Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@13:28:34 GMT

رابطه دستور اخیر کیم جونگ اون و رونق صنعت ماهیگیری کره شمالی

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۷۵۶۷

رابطه دستور اخیر کیم جونگ اون و رونق صنعت ماهیگیری کره شمالی

‍‍‍‍‍‍

درپی دستور رئیس کره شمالی برای افزایش تولیدات دریایی، تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که فعالیت ماهیگیران کره شمالی در سواحل شرقی این کشور پس از مدتها درحال بازگشت به حالت عادی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، این خبر پس از آن منتشر شده که تصاویر ماهواره‌ای حاکی از حضور گسترده قایق های ماهیگیری در بندری در منطقه چونگجین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که قوانین قرنطینه کووید-19 فعالیت ماهیگیری تجاری را به شدت محدود کرده بود.

مقایسه تصاویر ماهواره‌ای  بندری در چونگجین، یکی از مراکز اصلی ماهیگیری کره شمالی، حاکی از آن است که تعداد کشتی های پهلو گرفته در این بندر در سپتامبر و اکتبر سال جاری به پیش از دوره کرونا رسیده است.

در نوامبر گذشته  رسانه های رسمی کره شمالی گزارش داده بودند که مقامات درحال ایجاد قوانین سخت تر در مناطق ساحلی و کنترل شدید ورود به این مناطق هستند.

حتی سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در اواخر سال گذشته در جلسه‌ای غیرعلنی به قانونگذاران کره جنوبی گفته بود که پیونگ یانگ ماهیگیری و تولید نمک را به دلیل نگرانی از آلودگی آب دریا به ویروس کرونا ممنوع کرده بود.

تاثیر پاندمی کرونا در اوایل سال جاری میلادی بر صنعت ماهیگیری منطقه چونگجین بسیار زیاد بود و عدم وجود سوخت و قوانین قرنطینه نیز در کاهش شدید فعالیت کشتی های ماهیگیری تاثیر زیادی داشت.

اما در ماه های اخیر فعالیت این صنف به حالت عادی بازگشته و روزنامه رودونگ سینمون نیز از بازگشت کشتی ها به دریا خبر داده بود.

گفته می شود افزایش تحرکات قایق های ماهیگیری تا اندازه ای هم به دلیل سخنرانی اواخر سپتامبر کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی مرتبط است که در جریان آن اظهارات بر سرمایه گذاری بر صنعت ماهیگیری به منظور تولید بیشتر محصولات ماهی تاکید کرده بود.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کره شمالی کیم جونگ اون ویروس کرونا اخبار کره شمالی کیم جونگ اون ویروس کرونا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص نیافتن اعتبار برای مبارزه با کرم برگ خوار پاییزه در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از عدم اختصاص اعتبار لازم برای مبارزه با کرم برگ خوار پاییزه خبر داد.

محمد رضایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: کرم برگ خوار پاییزی یک آفت پروانه ای و قرنطینه ای است و برای اولین بار در کشور فعالیت خود را از زمستان سال گذشته در جنوب کشور آغاز کرد.

وی افزود: ورود محموله های علوفه ای از جنوب کشور برای انتقال این آفت به این استان یکی از دغدغه های ما است و مبارزه با آن در انبارهای علوفه تله های فرمونی نصب شده تا بدانیم آلودگی از کجا آغاز می شود.

رضایی ادامه داد: هنوز این آفات وارد استان نشده اما به طور حتم طی یکی دو هفته آینده وارد استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این آفت دو ویژگی دارد، بیان کرد: یکی از این ویژگی ها این است که از هر محصولی تغذیه می کند و از سوی دیگر قدرت پروازی بسیار بالایی دارد و اگر شرایط مهیا باشد در شب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر پرواز می کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: فعالیت این آفت در دمای بالای ۱۰ درجه سانتی گراد است که طی چند روز آینده این شرایط برای فعالیت این آفات مهیا خواهد شد.

وی بیان کرد: برای پایش، شناسایی و مبارزه با این آفت به جزء اعتبارات تملک و دارایی ۹.۵ میلیارد تومان اعتبار درخواست داده بودیم که هیچ اعتباری اختصاص نیافت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: اعتبارات تملک و دارایی نیز که مصوب شد به طور کامل اختصاص نمی باید و به احتمال زیاد تا ۶۰ درصد اختصاص یابد.

وی گفت: در حال حاضر مهمترین دغدغه ما زنگ زرد گندم است که تاکنون در سطح ۱۷۵۰ هکتار مبارزه علیه این آفت انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • ۹.۵ میلیون نفر از جاذبه‌های اصفهان بازدید کردند
  • گروسی: تنش‌های اخیر تاثیری بر فعالیت‌های آژانس نداشته است
  • فعالیت ۲۸ روستای بخش بابلکنار در صنعت نوغانداری
  • اختصاص نیافتن اعتبار برای مبارزه با کرم برگ خوار پاییزه در خراسان شمالی
  • سرانه مصرف لبنیات به ۴۰ کیلو رسید
  • تمدید دستور العمل شرایط فوق العاده در رژیم صهیونیستی
  • ارتش اسرائیل از وحشت دستورالعمل‌های جدید صادر کرد
  • ثبت رکورد انتقال گاز به استان‌های شمالی کشور در ۱۴۰۲