Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@13:01:42 GMT

پاسخ اسنپ‌دکتر به خبر «ماجرای ناصر خسروی مجازی»

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۰۴۲۶

پاسخ اسنپ‌دکتر به خبر «ماجرای ناصر خسروی مجازی»

"اسنپ دکتر" به اظهارات رییس انجمن داروسازان ایران با عنوان "ماجرای ناصر خسروی مجازی و داروهایی با منشاء و سلامت نامشخص" واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی اسنپ دکتر با ارسال متنی به ایسنا به اظهارات رییس انجمن داروسازان ایران درباره ممنوعیت فروش اینترنتی دارو، فعالیت پلتفرمهای عرضه دارو و داروهایی با منشاء و سلامت نامشخص، واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن ارسالی روابط عمومی اسنپ دکتر آمده است:« در این گزارش، آقای دکتر سیدعلی فاطمی، رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به فعالیت پلتفرم‌های عرضه دارو، فعالیت اسنپ‌دکتر را تخطی از قانون خوانده است. این درحالی‌ست که فعالیت اسنپ‌کتر در چارچوب قانون صورت می‌گیرد و هیچ قانونی را زیر پا نمی‌گذارد. اسنپ‌دکتر در هفته‌های اخیر با اتهامات فراوانی مواجه بوده‌ است که به نظر می‌رسد نشان‌دهنده‌ی نوعی مقاومت در مقابل پیشرفت و استفاده از تکنولوژی و همچنین تاکید بر انحصارگرایی باشد. نمی‌توان با وارد کردن اتهاماتی که برای آن هیچ نوع مستنداتی ارائه نمی‎شود، ارائه‌ی خدمات سلامت را در انحصار یک نهاد خاص قرار داد و از تسهیلگری کسب‌وکارهای اینترنتی که هدف‌شان دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات است جلوگیری کرد.»

در ادامه این متن ارسالی آمده است:« اسنپ‌دکتر داروخانه آنلاین نیست و ما نه فروشنده دارو و نه خریدار دارو هستیم. اسنپ‌دکتر یک پلتفرم تسهیلگر دسترسی به خدمات پزشکی و دارویی است و برای این کار مجوز فعالیت دارد. در واقع ما نسخه‌ی پزشک را که مجوز فعالیت دارد به دست داروخانه‌ای که آن هم مجوز فعالیت دارد، می‌رسانیم. باید به این نکته توجه داشت که آیین‌نامه‌ای که فروش دارو را غیرقانونی اعلام می‌کند، باید خودش مستند به قانون باشد. بر اساس این آیین‌نامه و برخلاف قانون، نمی‌توان اقدام به ایجاد حق برای وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای صدور مجوز نسبت به فعالیت از طریق فضای مجازی کرد. در حال حاضر اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی مرجع صدور مجوز برای این حوزه است. برابر قانون، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو حق صدور مجوز و نظارت بر تاسیسات درمانی اعم از بیمارستان و کلینیک را دارند و پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات تسهیلگری مشمول هیچ یک از تعاریف تاسیسات پزشکی نیست و ورود وزارت بهداشت به این حوزه منطبق با قانون نیست.»

روابط عمومی اسنپ دکتر در ادامه آورده است:« همچنین در این گزارش آمده منشاء ارسال داروها در اسنپ‌دکتر مشخص نیست، این درحالی‌ است که اسنپ‎دکتر با شروع کارِ خدمت ارائه دارو، نام تمام داروخانه‌های همکارش را اعلام می‌کرد. این باعث شد که انجمن داروسازان با تهدید داروخانه و جریمه‌ی آنها مانع همکاری این دروخانه‌ها با اسنپ‌دکتر شود. در نتیجه ناچار به حذف این اطلاعات شدیم. اما تمام این مستندات موجود است و اسنپ‌دکتر  فقط داروهای موجود در داروخانه‌های مجاز به فعالیت را به دست کاربران می‎رساند. این داروخانه‌ها زیر نظر وزارت بهداشت هستند و تنها داروهای داری مجوز را ارائه می‌دهند. از سوی دیگر نسخه‌پیچی در فضای آنلاین دارای شفافیت اطلاعات است. دقیق می‌دانیم که درخواست چیست، از سوی چه کسی آمده و به کدام داروخانه رفته، داروخانه تایید کرده یا نه و چگونه برای کاربر ارسال شده. این شفافیت به صورت کلی بسیار بیشتر از زمانی است که به طور معمول فرد از داروخانه دارو می‌گیرد و اتفاقا باور ما بر این است که عرضه دارو از این طریق شفافیت بیشتری ایجاد می‌کند و از عرضه داروهای قاچاق و و فروش بی‌رویه داروی بدون نسخه جلوگیری می‌کند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دارو ممنوعیت فروش اینترنتی دارو انجمن داروسازان وزارت بهداشت اسنپ دکتر عرضه دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب یکتا ناصر و منوچهر هادی ادامه دارد

به گزارش پارس نیوز ،   یکتا ناصر و منوچهر هادی ، زوج هنرمندی که این روز‌ها اختلاف آنها بر سر دخترشان سوفیا در شبکه‌های اجتماعی جنجال زیادی به پا کرده است، اخیرا در دادسرای امور جنایی تهران حاضر شدند و با پادرمیانی قاضی شهریاری ظاهرا به اختلافات شان پایان دادند.

اما این همه ماجرا نبود و شب گذشته خانم یکتا ناصر با انتشار پستی قضیه را انکار کرد این برخورد واکنش قاضی شهریاری را برانگیخت و در پستی پاسخ خانم بازیگر را داد.

   

پر واضح است که کشیدن اختلافات خانوادگی آن هم به این صورت در فضای مجازی کار پسندیده ای نیست و باعث تشوش اذهان عمومی می‌شود از طرفی دیگر پای فرزند آن ها در میان است و بهتر است این گونه مسائل در خارج از فضای مجازی و به صورت خصوصی به کمک مشاور حل و فصل شود تا نه آینده فرزندشان دچار مخاطره شود نه مردم شاهد تنش های خانوادگی باشند.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی در کشور
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • تشدید بازرسی از داروخانه‌ها در تعطیلات نوروزی
  • همراهی داروخانه‌ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد
  • مشکل جدی در تامین دارو و شیر خشک وجود ندارد
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • معرفی دو عطاری متخلف به مراجع قانونی در ارومیه
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ عرضه دارو باید تحت کنترل باشد
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ توزیع دارو باید کنترل شود
  • ماجرای عجیب یکتا ناصر و منوچهر هادی ادامه دارد