز در بازار؛ دلار ۲۶ هزار و ۷۷۸ تومان است
امروز نرخ دلار در صرافی ملی ایران به مبلغ ۲۶ هزار و ۷۷۸ تومان رسید.

روند نزولی نرخ سکه و طلا در بازار؛ سکه ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پادکست صوتی نرخ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی نفت و طلا در روند نزولی

به گزارش همشهری آنلاین، در بازارهای جهانی نفت، قیمت‌ها در پی فروکش کردن ریسک‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، بیش از یک درصد کاهش پیدا کرد و بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۲۱ سنت معادل ۱.۴ درصد کاهش، به ۸۶ دلار و ۸ سنت در هر بشکه رسید.

در بازار جهانی طلا نیز قیمت‌ها با بازار نفت همراهی کرد و تحت تأثیر بازدهی بالاتر خزانه‌داری ایالات‌متحده و فروکش نکردن تنش‌ها در خاورمیانه کاهش یافت.

در معاملات دیروز بازار جهانی طلا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۸۱ دلار و ۳۶ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا نیز با ۰.۷ درصدی روی رقم ۲۳۹۵ دلار و ۸۰ سنت ایستاد.

بر اساس آمارهای آمریکا، بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده به ۴.۶۴۷۵ درصد رسیده که باعث می‌شود شمش بدون بازده برای سرمایه‌گذاران جذابیت کمتری داشته باشد.

گرچه در آمریکا با رشد نرخ بهره، بازدهی جذابی برای اوراق قرضه ایجاد شده؛ اما در این سوی جهان، بهبود وضعیت اقتصادی چین، مانع افزایش نرخ بهره شده است. بانک خلق چین همان‌طور که به‌طور گسترده انتظار می‌رفت، در بحبوحه برخی بهبودهای اخیر اقتصادی، نرخ اولیه وام معیار خود را بدون تغییر برای وام یک‌ساله ۳.۴۵ درصد و برای وام ۵ ساله ۳.۹۵ درصد نگه داشت.

پس‌ازاینکه بانک خلق چین (PBoC) تصمیم گرفت نرخ بهره خود را بدون تغییر نگه دارد، شاخص‌های عمده سهام در منطقه آسیا-اقیانوسیه بالاتر رفتند و شاخص هانگ سنگ هنگ‌کنگ بیش از ۲ درصد افزایش یافت. همچنین شاخص استرالیا ۰.۹۳ درصد افزایش یافت و کوسپی کامپوزیت کره جنوبی در همان ابتدای معاملات با رشد ۰.۸۲ درصدی مواجه شد.

در کره جنوبی، دیگر اقتصاد قدرتمند شرق آسیا نیز اطلاعات آماری نوید چشم‌اندازی روش برای رشد اقتصادی دارند. بر اساس داده‌های جدیدی کره جنوبی، صادرات این کشور در ماه آوریل، با شروعی سریع مواجه شده و ۱۱.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته درحالی‌که واردات ۶.۱ درصد رشد کرده و کسری تجاری به ۲.۶ میلیارد دلاری رسیده است.

در اروپا، آمارهای اقتصادی بیش از هر چیز از نامساعد بودن وضعیت خودروسازان حکایت دارد. انجمن خودروسازان اروپا با اشاره به تأثیر تعطیلات عید پاک و رکود بازار اعلام کرد فروش خودروهای جدید در اتحادیه اروپا در ماه مارس ۵.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته که اولین کاهش امسال و بزرگ‌ترین کاهش از جولای ۲۰۲۲ است.

آمارهای انجمن خودروسازان اروپا نشان می‌دهد که ثبت‌نام خودرو در ماه مارس سالانه ۶.۲ درصد در آلمان، ۴.۷ درصد در اسپانیا، ۳.۷ درصد در ایتالیا و ۱.۵ درصد در فرانسه کاهش یافته است.

خبر دیگری که دیروز مورد نظر اقتصاد جهانی قرار گرفت، اعلام نتایج تحقیقات در مورد هزینه‌های نظامی در سال ۲۰۲۳ بود. طبق داده‌های موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم سوئد، هزینه‌های نظامی جهانی در سال گذشته میلادی برای نهمین سال متوالی رشد داشته و بیشترین افزایش را طی ۱۴ سال گذشته ثبت کرده است.

آمارها نشان می‌دهد هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ به ۲ هزار و ۴۴۳ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۶.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد و بیشترین افزایش سالانه از سال ۲۰۰۹ تاکنون محسوب می‌شود. بیشترین هزینه نظامی ثبت شده در سال گذشته، مربوط به آمریکا، چین، روسیه، هند و عربستان سعودی بود که مجموعاً ۶۱ درصد از هزینه‌های نظامی جهان را تشکیل می‌دادند.

کد خبر 846448 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها نفت قیمت طلا و فلزات گرانبها - جهان بورس‌ جهان

دیگر خبرها

  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
  • حراج سکه قیمت آن را نزولی خواهد کرد؟