Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-03-29@09:41:42 GMT

نحوه محاسبه گازبهای مشترکان کم‌مصرف و پرمصرف

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۰۳۲۷

نحوه محاسبه گازبهای مشترکان کم‌مصرف و پرمصرف

سال ۱۳۹۹ هم‌زمان با آغاز فصل سرد و به‌دلیل افزایش بی‌رویه مصرف گاز طبیعی در کشور، نهادهای حاکمیتی از جمله دولت و مجلس شورای اسلامی بر آن شدند که قوانینی برای اصلاح الگوی مصرف، تشویق مشترکان برای کاهش مصرف گاز طبیعی و اعمال جریمه مشترکان پرمصرف تصویب کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، همسو با این موضوع هیئت وزیران مصوبه‌ای را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد که براساس آن گازبهای مشترکان خانگی کم‌مصرف و پرمصرف طبق اقلیم و الگوی مصرف کاهش و افزایش می‌یابد که جزئیات آن را می‌توانید اینجا ببینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی هم اسفندماه پارسال قانونی را برای اجرایی شدن در سال ۱۴۰۰ تصویب کرد که براساس آن تعرفه آب، برق و گاز مشترکان کم‌مصرف خانوارهای محروم را رایگان کرد.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰، با بند الحاقی ۳ از تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند که در این بند الحاقی آمده است: «وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظف‌اند در سال ۱۴۰۰ تعرفه‌های آب، برق و گاز مشترکان خانوارهای کشور را به‌گونه‌ای اصلاح کنند که با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکان کم‌مصرف خانوارهای محروم (از جمله افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی) برابر صفر، مشترکان تا الگوی مصرف به‌صورت یارانه‌ای، مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به‌صورت غیریارانه‌ای و براساس الگوی افزایش پلکانی تعیین شود.»

طبق این مصوبه مقدار افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف باید حداقل به اندازه‌ای تعیین شود که بار مالی رایگان کردن تعرفه مشترکان کم‌مصرف را جبران کند و نیاز به تأمین منابع جدید نداشته باشد.

گاز طبیعی برای ۳۰ درصد مشترکان رایگان می‌شود

محمد عسگری، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با شانا گفت که مصوبه تشویقی برای مشترکان کم‌مصرف طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده شامل ۳۰ درصد صورت‌حساب‌های صادره می‌شود.

این موضوع اما آن‌قدر اهمیت یافته که جواد اوجی، وزیر نفت به‌تازگی اعلام کرده است قیمت گاز برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف بدون شک افزایش می‌یابد، اما برای مشترکانی که در سقف الگو و مطابق جدول‌های شرکت ملی گاز ایران مصرف کنند، همانند گذشته خواهد بود.

محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران هم با اشاره به این موضوع تأکید کرده که افزایش گازبها در قبض مشترکان گاز طبیعی که الگوی مصرف را رعایت نکنند اعمال خواهد شد و گازبها برای آن دسته از مشترکان که سقف الگوی مصرف ابلاغ‌شده از سوی شرکت ملی گاز ایران را رعایت می‌کنند، به قیمت سال ۱۳۹۹ محاسبه می‌شود.

برچسب هاتخفیف در گازبهای مشترکان خوش ‌مصرف جواد اوجی شرکت ملی گاز ایران (NIGC) گاز طبیعی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: جواد اوجی شرکت ملی گاز ایران NIGC گاز طبیعی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت ملی گاز ایران مشترکان کم مصرف مشترکان پرمصرف الگوی مصرف گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع گاز در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، شرکت گاز استان امروز اعلام کرد: به دلیل تعمیرات ، گاز مشترکان قسمتی از مشترکان رشتی شامل بلوار شهید بهشتی ، سه راه الکتریک ، مجتمع زیتون و قسمتی از خیابان آیت الله رودباری فردا شنبه ۱۱ فروردین از ساعت ۹ تا ۱۶ قطع خواهد شد.
این شرکت از مشترکان خواست در این مدت از دستکاری تجهیزات گازرسانی خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • وجود ترکیبات شیمیایی در برخی دارو‌های مکمل و نیروزا
  • تهدید سلامت افراد در استفاده نادرست از فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • قطع گاز در رشت
  • بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس
  • اعلام نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+ جدول)
  • رابطه مستقیم الگوی منعطف بافرزندآوری و افزایش جمعیت/ الگوی کاری بانوان مشابه مردان است+ فیلم
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول