Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشکل هم مشکلی نیست که همین الان با شروع فصل سرما سر باز کرده و مشخص شده باشد؛ سال گذشته هم همین مشکل بوده اما تاکنون رفع نشده زیرا بخش عمده حل مشکل به همراهی شهروندانی بر می گردد که می گویند توان مالی لوله کشی گاز را ندارند و اعلام نشده چه تدابیری از سوی مسئولان برای حل مشکل و تسهیل لوله کشی تمهید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که برخی مسئولان می گویند حتی اگر تسهیلات هم برای برخی خانواده ها درنظرگرفته شود راهگشا نخواهد بود زیرا بعضی از این شهروندان توان بازپرداخت یا تامین ضامن را ندارند.

گزارش ها حاکیست سال گذشته بنا به تصمیم مدیران متولی و به منظور حل مشکل مردم در فصل سرما، الزام حذف سهمیه سوخت و گازمایع محله هایی که علمک در آنها نصب شده بود، برداشته و مشکل حل شد.

براساس تعریف شرکت گاز، محله هایی که علمک گاز جلو منازل آنها نصب شده باشد، محله های دارای گاز تعریف می شوند اما آنطور که مسئولان شرکت گاز استان کرمان آمار می دهند در شرق این استان حدود ۱۵۰ هزار ظرفیت اشتراک پذیری ایجاد شده و تاکنون آمار مشترکان (دارای گاز در داخل منزل) از ۴۴ هزارنفر فراتر نرفته است.

به گزارش ایرنا شروع عملیات گازرسانی در این منطقه نیز به حدود پنج سال پیش بر می گردد و این درحالی است که بسیاری از شهروندانی که علمک گاز مقابل منازلشان نصب شده اما گاز ندارند می گویند از توان مالی برای لوله کشی برخوردار نیستند.

قیمت لوله کشی چقدر است؟

براساس پیگیری خبرنگار ایرنا مستقر در بم قیمت لوله کشی گاز در هر واحد مسکونی متفاوت است و تاثیر مستقیمی نیز بر فاصله اتاق ها با علمک(فاصله حیاط) یا نقشه ساختمان دارد اما سقف هزینه ها بین هشت تا ۱۰ میلیون تومان اعلام می شود.

باتوجه به بروز این مشکل و شروع فصل سرما، جلسه توزیع فرآورده های نفتی شرق استان امروز(سه شنبه) در محل فرمانداری بم با حضور سه فرماندار دیگر شرق استان و برخی مدیران متولی استانی برگزار شد تا گمانه زنی ها برای حل مشکل در دستور کار قرار گیرد. جمعیت شهروندان در شهرستان های شرقی استان کرمان شامل بم، ریگان، فهرج و نرماشیر حدود ۵۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

جلسه ای که خروجی آن نشان می دهد چندان با راهکار عملیاتی تمام نشده زیرا مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی استان کرمان می گوید راه حل بسته به نظر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان است تا برای تامین سوخت آن دسته از شهروندان که علمک گاز برایشان کشیده شده و در محله های دارای گاز تعریف می شوند اما لوله کشی نکرده اند و عملا از سهمیه سوخت و گاز مایع نیز محروم هستند تصمیم گیری کند.

سید باقر نورالدینی اظهارداشت: سرعت گازرسانی در شرق استان کرمان بسیار مطلوب بوده است و مناطقی هستند که گازرسانی شده و علمک منزل خانوارها نصب شده اما بنا به دلایلی مردم موفق به انجام لوله کشی نشده اند .

وی بیان کرد:به دلیل استقبال نکردن مردم از گازکشی، دولت باید دو مدل هزینه کند یعنی گاز و سوخت مایع را به درِ منازل بیارود، سوختی که صادرات آن ضروری است و می تواند برای دولت ارزآوری و توسعه کشور را در پی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمان اظهارداشت:سال گذشته نیز با چنین مشکلی مواجه شدیم و افراد نمی توانستند از سهمیه نفت سفید هم استفاده کنند که در شوراهای تامین شهرستان های استان کرمان و کمیسیون اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تصمیم گرفته شد درآن مقطع زمانی این افراد بتوانند از سهمیه نفت سفید و گاز مایع استفاده کنند.

وی ادامه داد: امسال نیز مجدد با نزدیک شدن به فصل سرما با همان مساله مواجه شده ایم که شرکت فراورده های نفتی استان تابع تصمیم جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان است و هر آنچه تصمیم بگیرند ما همان رویه را در پیش خواهیم گرفت.

فرآیند دریافت کپسول گاز مایع

مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی استان کرمان درباره نحوه دریافت کپسول گازمایع خانوارها خاطرنشان کرد: افرادی که برای نفت سفید ثبت نام کرده اند گاز مایع هم باید به همان افراد تعلق گیرد و خانوار باید در سایت درخواست فرآورده های نفتی ثبت نام و کپسول گاز مایع و کارت بانکی خود را ثبت کند.

به گفته وی زمان توزیع کپسول گاز مایع هر ماه توسط بازرگانی شرکت ملی پخش اعلام می شود  و هر خانوار می تواند کپسول را با قیمت مناسب ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان از عاملان توزیع دریافت کند.

نورالدینی ادامه داد:عاملان توزیع موظفند سهمیه افرادی که ثبت نام کرده و کارت بانکی خود را تعریف کرده اند با قیمت مصوب شده در اختیار فرد قرار دهند.

وی بیان کرد: تمامی عاملان توزیع که توسط شرکت های توزیع کننده معرفی شده اند دستگاه های کارتخوان بانکی کنترل شده در اختیار دارند.

مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی استان کرمان تاکید کرد: خانوارها در صورتی که کپسول را با قیمت بالاتر از نرخ مصوب دریافت کردند می توانند با سامانه ۱۲۴ مربوط به شکایت مردمی در امور صنفی تماس بگیرند و مورد را گزارش دهند تا با حضور بازرسان اصناف و تعزیرات با افرادی که گران فروشی کرده اند برخورد شود.

ظرفیت خالی قابل توجه گازکشی

در ادامه این جلسه معاون بهره برداری شرکت گاز استان کرمان گفت: در شرق استان کرمان قریب به ۱۵۰ هزار ظرفیت اشتراک پذیری ایجاد شده اما تاکنون ۴۳ الی۴۴ هزار مشترک گرفته ایم.

علی دریجانی تصریح کرد: برای خانوارهایی که تازه علمک در منازلشان نصب شده تنفس سه ماه در نظر گرفته شده تا مردم بتوانند کار لوله کشی را انجام دهند و به شبکه عظیم گازرسانی متصل شوند و شرکت گاز نیز به این افراد خدمات بدهد.

وی بیان کرد:یکسری مصوبات وجود دارد که باید از طریق شورای تامین به کرمان ارسال شود و در صورت تایید شرایط اعلام خواهد شد.

تدابیر برای اقشار کم درآمد

معاون شرکت گاز استان کرمان همچنین درباره مشکل مشترکان کم درآمد نیز تاکید کرد: مقرر شد فهرست اسامی اقشار کم درآمد زیرپوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در اختیار شرکت گاز قرار گیرد تا خدمات لازم (سهمیه سوخت و گاز مایع) را دریافت کنند.

وی گفت: تعدادی از افراد واقعا توانایی پرداخت هزینه های لوله کشی گاز را ندارند و حتی نمی توانند ازتسهیلات استفاده کنند.

به گزارش ایرنا در این جلسه هر یک از فرمانداران شهرستان های شرقی استان کرمان شامل ریگان، فهرج، بم و نرماشیر مسائل و مشکلات مربوط به حوزه خود را در این زمینه مطرح کردند و خواستار پیگیری و حل مشکلات شدند.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران فهرج ریگان نرماشیر گاز رسانی بم نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران فهرج ریگان شرکت ملی گاز ایران فهرج ریگان نرماشیر گاز رسانی بم نفت پخش فرآورده های نفتی استان کرمان کپسول گاز شرق استان گاز مایع لوله کشی شرکت گاز فصل سرما نصب شده حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: گلایه برخی از واحد‌های تولیدی این است که وضع یک سری قوانین مانع از فعالیت و سرمایه گذاری آنان می‌گردد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام ابراهیم حمیدی به همراه دادستان مرکز استان کرمان در بازدید از کارخانه تولید روغن نباتی گلناز در جمع هیات مدیره و کارکنان کارخانه روغن نباتی گلناز در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت و اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است دستگاه قضایی در سطح کشور و استان برنامه‌هایی را برای حمایت و تحقق شعار سال دارد و از سرمایه گذاری‌های مردم در بخش تولید حمایت خواهد کرد.

 وی گفت: سیستم قضایی استان کرمان گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات واحد‌های تولیدی دارد و تا حد امکان به رفع موانع تولید کمک خواهد کرد.

او افزود: با توجه به شعار سال لازم است تا مسئولین و مردم در کنار یکدیگر به افزایش و جهش تولید کمک کنند و این موضوع یکی از اولویت‌های دادگستری استان کرمان در سال پیش رو خواهد بود.

وی تصریح کرد: در سال‌های پیش ظرفیت تولید این کارخانه بسیار بیشتر از اکنون بوده است و طبق گزارشات در دهه ۹۰ سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن تولیدی داشته است، اما بنا به مشکلاتی که برای این واحد تولیدی به وجود آمد، هم اکنون سالانه ۷۰ هزار تن تولید روغن دارد و امیدواریم که این کارخانه با کمک مسئولین بتواند در سال جاری بر مشکلات موجود فائق آید.

*لزوم ارائه تسهیلات مناسب 

حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: از آنجایی که واحد‌های تولیدی قدیمی‌تر دارای ابزارآلات و ماشین آلات قدیمی‌تر هستند نیاز به حمایت‌های مالی دولت دارند تا با دریافت تسهیلات بتوانند ماشین آلات کارخانه خود را به روز کنند و توان رقابت با رقبای جدید خود در بازار را داشته باشند.

 وی افزود: این کارخانه در سه شیفت کاری کار می‌کند و ۴۳۰ نفر مشغول به کار هستند و لازم است دولت تسهیلات مناسب در اختیار این کارخانه قرار دهد.

*صنایع بزرگ لوازم مصرفی خود را از داخل استان تهیه کنند

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که لازم است صنایع داخل استان از همدیگر حمایت کنند افزود: بایستی برای رونق وضعیت اقتصادی استان صنایع بزرگ در کرمان لوازم مصرفی خود را از داخل استان تهیه کنند.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به این موضوع که مسئله اشتغال و تولید اهمیت بسیاری دارد گفت: امروز مسئله مهم کشور ما، مسئله اقتصادی است و برای رفع مشکلات اقتصادی باید توجه ویژه‌ای به واحد‌های تولیدی در کشور انجام شود.

او ادامه داد: استان کرمان ظرفیت‌های تولیدی زیادی در بخش‌های صنعت، معادن و کشاورزی دارد و اگر از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و حتی کشور رفع خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه با وجود نیروی انسانی، امکانات و منابع بسیار در استان از تمام ظرفیت‌های موجود بهره گیری مناسب نشده است.

حمیدی از حل مشکلات واحد‌های تولیدی زیادی در سال گذشته در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی استان خبر داد و گفت: هر واحد تولیدی در استان که در راستای تولید خود با موانعی مواجهه باشد دادگستری استان این امادگی را دارد تا از آن واحد صنعتی حمایت‌های حقوقی و قضایی کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که کارخانه روغن گلناز با مشکل حمل و نقل و ارسال کالا‌های تولیدی خود به سایر استان‌ها مواجهه است، گفت: در جلسه آتی ستاد اقتصاد مقاومتی مشکلات و موانع پیش روی کارخانه گلناز مطرح می‌شود و برای حل مشکلات موجود با کمک دیگر نهاد‌های مسئول چاره اندیشی خواهد شد.

وی افزود: هر مشکلی که واحد‌های تولیدی در استان دارند دستگاه قضایی این امادگی را دارد که با تمام تلاش مسائل را حل و فصل کند.

گفتنی است در این بازدید و نشست مدیر عامل و اعضای هیات مدیره کارخانه و جمعی از کارگران نیز به بیان خواسته ها، مشکلات و چالش‌های واحد تولیدی خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است
  • پایداری آب مصرفی ۴۵ روستا با عملیات جهادی صنعت نفت
  • گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • توضیح «های‌وب» درباره نحوه اجرای پروژه فیبر نوری در کرمان
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • قطع شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای کوهستانی درشرق کرمان