Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پلیس راهور سردار محمدحسین حمیدی روز سه‌شنبه افزود: یکی از دلایل شماره گذاری نکردن موتورسیکلت‌های سنگین همین سلب آسایش و امنیت مردم است؛ برای راکبان این وسایل نقلیه کلاس توجیهی برگزار شده و راکبین موتورسیکلت‌های سنگین توقیف شده به ستاد راهور تهران بزرگ دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به موضوع تردد موتور سیکلت‌ها در سال‌های گذشته اظهار داشت: با مزایایی که این وسایل نقلیه دارند می‌توان از آنها درست، بجا و با ساماندهی و نظم استفاده کرد ولی هم اکنون راکبین از معایب آن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدی گفت: هیچ مجوزی جز پلاک کردن وسیله نقلیه معتبر نیست، تردد این موتورها در سطح شهرها و جاده‌ها و معابر ممنوع است و تا زمانی که قانون اصلاح نشود قانون قبلی سر جای خود است‌.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود:  ما هم دوست داریم موتورسنگین سوار شویم اما در پیست‌ها و مراکز مجاز و تفریحی؛ جامعه از ما آسایش می‌خواهد و نمی‌توانیم اجازه تردد و تخلفات متعدد را به موتور سیکلت‌های سنگین در سطح معابر بدهیم.

وی با بیان اینکه اگر عده‌ای بخواهند در سطح راه‌ها بصورت فردی و گروهی اقدام به تردد و ایجاد رعب و وحشت کنند، اصلا برای پلیس قابل قبول نیست ادامه داد: برخی از این راکبین حتی نمی‌توانند بر روی دو چرخ این وسیله کنترل داشته باشند حال اینکه تک چرخ هم می‌زنند و عکس می‌گیرند و در فضای مجازی منتشر می‌کنند؛ این اقدام ممکن است به راکبان و دیگران آسیب‌هایی بزند که قابل جبران نباشد.

حمیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر با این تعداد معدود موتورسیکلت که در شهر تردد می‌کنند و باعث ایجاد ناهنجاری می‌شوند اظهار کرد: هیچ مدیر و مسئولی بخاطر همه این موارد، به خود اجازه نمی‌دهد که به این دسته مجوز تردد بدهد و ما نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم چون وظیفه ذاتی ماست و جامعه این را از ما می‌خواهد.

وی افزود: برای ما جان، مال، سلامت و امنیت مردم بسیار مهم است و حال آنکه کسی بخواهد اینها را برهم بزند پلیس با وی برخورد می‌کند؛ پلیس هم اکنون موتورهای سنگین فاقد پلاک را توقیف و اگر هم این موتورها شماره گذاری شوند در صورت تخلف بازهم نسبت به توقیف آنها اقدام خواهیم کرد.

حمیدی گفت: پلیس راهور تهران بزرگ از سال گذشته بصورت جدی برخورد با موتورسیکلت سواران سنگین را در دستور کار خود قرار داده و مراجع قضایی بدلیل اهمیت موضوع، از این اقدام حمایت و احکام ویژه‌ای برای موتورسیکلت سوارانی که نظم شهر و ایمنی شهروندان را به خطر انداختند صادر و با این پشتوانه قضایی تعداد زیادی از این موتورسیکلت‌ها را توقیف کرده است.

وی افزود: امروز جلسه آموزشی برای راکبان موتورسیکلت‌ سوارن سنگین جهت بررسی نقطه نظرات، آسیب‌ها و تحلیل‌هایی که از رفتارهای پرخطر می‌تواند در  این حوزه ایجاد شود برگزار شد؛ امید است با تداوم این آموزش‌ها جامعه شاهد کاهش رفتارهای پرخطر باشد.

حمیدی با بیان اینکه راکبان موتور سیکلت‌های سنگین باید برای تخلیه هیجان‌ خود به پیست‌ها مراجعه کنند، افزود: وسیله نقلیه‌ای که فاقد پلاک است مجوز تردد در جاده‌ها و شهرها را ندارد و پلیس راهور تهران بزرگ نیز مبتنی بر این اصل قانون، به دارندگان این نوع موتورسیکلت نباید اجازه تردد نمی‌دهد.

وی بیان کرد: ما برای ساماندهی موتورسیکلت‌های سنگین و هویت بخشی به آنها اقداماتی انجام می‌دهیم و صدور مجوز ترددها فقط در اختیار پلیس نیست و سازمان‌های مختلف در حوزه قوانین و مقررات باید ورود کنند.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا شهر تهران تردد جاده ای پلیس راهور تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا شهر تهران تردد جاده ای پلیس راهور ناجا شهر تهران تردد جاده ای پلیس راهور تهران بزرگ راهور تهران بزرگ موتورسیکلت ها پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد

شهردار کرمانشاه گفت: زمین نخستین پارکینگ عمومی کامیون توسط شهرداری کرمانشاه جانمایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ورود کامیون‌ها به شهر کرمانشاه ممنوع و مقرر شده بود تنها کامیون‌های حمل آرد و تانکرهای حمل سوخت اجازه تردد داشته باشند. یکی از مشکلات طرح تأمین پارکینگ بود که امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _در سی و یکمین جلسه شورای ترافیک در سالن جلسات شهرداری که به ریاست شهردار کرمانشاه و تمام اعضا برگزار شد، زمینی به مساحت ۹۵۴۰ مترمربع در جاده قدیم در راستای عملیات اجرایی در نظر گرفته شد.

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه در این نشست، اظهار کرد: با توجه به نارضایتی شهروندان از پارک ماشین‌های سنگین و تردد آن‌ها در معابر شهر، همچنین نبود پارکینگ مناسب برای ماشین‌های سنگین، اولین پارکینگ عمومی کامیون توسط شهرداری کرمانشاه جانمایی شده است.

وی ادامه داد: ورود کامیون نیز در ساعاتی از روز به محدوده شهر کرمانشاه ممنوع شده است.

در این جلسه گزارشی از بازدید و بررسی میدانی طرح آزمایشی پیاده‌راه نوبهار نیز مطرح و مقرر شد طرح آزمایشی پیاده‌راه نوبهار در هفته آینده اجرا شود.

همچنین، در ادامه جلسه شورای ترافیک اصلاحات هندسی اتصال خیابان سراب به صادقیه نیز مطرح شد که با توجه به نظر کارشناسان معاونت ترافیک شهرداری این طرح به تصویب رسید.

کد خبر 747583

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده